Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce omšelé sny /černý král z kolekce omšelé sny
Autor: :21 (Občasný) - publikováno 7.12.2004 (08:26:36)
další ve sbírce>

 

 

černého krále jsem slepil. držel vínem. měl bílé tváře a korunu z kamene. v očích tmu. vstoupil jsem, kůže vrásněla, sošněla prachem.

v prstech jsem poznal kámen, pršel. pršel úderem krve.

v první kapce se vzňal oheň, pustil jsem ji a ukročil. stěny mě sevřely, tloukly. dech kameněl. z výkřiku vystoupil král, tělo spoutané kořeny, v krocích letěly vrány. vlečka vran.

zastavil se, vrány ho obstoupily, z hlasů stoupala síla, oblačněly. a ze stěn,

ze stěn se slétlo šest havranů. každému vytrhl pero. a přelomil. vrány se praly o chmýří. o úštěpky černého krále. dvě vzlétly ke kořenům a upily vína.

zbytky per mi vložil do dlaně. ke kameni.

odešel.

 

v ruce jsem měl hůl a havraní prach. dvě vrány na rameni.

 

 

 

 

 

 

 

 

navazuje (omšelé sny /marnosti)



Poznámky k tomuto příspěvku
pořezaná_sluncem (Občasný) - 7.12.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 7.12.2004 > zdá se mi že ty stěny, to jsi ty uvnitř, jako bys procházel sám sebe, teda toho krále... ty stěny, co svírají a tlučou, je hrozný zjistit, že to citlivý uvnitř je kámen, co studí... utekl jsi odamtud tím výkřikem.. a potom už je to zase pohled zvenku a "tělo spoutané kořeny" -vyvolává představu nemožnosti se pohnout...a přitom vzápětí "v krocích letěly vrány" aha, to je náznak toho, že dřív, dřív to bylo docela jinak než teď, že dřív, když ještě nebyly kořeny... ale "vlečka vran" zase, zase zničí tu představu volnosti a svobody vyvolanou prvním dojmem z lítajících vran, jako bys upřesnil, že ne vždycky je všechno tak, jak se zdá. a potom ta krása tohohle uvědomnění si všeho, jako bys najednou prohlídnul tu podstatu a vyzrál na ni, to je to "oblačněly"... a havrani, ty už jsou z nadhledu, tam se nad tím symbolismem ještě zamyslím až po stavební fyzice a statice. asi ty dvě,co s tebou odcházejí, to budou ty, co pily to víno od kořenů...promiň, jestli to bylo úplně jinak... málo času...promiň... ale dobré je to, poutníku, co hraje s časem...
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 7.12.2004 > hele, není to žvást? nemám to radši smazat?
<reagovat 
 :21 (Občasný) - 7.12.2004 > pořezaná_sluncem> žvást to neni. s vránama máš pravdu, s králem vlastně taky.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 8.12.2004 > Tvé omšelé sny jsou pěkně neomšelé.
<reagovat 
tkadlec (Občasný) - 8.12.2004 > poetika je mi blízká, ale nevidim nic za obrazy
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (3) 4 5
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter