Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:meditace
P. Sedlak (Občasný) - 22.3.2009 >
U příspěvku:Náhrdelník ze slz
P. Sedlak (Občasný) - 22.3.2009 >
U příspěvku:Buddhismus "versus" křesťanství
P. Sedlak (Občasný) - 28.2.2009 > Zeanddrich E.> Je slovo příčinou zvuku?
U příspěvku:Buddhismus "versus" křesťanství
P. Sedlak (Občasný) - 28.2.2009 > Zeanddrich E.> Nezakládej si na tom, i když to jistě bylo hluboké. Ten článek na který reaguješ není přesný, ale nevycházím zdaleka pouze z toho, co bych měl někde vyčteno. Je běžné, že lidé mají v pubertě duchovní zážitky (i když jejich hloubka je různá). Je logické, že lidé vychovaní v křesťanství mají tyto zážitky křesťansky zabarvené. Já jsem v křesťanství vychován prostě nebyl. Taky jsem měl v pubertě jeden hluboký duchovní zážitek, ale byl to spíše zážitek jógový. Ale tyhle věci se opravdu nehodí psát na web, někdy se o tom můžeme pobavit osobně. Mám dobrý důvod se domnívat, že cíl buddhismu a křesťanství je stejný, i když jejich ideová východiska jsou v mnohém velmi odlišná, někdy přímo protichůdná.
U příspěvku:Buddhismus "versus" křesťanství
P. Sedlak (Občasný) - 28.2.2009 > dr. Wojtek> Ono to křesťanství taky nepřišlo na svět v oblasti, kde většinu roku mrzne. Co se týče buddhismu, tak to naprosto nesedí - protože se mu nejlépe daří v Tibetu, kde se drží zuby nehty v těch nejdrsnějších přírodních podmínkách a současně při kruté perzekuci svých příznivců Čínskými komunisty.

Uznávám, že tento můj článek má daleko k dokonalosti, koneckonců to ani nebylo cílem jeho vzniku. Uznávám plné právo kteréhokoli člověka nezabývat se buddhismem a zvolit si místo toho křesťanskou cestu. Vaše reakce je však pouze dokladem Vaší nenávistné zaslepenosti a arogance. Dělejte se sebou něco, než bude pozdě.

U příspěvku:Vycházející měsíc
P. Sedlak (Občasný) - 28.2.2009 > Krásný grafický list, znám ho z obálky Poutníka. V tomto rozlišení a komprimaci a v ostře černo-bílém kolorování to bohužel není úplně ono ...
U příspěvku:Sluneční hrátky
P. Sedlak (Občasný) - 28.2.2009 > pěkná fotka, taková pohodová ...
U příspěvku:www.podcarou.com
P. Sedlak (Občasný) - 1.2.2009 > celkem to ujde ...
U příspěvku:Parník v Rudém moři
P. Sedlak (Občasný) - 1.2.2009 > Je to obloha, nebo žena? Zneklidňující, podivné, propracované ... smekám.
U příspěvku:Opava v depresi
P. Sedlak (Občasný) - 1.2.2009 > ta první fotka opravdu "mluví", škoda že není větší.
U příspěvku:"250/246"
P. Sedlak (Občasný) - 1.2.2009 > jojo, každý to vidí jinak ... ;)
U příspěvku:Buddhismus "versus" křesťanství
P. Sedlak (Občasný) - 1.2.2009 > Zeanddrich E.> Co se týče námitky v bodu 5, podle toho co vím, mohla by být do jisté míry oprávněná. Z hlediska Buddhismu je to, co je proměnlivé taky pomíjivé. Ovšem příčina toho, co je proměnlivé a pomíjivé nemůže být neměnná a věčná. Pokud se to smím pokusit vyjádřit "křesťansky", pak by to znamenalo, že Bůh a svět nemohou být v kauzálním vztahu.
Ovšem jestli smím vyjádřit svůj soukromý názor, tak obojí jsou spekulace, které mohou být pro někoho užitečné aby ho přivedly k poznání, ale jinak ne. Učení, to je lešení, prostředek - byť třeba svatý. To není samotná stavba ...
U příspěvku:Buddhismus "versus" křesťanství
P. Sedlak (Občasný) - 1.2.2009 > Zeanddrich E.> Co se týče "mého překladu", jsi trochu vedle. Vybral jsem si tenhle článek proto, abych pražským unitářům (aspoň těm co se občas podívají do brněnského Poutníka) ukázal, že jsou "papežštější než papež", že ani angličtí unitáři nejsou nějací dogmatičtí popírači existence čísla tři. S tím co tam ta paní psala o Sv. Augustinovi se neztotožňuji, jistě to byl velký mystik, i když způsob likvidace ideových odpůrců, který zvolili příznivci Trojice (ke kterým patřil) nebyl zrovna vybíravý. Mám takové nejasné tušení, že tehdy šlo spíše o to která klika bude u vesla, než o nějaké ideje. Možná i proto chtěl Augustin na stará kolena spálit všechny svoje spisy - což se mu naštěstí nepovedlo ...
U příspěvku:Buddhismus "versus" křesťanství
P. Sedlak (Občasný) - 1.2.2009 > dr. Wojtek> Ovšem, není buddhista jako buddhista. Na druhou stranu, když jste "zabetonovaný" v určitém dogmatismu, tak to je opravdu škoda, to se sám omezujete. Říkám si, kde ti lidi berou tu jistotu při posuzování svých bližních, jako že oni jsou ti jediní svatí co mají patent na rozum.

Možná, že kdybyste se méně díval lidem do tváře a více do očí, mluvil byste jinak. Vrásky ve tváři mohou být taky jen povrch, vnitřek může být totálně prochlastaný a k ničemu ...
U příspěvku:Buddhismus "versus" křesťanství
P. Sedlak (Občasný) - 24.1.2009 > Zeanddrich E.> Ono je otázka CO vlastně se musí zažít. Kdo zažil jednotu, toho už trojnost tak nepřitahuje. Když jsem četl Bibli, tak jsem si řekl, že je to text napsaný pro lidi, ať tedy pochopím to co pochopit mám a nepochopím co pochopit nemám.

Tajemství nejsvětější trojice je ve skutečnosti velice jednoduché. Otec, Syn a Duch Svatý. Tři základní vztahy, ve kterých se nacházíme Já-Ty-On. Tomu odpovídají tři základní duchovní cesty.

Cesta přes Otce, tj. cesta "Já", cesta sebe-uvědomění, kdy je iluzorní lidské ego zničeno tím, že se rozšíří na celý Vesmír. V téhle čistotě to zatím dokázal málokdo - např. Maharši, nebo Drtikol. Každý má nejraději vlastní já, vlastní ego. Kdo v tomto smyslu dokáže pozvednout všechny ostatní myšlenky na jeho úroveň, to je vskutku duchovní velikán. Výhodou je, že k tomu není potřeba žádné učení, takto všechna učení vznikla. Otec JEST, po všechny věky věků. Když se to Samo Sobě takto začne odhalovat, tak je to velice čisté,téměř bez zabarvení. Pak je to Průzračný Svět, jak píše Míla Tomášová.

Cesta Syna, tj. cesta "Ty", cesta sebe-odevzdání se. To vyžaduje Boha, který aby byl Bohem, tak pochopitelně musí být přinejmenším tak velký jako Vesmír (Alláh Akbar). Je třeba velká pokora, proto jdou křesťané přes Syna Božího - Ježíše. Spolu s ním zemře lidské ego na Kříži, aby mohlo dojít ke znovuzrození ve vesmírném vědomí. Člověk se uvědomuje jako Syn, Syn se stává Otcem.

Cesta Ducha Svatého, cesta "On", cesta sebe-rozpuštění. To je cesta Buddhistů. Rozpustit to vytrvalou duchovní prací. Jak bylo řečno v prvním odstavci, stačí k tomu ta čistota. Když je mysl průzračna, čirá, pak sama splyne s Absolutnem, jiná možnost neexistuje. Aby na to člověk nebyl tak sám, má před sebou vzor, Buddhu, toho Probuzeného, který to dokázal a ukázal tak ostatním cestu.

Všechno toto, Otec, Syn i Duch, každé já, ty a on by nám mělo být svaté. Přiznávám, že to je dost těžký požadavek, ale jinak to nepůjde. Nehledám mnohovýznamovou složitost.

Vypůjčil jsem si tady dost myšlenek z "Povídání o cestě tam" od Petra Pavlíka, aby si někdo náhodou nemyslel že jsem tak svatý. Jsem vděčný za to, že jsou takové věci dnes dostupné. Kdo hledá něco tajemného složitého a nepochopitelného se vystavuje mnohému nebezpečenství. Že mu to tajemné ublíží, že to složité a nepochopitelné vskutku nepochopí nebo pochopí nesprávně, a až to pochopí nesprávně, tak si tím posílí svoje ego, které měl přece rozpustit, odložit, překročit, umenšit, vzdát se ho - jak ostatně učí každá platná duchovní nauka.

V úctě Tvůj kacíř Pavel.
U příspěvku:Buddhismus "versus" křesťanství
P. Sedlak (Občasný) - 24.1.2009 > Martin> Ano, je to odlišná cesta. Když přijmete fakt, že Bůh je všudypřítomný, vševědoucí a všemohoucí, tak jaký potom dává smysl jej "hledat"? I když tvrdíme že hledáme Boha, hledáme většinou jen automat na plnění svých sobeckých přání.

Má smysl přijmout že JEST, ale je chyba si ho představovat jako oddělenou bytost, protože kdyby byl nějakou oddělenou bytostí, tak to by byl jen polobůh, pohanský bůh nebo bůžek, vlastně démon. Buddhisté toto nebezpečí obcházejí tím, že místo žvanění v diskusích (neberte to teď prosím osobně) duchovně pracují. To není nic proti křesťanství. Má to svoje přednosti, ale taky úskalí, tak už to chodí.

Protože jsme se tady poněkud zapomněli, tak nám tato velká Vesmírná Moudrost nabízí svoji nejvýše laskavou a přátelskou pomoc - Krista, Buddhu, Kršnu, Mohameda, Maharšiho a dalo by se pokračovat ještě dlouho. Patřili by sem také mnozí nezištní lidé, o nichž se nejspíše nikdy nedozvíme. Pokud jsme ochotni to připustit, jsou zde na duchovní cestě i pokročilí přátelé, kteří se blíží čistotě těchto duchovních velikánů.
U příspěvku:mimozemšťan
P. Sedlak (Občasný) - 14.1.2009 > rikky> Když ten motýl zapózoval, tak jsem mu udělal fotku ... Musel pak hned letět.
U příspěvku:cybernetics era II.
P. Sedlak (Občasný) - 5.1.2009 > Profesionální práce, trochu mi to vyrazilo dech, dokonce jsem pocítil lehkou závist, že někdo takhle "umí" a já ne ... Vyjadřuje to pěkně pocity programátora, když dělá delší dobu na nějakém projektu ... Dobře by se to hodilo ke sci-fi třeba jako ilustrace, nebo obálka.
U příspěvku:Zatmenie stromu
P. Sedlak (Občasný) - 5.1.2009 > hm, možná to není úplně "dokonalé", ale je tam sdělení
U příspěvku:Gaza
P. Sedlak (Občasný) - 4.1.2009 > Kdepak Gaza, na světě jsou daleko horší místa, ale o těch se moc nemluví. Třeba takové Kongo, místní mají celkem smůlu že tam je tantalová ruda a diamanty ...
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter