Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Černá a bílá z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - publikováno 25.10.2001 (07:07:16), v časopise 9.11.2001
další>


 3022 (Občasný) - 27.10.2001 > karolinka> Karolínko ,jakpak ti mám odpovědět? Otázkou je o co vlastně jde ,nad čím se mám zamyslet.

Psal jsem o černé a bílé a mám-li problém svého pravopisu posuzovat ve světle (nebo temnotě) této myšlenky ,ptám se kdo z nás dvou je na tom hůř? Ty která pravopis zvládáš a nepobuřuješ svým správným gramatickým podáním ostatní ,nebo já ,který sice pravopis očividně nezvládám ,ale nepobuřují mě jiní ,kteří jej také nezvládají a nemám při čtení jejich textů absolutně žádné problémy?

Mohu také podotknout (jako jsem již párkrát učinil při námotkách jiných) že při slovním podání bych pravopis k vyjádření svých myšlenek nepotřeboval. A pokud vycházím z toho ,že písmo je jen jiným druhem téhož a to komunikace ,není cosi špatně? Skutečně potřebuji vědět jaké i/y se kde píše ,když by to při řeči nikdo nezjistil a ani by jej to nezajímalo? Jistě moje myšlenky jsou nevyhnutelně neobjektivní ,ovlivněné faktem ,že gramatiku prostě nezvládám ,ale dosud jsem neslyšel jediný rozumný důvod proč se vůbec nějaké i/y píše ,nebo nepíše ,na základě jaké potřeby je to nezbytné. Vše mě utvrzuje v tom ,že jde jen o dogma ,zvyk ,konvenci ,která sama o sobě nemá žádný racionální základ ,nevznikla na základě skutečné potřeby ,nebo snad již ona potřeba dávno přestala existovat. Co tedy s tím? Mám opravdu zahodit desítky až stovky vzácných hodin jen kvůly objektivně neužitečným konvencím? Jak jsem již řekl ,to si raději přečtu nějakou pěknou knihu. Kdo ví ,možná jsem já o pár pěkných knih bohatší než ty na úkor svého pravopisu?

Souhlasím s tím ,že ne každý je dostatečně liberální na to aby uznal ,že pravopisná nevyzálost (nebo jakkoliv tomu chceme říkat) neznamená i nevyzrálost obsahovou ,případně duševní co se dispozic autora týče. Ovšem otázkou je ,zda já jako autor (heh! nějak mi to stouplo do hlavy) skutečně stojím o podobné čtenáře. Zdřejmně ne. Mám rád lidi kteří jsou tolerantní ,nesobečtí ,umí se vcítit do jiných a berou sebe sama s nadhledem. Pro ty to píšu. Nejde mi o to aby mě kdosi pokládal za autoritu ,či uctíval. Vyjádření myšlenek v první řadě vyžaduje ,abych si je sám srovnal v hlavě. To je první číst mé motivace. A pak ,když už je člověk má srovnané ,proč se s tím co se mu zdá dobré nepodělit s ostatními? To je druhá část mé motivace.

Ostatně nemyslím ,že by kdokoliv ,kdo nedokáže na okamžik odhlédnou od pravopisných konvencí ,dokázal ocenit úvahu na téma černá a bílá s tím co v ní bylo řečeno.

Musím říct ,že neustálou kritiku mé gramatiky vnímám po pravdě řečeno spíš jako nutné zlo. Cožpak se vám nezdá ,že o tom musím vědět a kdybych toužil po nápravě ,neobrátím se na vás ale na pravidla českého pravopisu? Přesto oceňuji formu podání krerou máš ty Karolínko ,setkal jsem se už i s pouhým pořváváním ve stylu "ty debile" apod. Takže je to vlastně přjemné spestření...
Body: 5
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli 3022
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(2) 4 5 12 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter