Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Slaměný čas z kolekce Přenosné moře
Autor: Pescatore (Občasný) - publikováno 28.7.2009 (11:38:34), v časopise 29.7.2009
další ve sbírce>


 skold (Občasný) - 31.7.2009 > Pescatore> Když to napíšu opravdu s tou "naškoleností", tak Tvá báseň svou formou spadá do impresionismu. Tenhle text se snaží aktivovat u čtenáře jeho smysly a snaží se, aby vnímal to, jak se někdo vedle směje, jak někdo hází klíče a taky u čtenáře vyvolává dojem chladu zdí a říká mu, že by musel usnout. Není to až tolik báseň obrazová, jako spíše báseň útočící na smysly čtenáře. Jo, tenhel bod je naučenej a vyčtenej, ale je to zároveň taky osobní pohled, na kterej mě přivedlo čtení téhle básně. Báseň na mě působí stejně tak, jako jsem to výše popsal. Já tu báseň nechci nijak zaškatulkovat, zařadit a říct - to je typický příklad. Jen mi to pomáhá vnímat Tvou báseň tím způsobem, abych si ujasnil, jestli vše dohromady zapadá a jestli ta báseň opravdu tak dobrá je. Když píšeš, že jsem tu báseň neprožil, tak to píšeš jen na základě toho, že používám znalostí ze školy. Brání to ale prožití básně? Já jsem báseň četl několikrát, pozorně a ta slovesa a vůbec celkovej výraz básně jsem prožil. Jediný v čem máš pravdu je ta kýčovitost; tu mez každej vnímá jinak a mně strofa "Abys to nakreslil/musel bys/hluboce usnout/spatřit" přijde už tolik variovaná, že je to kýč, kterej se navíc odvolává na snový procítění básně, což je ještě větší kýč, který byl použitý už milionkrát. Opět tvrdíš, že píšu jen věci, který sjem se naučil ve škole a že jen papouškuju teorii. Myslím, že TVoje averze vůči vzdělání je doopravdy velká, protože se ani nezamyslíš nad tím, že to není jen nějaká nabubřelost, ale že jsem se do básně opravdu vžil. Ostatně, to jsem napsal už výše. A pro radost si piš. Já taky píšu pro radost a nekomentuju básně proto, abych poučoval - už jsem to také napsal. Komentuju, protože chci sdělit svůj názor na báseň. Chci sdělit, co na ní vidím a případně se o tom pobavit s autorem. Nechci Tě nikterak převychovat i to jsem napsal v předchozím příspěvku. Buď špatně čteš a špatně chápeš, nebo to asi ignoruješ a snažíš se demonstrovat, že řečičky ze studií jsou v literatuře směšné a tihle kritici jen tupý, chladný stroje, který si rozpitvat, rozřežou báseň na několik svých premis a pak jen odhodí kosti a jdou si chladně zas dál. Buď se Ti v té škole vůbec nedařilo, že máš vůči výkladům takovou averzi, nebo (a to je pravděpodobnější) mě už jen z principu považuješ za šaška (jak jsi napsal) a stále se držíš toho, že píšu "pojmo-obludné literární názory", které jsou tím největším arogantním a nabubřelým způsobem zde vkládány. Nevšímáš si ani trochu, jak tím působíš? Když už píšeš o citu četby, čti s citem mé komentáře a poznáš, že to není ani arogance, ani nabubřelost, ale že to píšu s citem k básni a k autorovi. Omlouvám se, že ta souvětí neřadím do odstavců a že se to určitě blbě čte, ale firefox to nepodporuje.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli skold
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 5 6 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 25 26 27 28 29 30 (31) 32 34 35 36 37 39 40 42 44 45
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter