Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Slaměný čas z kolekce Přenosné moře
Autor: Pescatore (Občasný) - publikováno 28.7.2009 (11:38:34), v časopise 29.7.2009
další ve sbírce>


 skold (Občasný) - 31.7.2009 > Pescatore> Tak předně bych chtěl podotknout, že jsem tady napsal názor jen proto, že mě tahle báseň mezi těmi ostatními zde zaujala a protože mě zklamala druhá část básně, abychom se o tom s autorem pobavili. Napsal jsem to možná moc křečovitě, málo lidsky a v krapet nesrozumitelné intenci, pravda. Impresionismus jsem jen použil vlastně proto, abych poukázal na to, jak na mě báseň působí a že ta intuitivnost a spontánnost obsažena v básni je, což jsem vlastně potvrdil Tvůj komentář. Na druhou stranu mě druhá polovina zklamala, tak jsem tu dojmovost vnímal (a vnímám) jako tu horší část. Samozřejmě souhlasím s tím, že ta báseň má své obsahové tajemství, které mě právě zaujalo, ale nemá své tajemství formální a to jsem popisoval. Popsal jsem formální strukturu, kdy jsou slovesa největším výrazovým prostředkem, ale nekritizoval jsem obsahovou, myšlenkovou část. Ono to pak vyznívá, fakt to myslím upřímně, že prostě nemůžu napsat "to a to se mi nelíbí", protože Ty pak napíšeš, že "to a to, co jsi napsal je naprostá blbost", zatímco já jsem napsal jen můj pocit- ne nějaký diktátorský názor, kterej říká "tohle už příště neopakuj". A tím se právě paradoxně scházíme v těch pitvalech - já raději napíšu, třebas i hloupý (neodmítám, že obča napíšu kravinu) názor k básni, než abych dal např. tři body a šel dál. Nepředpokládám, že mám pravdu, ale taky nepředpokládám, že moje četba je až tak špatná, že se s básní naprosto míjí. Ale i to není nemožné, že. A s tím se pojí taky prožitek básně. Já jsem jednak "brousil" formální stránku básně, ale taky jsem tu báseň (upřímně!) prožil. Nejsem ten typ, kterej si přečte báseň za pár sekund, napíše názor a jde dál. První tři strofy se mi velice líbí - prožil jsem to opakování (a vše se opakuje), což mi připadá jako vrchol básně, ale na konci mě naopak zklamal opakovanej motiv - jasně, že se to pojí s tím opakováním, které se mi tak na začátku líbilo, ale na konci to na mě už (CITOVĚ) působilo jako zklamání. Asi teda chápu Tvou averzi vůči komentářům takového typu. Taky vnímám, že kupříkladu v hudbě stále více poslouchám jednodušší kompozice, ale přece jen stále cítím potřebu vyjádřit se k básni, která mě něčím zaujala. A k poslednímu bodu - doopravdy se nesnažím Tvou báseň typizovat. Tím že jsem si pomohl impresionismem (kterej je ostatně dávno mrtvej), že je pro mě průměrná a že jsem se odvážil polemizovat o tom, zdali ji považuju za dobrou. Prostě jsem si něčím pomohl, abych pochopil různý stránky. Tím, že napíšu třeba i blbost se učím vyjádřit názor a tím se snad vzdaluju tomu šaškovi. Pro mě je tahle diskuze užitečná, i když po sobě štěkáme - já Tvůj pohled na rozbory, kritiky beru a učím se, jak přistupovat ke kritice tak, aby něco řekla. Ne aby diktovala, ale aby polemizovala. Pravda je v tom, co jsi napsal - každej čte jinak, každej vnímá kvalitu básně jinak a v tom je pro mě ten problém a základní otázka. Jak ke kritice přistoupit? Brousím, brousím :o)) - Tohle už víceméně neber jako komentář k textu, ale spíše jako příspěvek do diskuze ...
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli skold
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 5 6 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 25 26 27 28 29 30 (31) 32 34 35 36 37 39 40 42 44 45
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter