Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí Skupina ,týmový duch ,vůdce z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - publikováno 24.9.2001 (00:13:33), v časopise 5.10.2001
další>


 3022 (Občasný) - 5.10.2001 > romann> Inu ,nejprve ke schopnostem vůdců: je třeba si uvědomit ,že schopnosti člověka v jedné oblasti nemusí být příslibem jeho schopností v jiných oblastech. Právě to jsem měl ve skutečnosti na mysly a za poněkud pochybné podání své myšlenky se tímto omlouvám. Nelze popřít ,že všichni mnou jmenovaní "diletanti" nějaké zvláštní schopnosti určitě měly ,jinak by se na tak vysoká místa nedostaly a nedosáhly toho čeho dosáhly (jak jsi trefně poznamenal). Většinou to bylo umění zapůsobit na masy ,které je vyzdvihlo do do oněch pozic a dalo jim moc. Na druhou stranu je si třeba uvědomit ,že právě Hitlerovo a Stalinovo neustálé neodborné zasahování do vojenského plánování zavinilo většinu děsivých porážek a krvavých lázní kterých se dostalo jejich armádám. Jistě se nebudeme přít ,že v tomto ohledu by bylo lepší kdyby v té konkrétní chvíly velel spíše Žukov ,místo Stalina ,nebo Rommel ,případně Guderian místo Hitlera. Stejně tak bez Leea ,bezesporu skvělého vůdce a ideálu jižanského gentlemana ,by konfederace jistě nedosáhla toho ,čeho dosáhla ,ovšem naopak byl to právě on ,se svou čestností ,přímočarostí a bezelstností který vtáhl své armády do nejkrvavější bitvy americké historie - Gettysburgu. A nakonec McArthur sice přivedl americkou armádu k jednomu z největších a nejbrilantnějších vítězství v její historii vyloděním u Inčonu ,ovšem vzápětí ji ,oslněn dojmem o vlastní genialitě a neomylnosti ,vtáhl do konfliktu s rudou čínou a přivodil ji tak jednu z nejhorších porážek. Chci tím říci: rozhodneme-li se ,že vůdce bude volen ,vybírán ,či jakoliv jinak to chceme nazvat ,jsme si jisti ,že zvolíme toho ,kdo je skutečně jenschopnější? Nebude to naopak ten ,kdo je jen nejpopulárnější ,nejcharismatičtější a vyhovuje našim pořadavkům pouze v tento krátký okamžik? Nebude to nový Hitler ,Stalin ,Lee?

A dostáváme se k druhé otázce: vybírat lidi? Jistě ,souhlasím s tím ,že pokud bych chtěl zítra vyrazit na K2 ,nebo založit kapelu ,jistě bych si vybíral především podle jejich schopností. Ovšem pokud je čas (a vůle) získat potřebné schopnosti ,domívám se ,že účelnější je vybírat (a to je podle mě jediný výběr který je vhodný a jen mimochodem tím si neprotiřečím ,totéž jsem tvrdil už od začátku) ,především podle vůle ,zápalu či charakteru jedice. Tyto faktory totiž nelze rozvíjet. Skvělý muzikant který nechce hrát s vaší kapelou je na nic ,ale mizerný muzikant který děsně chce je vinikajícím "materiálem". Kromě toho ,i v případě založení kapely ,či výpravy na K2 nenaleznou uplatnění jen ti "tvrdí mistři" ,je potřeba mnoha jiných - manažerů ,plánovačů ,stěhováků a nosičů ,prostě dobrý vůdce a dobrá skupina umí (a měla by) využít každého kdo chce být její součástí. Pokud si vybíráš tím stylem ,že tyto lidi odmítáš ,jsi hlupák. Lidé vzhlíží k těm schopným a proto si také často myslí ,že především je by měly brát do svých skupin. Pravda je však taková ,že ti opravdu schopní a výjmeční zpravidla nepotřebují skupiny a mají jen zřídkakdy zájem přidat se k "těm břídilům dole". Naopak "malý lidé" ,zdánlivě bez moci a zvláštních schopností se rádi přidají a domívají se ,že by měly být vděční ,jsou pak věrnější a snaživější. Neříkám jedny brát ,druhé ne. Říkám využít u obou typů lidí ,lze-li je takto rozdělit ,oba mají co dát. Neexistuje neužitečný člověk - s jedinou výjmkou - člověka který nechce spolupracovat.

Rozumíme si?
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli 3022
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 (4) 5 12 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter