Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
MOUDROSTI DRUHÝCH z kolekce MOUDROSTI DRUHÝCH
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 16.7.2010 (14:35:35)
další v kolekci>
Titulní článek v novinách na Den díkůvzdání vyprávěl o učitelce, která dala prvňáčkům úkol nakreslit něco, za co jsou vděční.
V duchu si myslela, že děti z chudých rodin nemají moc věcí, za které by mohly být vděčné. Věděla, že většinou nakreslí pečenou krůtu nebo stůl naložený jídlem. Zarazil ji však obrázek chlapce, který se jmenoval Douglas a namaloval ruku - obyčejnou, dětsky načmáranou ruku.
Ale čí ruku? Třídu ta abstraktní představa uchvátila.
,,To musí být určitě Boží ruka, která nám dává najíst," řeklo jedno z dětí. ,,To je ruka zemědělce," prohlásilo jiné dítě, ,,protože chová krůty."
Když se do práce zapojili všichni, učitelka se naklonila nad Douglasovu lavici a zeptala se, čí ruka to je.
,,To je Vaše ruka, paní učitelko," zamumlal.
Vzpoměla si, jak často bere Douglase, to zanedbané a neduživé dítě, o přestávkách za ruku. Často brala děti za ruku.
Ale pro Douglase to tolik znamenalo.

Možná to bylo Díkůvzdání ne za hmotné věci, ale za naději a štěstí, které můžeme alespoň trochu předat ostatním.

(Neznámý autor)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




JSTE NATOLIK SILNÍ,
ABY JSTE MOHLI KRITIZOVAT?


Důležitost nepřísluší kritikovi ani člověku poukazujícímu na klopýtnutí silného muže nebo na to, co mohl původce velkých činů vykonat lépe.

Úcta však náleží tomu, kdo se skutečně odvážil do arény a jehož tvář je pokryta prachem a potem a krví, tomu, kdo udatně napíná své síly, kdo znovu a znovu pochybuje a dopouští se nedokonalostí, kdo zná ono ohromné úsilí a stravuje své síly bojem za věc, která za to stojí, kdo se v lepším případě dočká vítězství až na samém konci zápasu a kdo je v nejhorším případě přes veškerou úctyhodnou snahu poražen, tomu, kdo ví, že jeho místo nikdy nebude mezi opatrnickými studenými dušemi, které nikdy nepoznají ani vítězství, ani prohru.


( Theodore Roosevelt )


Poznámky k tomuto příspěvku
Věza (Občasný) - 17.7.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
le.papillon (Občasný) - 17.7.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
A.x.e.l (Občasný) - 5.9.2010 > tahle sbírka se mi líbí. zítra si ještě počtu.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 5.9.2010 > A.x.e.l> Díky, veškerá sláva na hlavu autorů. :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter