Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čiře z kolekce Odpovědí srdcem
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 21.10.2008 (00:38:06)
další ve sbírce>

 

 

Přišel jsem jako nečekaný návštěvník

sevřené srdce své noci 

prohodila´s ohněm růží vprostřed zahrady

Tělo tvé bleskem rozežhnuto z pout mysli trnové stopy...

 

Radost čirá bez jediné myšlenky...



Poznámky k tomuto příspěvku
egil (Občasný,Redaktor) - 21.10.2008 >

nechtělo by to už někam ukročit/vykročit? přijde mi, že se točíš na místě..


<reagovat 
 Čtenář - 21.10.2008 > egil> :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Does the bear shit in the wood?
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 21.10.2008 > egil> Díky za názor, egile. Na místě se rozhodně netočím. Možná se ale zase na chvíli poohlédnu po rybáři ze Středomoří. Nemyslím, že by texty Lin měly styčné prostory s tvým psaním. A ohledně tvého čtení textů nemám tušení. 
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 21.10.2008 > čtenář> 

ptal se tě někdo na něco?

 

ne tak se nevtírej,

anonyme.


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 21.10.2008 > bezva
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
leošůj (Občasný) - 21.10.2008 > Líbí se mi slovo rozežhnuto. Srdce mi to neoslovilo a rozumem tomu nerozumím.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 21.10.2008 > parťák od leoše> No, to je fajn, že se ti něco líbí. Pro čtení "rozumem" to tedy opravdu není. Jde to jinudy. 
<reagovat 
 leošůj (Občasný) - 21.10.2008 > Lin Sien Ti> Jako láska?
<reagovat 
 leošůj (Občasný) - 21.10.2008 > Lin Sien Ti> A nemusíš se hněvat, ten text mi sice nesedl, ale aspoň jsem si našel pěkné slovo.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 21.10.2008 > parťák od leoše> Jako láska. Nač se hněvat.
<reagovat 
.......... (Občasný) - 21.10.2008 > důkladné a čiré:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Džajata (Občasný) - 21.10.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 21.10.2008 >

"Nemyslím, že by texty Lin měli styčné prostory s tvým psaním. A ohledně tvého čtení textů nemám tušení." 

Nechápu, jak to souvisí s tím, co jsem ti napsal.

Dokážu ocenit i text, pokud ho považuji za dobrý, který se zcela míjí s mými tvůrčími principy. Netuším, proč ve své reakci určuješ moje čtenářské kompetence (ano, kamsi do míst, odkud je tvůj text prakticky nenapadnutelný). Pocítil jsi někdy nad svým psaním pochybnost (která je živnou půdou pro jakýkoli vývoj)? Reaguješ vztahovačně, přesouváš do osobní roviny. To mi přijde opravdu zbytečné.

 

Nebudu hodnotit tvůj text.

A nejen proto, že končí tam, kde texty, které mě zajímají, většinou začínají. Moudrým, těm stačí být, to jistě, ale pro mladé a pitomé (jako jsem třeba já..) by bytí mělo mít(?) podobu boje, konfliktu, pochyby, a prostota a přímočarost tohohle textu mi přijde nezasloužená, předčasná. 

 

Jistě, čistě a pouze moje prizma..., ale to se snad rozumí samo sebou, nepokouším se o nadosobní soudy; každopádně - nevztahuj tuto mou reakci na mé psaní, což děláš skoro pokaždé (takže - vynech ve své reakci na tuto mou odpověď své obvyklé písně začínající "tvoje šroubované metafory" - o mém psaní se zde totiž nebavíme).  


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 21.10.2008 > egil> 

Velmi jednoduše, základní náhled na to JAK PSÁT a KAM TÍM MÍŘIT nás dva (podle mého mínění a také cítění velmi odlišuje). Vycházím z některých tvých reakcí a z toho, jak se vyjadřuješ básnicky. Samozřejmě, že se můžu mýlit. Právě tedy "tvůrčí principy" jak píšeš, je to, co mezi námi nevykazuje shodu žádnou. A je velmi jednoduché vidět proč. To bych se zase ale dotýkal tvého psaní, a to já ne příliš rád dělám. Bylo to tu párkrát, ale reakci jsem cítil dost povýšenou, tak jsem toho nechal. Čtenářské kompetence si ponecháváš, či ne? Máš na ně právo, stejně jako můžu vyjádřit já polemickou odpověď.

Pochybnost nad svými texty občas cítím, ale to si týká hlavně formy a někdy taky "malé koncentrace na prožívané". Rozptýlenost. Ale také pak humornost toho, jak vážně jsem se bral. Občas je fajn dostat palicí, abych se viděl.

Ale už dost dlouho nejsem na pochybách pokud jde o zdroj, o přesah, který mě inspiruje. Tohle je milost, a věř či ne, vážím si jí, i když mi není zcela jasné, proč se mi jí občas dostává odkudsi. Vývoj je pro mne věcí osoby, to především, ne tolik hraní si na vývoj "pod vlivem někoho", jak jsem ostatně reagoval dříve na jeden text drfausta, doprávázený komentáři o "inspirovanosti". A tobě to klidně zopakuji. "Vývoj" jako kam? To, že použiju novou formu, či že se objeví nový obsah? Ale to je samozřejmé jako sny. Pokud najdeš ono "za", víš o zdroji, nač bys okukoval parádivce, kteří věří ve vlastní originalitu svých objevů pro světové básnictví? Spíš nevěří sami v sebe, v to, že pokud budou hledat v sobě do hloubek, dojít za své "ego", vše uvolnit, dojdou dost hluboko aby uměli vyjádřit to, co si přejí. A oč víc by mělo jít, než tímto oslovit druhého, čtenáře. Není na tom nic tak "ohromujícího", básníka jsem měl vždy přecitlivělou strunu, která může občas vydat nádherný zvuk, pokud je obdarována milostí a je pozorná. Stejně jako v mystice, báseň hodná vážnosti a lehkosti jde z hloubi sama, nepotřebuje "vývoj" - vývoj, je omyl ega, rozumování. Stejně jako v nejhlubších ponorech inspirace ze světa snů ad.

Tvůj obraz "zajímavého" je nudný pro mne, je to jako věky nedospělý sedět bázlivě u nohou mistra Holana a čekat na políbení "dospělosti", místo se prostě zvednout a říct třeba "já to vidím jinak". 

Jinak: o zaslouženosti prostoty můžeš uvažovat jak myslíš, ale je to přece od tebe natolik spekulativní, jako někdejší planné  žlučovité výkřiky seňora Lyryka. I kdybychom se znali celý život, těžko můžeš tak intimní rovinu u druhého označovat "nezasloužená". Pokory mám asi málo, to ale není tvá věc a už vůbec ne věc k posuzování v psaní. 

Kategorické výzvy na konci tvého textu jen svědčí o tom, že kritika "fise" (ač značně provokativní, možná škodolibá a občas i krutá) nesla dost trefnosti. Jsi neuvěřitelně zahleděn do svých mínění, to mi přijde, opravdu. Jak si tu určuješ, pod mým textem, co smím a co ne. "vynech..."

Tvůj dovětek je vztahovačný až dost, takže... s úsměvem, pane básníku.


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 21.10.2008 > Lin Sien Ti> 

hm..

tak že se budeš odvolávat dokonce i na fise (když musíš minimálně tušit jeho pohnutky a mstivé okolnosti, za nichž jeho pamflety vznikaly), to jsem, přiznávám, nečekal.  

přečti si ještě jednou moji reakci a všimni si, že jsem napsal "mělo být" s otazníkem a hned vzápětí připsal, že se jedná o "moje prizma"..

to je naposledy, co jsem reagoval na nějakou tvou věc. takovouhle snůžku duchovní malosti a demagogie, cos předvedl ve své reakci... je mi z toho zle.

piš si, jak chceš.

 

ok, "vyhrál jsi". čau.


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 21.10.2008 > egil> Egile, ale ta dotčenost, ta vztahovačnost u tebe, tomu tady nerozumím. S čím ses to přihnal? Buď si naštvaný, nebo co, ale nedělej (prosím) zkratkovité šablonovité domýšlející závěry. Já se tu nebavím o ničích pomstách, ale o tom, jak reaguješ, co chceš vlastně tím postojem TY sdělit. Třeba mi to jen není jasné. Já tvoji reakci četl, a reagoval jsem tak proto, že ti nevěřím co tu píšeš. Právěže o ty rozdíly a nesoulady ti jde, a ne jak píšeš, že dokážeš ocenit dílo, i když nesdílíš dané tvůrčí principy. Mně štve ta tvá intelektuálská póza, ta rozumová škatule. A ještě si přidáš s rétorickýkm kazatelství o prostotě a duchovnosti. Odkud ta troufalost? Oč ti jde? Co o mně skutčně víš? Ať se klidně mýlím, nejsem logický atp. Mně prostě za tou tvojí rakcí tady pod mým textem něco hrubě u tebe nesedí a to velmi. A tím svým "vyhrál jsi" jen ukazuješ, že chceš vyhrát nějaký boj, co máš TY v hlavě. Já jsem jen pisatel, tvůrce textu, co přišel zevnitř. Hmm. Duchovní malost? Demagogie? Naposled tady byl s tímhle pyšně dozírající a mně kázající Lyryk, ale tys ho bohužel touhle "schovávačkou" trumfnul. Jestliže u tohohle textu dokážeš udělat takhle zoufalou reakci (bez ohledu na "kvalitu" básně), můžu jen zakroutit hlavou, neb ze srdce jsem opravdu tenhle text vystřelil. A ty tu píšeš něco o výhře. No, nechme tak. Vlastně už fakt není na tuhle reakci co dodávat. Snad jen se pokusit místo polemiky o laskavý úsměv (zn mé strany). Básním čest.
<reagovat 
moře (Občasný) - 22.10.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 21.10.2008 >

ale ne...

jen snad - bylo hned několik bodů z toho, cos napsal, co mě lehce zdvihlo ze židle. co ty víš o mých tvůrčích principech? vidíš mi pod ruce, když píšu? ať je to jakkoli, tak nejdůležitější při procesu tvorby je pro mě stále intuice, vyrůstající z různých aktuálních vizí - tak to bylo, je a dokud to tak bude, pak budu psát.

a přesto - ty i fis se tváříte vědoucně a neustále a suverénně (a naprosto mylně, o to však přesvědčeněji) mi podsuváte, jak že to vlastně píšu své texty. a ty - to tvoje negativní vymezování se... nějak už mě to neba. je to pořád dokola.   

 

třeba o tom někdy hodíme řeč. takhle přes net stěží najdem rovinu pro konstruktivní dialog - alespoň mně už to nějak nejde.

 

ok, nic ve zlém. úsměv vracím.


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 22.10.2008 > egil> 

Dobře, Egile, a proč nenapíšeš rovnou, že tě něco z mnou napsaného zvedlo ze židle, jestli teda můžu vědět? Tvé tvůrčí principy jsou vidět v tvém díle, kde jinde? Nezaobíráme se přece hlubinně psychologickým rozborem jeden druhého mimo texty. Chceš snad tvrdit, že co vyleze jako dílo nevzniká z tebe? Také jaké koukání pod ruce - sleduji dílo a snažím se je citlivě vnímat (to citlivě znamená třeba i to, že mě něco pobouří, naštve). To, co se postupně rodí směrem k dílu, je podle mne tvůrčí proces, a to co vznikne dílem, je zrcadlo tvůrčího principu (nebo tvůrčích principů spíš) daného autora, nebo není? Pokud je pro tebe nejdůležitější intuice, jak píšeš, tak proč tak hrozně následně rozumuješ nad dílem, které si právě intuici žádá. A ty dodáš něco naprosto osobního, mimo dílo!, jako "duchovní malosti a nedozrálosti aurtora". Jak to, Egile, můžeš vědět, kam autor dozrál. Tohle jsi vyčetl z díla? Či jsi to také vytušil? A smím-li být zvědavý, na základě jakých signálů? Proč přenášíš svoje pochybovačné smýšlení "o díle" na mne? Pokdu mám určité básnické sebevědomí, které tě dráždí, jsou minimálně dvě možnosti. Buď lžu a předstírám všem tady, anebo opravdu vím a cítím v tom, o čem píšu a co zobrazuji. Tedy jsem toho zralý. Volbu nechávám na tobě.

Ohledně toho co tu od tebe následuje - prosím, pokus se o trošku odstupu, a podívej se pod svými texty tady na totemu, kolikrát jsem ti napsal, že mě tvé texty oslovují a kolikrát ti něco vytkl (subjektivně). Takže tolik ode mně o podsouvání. Pokud si chceš řešit fise, neřeš ho se mnou, nemáme (pokud vím) s ním žádné vztahy. Když tě něco neba, tvá věc, jen mi tu nekaž morálku, k čemu se nesmím a jak vyjadřovat.

Přesto trvám na hóódně širokém tolerujícím úsměvu.  


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 22.10.2008 > Lin Sien Ti> 

ne, nemůžem si porozumět - už jen z toho důvodu, že tvoje rétorika mě zcela míjí.

je založena v ideologii, kterou nebudu komentovat.

 

neuvažuješ systematicky. mícháš pojmy do tendenčního koktejlu.

 

i každému rozboru díla, který nebude planý, musí předcházet intuitivní předporozumění textu. literární analýzu, která pak následuje, můžeš považovat za zbytečnou či smysluplnou, to je věcí postoje, ale se samotným procesem psaní nesměšovat (což přesně děláš! → "když rozumuješ nad čtením, rozumuješ i nad psaním", sorry, ale to je naprostá pitomost) - lit. rozbor je  nadstavba, kdy do té intuitivně vstřebávané mnohoznačnosti začneš stavět lešení slov.


<reagovat 
 Čtenář - 22.10.2008 > Lin Sien Ti> "Buď lžu a předstírám všem tady, anebo opravdu vím a cítím v tom, o čem píšu a co zobrazuji. Tedy jsem toho zralý."


3. (Nebo lžeš a předstíráš sám sobě, domníváš se, že opravdu víš a cítíš...) Nebo opravdu víš a cítíš... a jsi blbý :))
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 22.10.2008 > egil> 

Jak myslíš, konstatuješ, tedy asi už VÍŠ.

Hovořím a píšu, rétoriku nechávám školským intelektuálům. Pokud jde o "ideologii", asi máme každý zcela jinou enycklopedii. Úplně stejně jako Lyryk neobratně používáš (podle mně) tento pojem bez jakékoliv opory. kde jsi četl jakou ideologii? Jednak to patří myslím do politologie, která mě nezajímá, nestrám se o ni, druhak ideologie je světonázorové a politické stanovisko, zatímco zde píšu a tvořím sám za sebe, nehledám žádnou oporu v ideologii, ať je jakákoliv. 

Ohledně systematičnosti máš samozřejmě pravdu, ano, systematicky neuvažuju.  

Používám slova, a to k vyjádření myšlenek, obrazů a pocitů - pojmy ať míchají jiní.

Opět jen opakuješ totéž, co Lyryk. A opět jako on, obecně, nevěcně.   

Od tebe jsem žádný rozbor díla nečetl, tak nevím, o čem je tvá následná přednáška. Kdysi jsem studoval jak literární vědu, tak estetiku - ale asi jsem měl špatné profesory, neb jsem byl tupec - když máš potřebu mě tu poučit. 

"Rozumuješ" značilo, že se vrháš hned do jakýchsi nafoukaných pouček, a já v tom cítím ne literární analýzu, ale školometské chytračení. Jen si říkám, že je zvláštní, jak ses s ním sem přihnala proč. je z toho cítí spíš naštvanost odjinud. A ten závěrečný proslov tady - to je ještě řeč, nebo encyklopedie míchaná s vlastním pomůckami - "intuitivně vstřebávaná mnohoznačnost" - "lešení slov" - co je to za jazykolam? To je tvůj způsob vyjadřování?      


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 22.10.2008 > čtenář> Asi dělám chybu, že na anonyma "čtenáře" ještě reaguji, ale zcela věcně: dáš-li si na jazyk kostku cukru, CÍTÍŠ její sladkost a VÍŠ, že "toto" je sladké, tak jaképak "předstíráš sám sobě, domíváš se..."? Pokud se chceš vyjadřovat filosoficky, tak by možná za to stálo předešlé studium logiky. Chceš říct, že si předstírám sladkost a to, čím je? Jen si hraješ se slovy, dovětek je jen tvá fráze, jako už mnohkrát tvé komentáře.     
<reagovat 
 Čtenář - 22.10.2008 > Lin Sien Ti> A jéje, tady se někdo cítí chytrej :-))

Jaký je rozdíl mezi našimi anonymitami, tajůplná Li Sien Ti. Mene tekel, ty jsi Číňan, já jsem z pekel...
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 22.10.2008 >

nevím, nečetl jsem, co ti psal Lyryk.

 

pojem ideologie používám v přeneseném slova smyslu. pro systém, říkejme mu třeba osobní metafyzika (v tomto případě evidentně nereflektovaný), v jehož jádru tkví - zde nevědomé - dogma.

 

vyvstalá "otevřenost světu" je tak čistou iluzí.


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 22.10.2008 > egil> 

To, že pojem "ideologie" používáš v přeneseném slova smyslu se dá asi dopředu těžko poznat, pokud na to nic neukazuje. "Osobní metafyzika" (tak to snad je asi tvůj objev, nebo taky přenesený význam? V jakém smyslu přenesený jsem se ale nedozvěděl. "Ideologie" není osobní, stejně jako není osobní metafyzika, tak nevím co tím míníš. Mně by za to u zk z Ontologie (jejíž součástí byly otázky kolem metafyziky) v druháku vyrazili, kdybych se na filozofii pokoušel tohle razit, ale třeba to umíš nějak přiblížit. Ovšem "...v jehož jádru tkví - zde nevědomé - dogma"- to už ale fakt žertuješ, to opravdu nelze brát jinak než jako  humornou vložku. "Systém - Osobní metafyzika - v jehož jádru tkví (nevědomé) dogma - to opravdu nemůžu brát jinak než jako pokus o "filosofické" šprýmy.

"Vyvstalá "otevřenost světu je tak čistou iluzí"... rovněž tak. To je plácání do vody "pojmů", abych si taky slovně zažertoval.   


<reagovat 
 Čtenář - 22.10.2008 > Lin Sien Ti> Pokud ideologii omezuješ jen na politologii, jako výš, měli tě vyrazit už ze střední :))
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 22.10.2008 > čtenáři, hledáš jak vidím skulinky kudy se navážet, jak máš ve zvyku. Po trapném pokusu hrát si s logikou toho, co jsem napsal, a co ty ses snažil rozmělnit svým konceptem bez hlavy a paty. Možná ale dokážeš nemožné - objasnit "osobní ideologii a metafyziku".  Nikde jsem tu nenapsal, že ideologii omezuji výhradně a jen na politologii. Takže je to jen další tvůj přehmat. To že se různé ideologie řeší především v rámci politologie, a pak v omezné míře v dějinách filozofie a historii je myslím fakt, nebo vás to učili v přírodovědě?  Jak jsem psal už dřív, jen se schováváš a prudíš pod mými texty. 
<reagovat 
 Čtenář - 22.10.2008 > Lin Sien Ti> Ty chceš navážeče, proměnit mou nekonečnou shovívavost v agresivitu? Ok. Řekni rodičům, beztak tě živí, ať ti koupí k Vánocům slovník a dětskou encyklopedii :-)))
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 22.10.2008 > Čtenáři, tvůj styl - a to cos teď nadhodil - to mi velmi nápadně připomíná místního býka urvisu, ty jeho silácké řeči. Ale ne, ten by to určitě neměl zapotřebí.  Jinak rodičům samozřejmě vyřídím. 
<reagovat 
 Čtenář - 22.10.2008 > Lin Sien Ti> Prosimtě, napiš si to nejdřív někam stranou na papírek a zkontroluj si to po sobě.
<reagovat 
 Čtenář - 22.10.2008 > Lin Sien Ti> Dík, už je to lepší.
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 22.10.2008 >

Bať, češtináři. "Prosímtě" píší někteří zahraniční studenti dohromady, to je jasný.  


<reagovat 
 Čtenář - 22.10.2008 > Lin Sien Ti> Co je to češtinář? Učitel češtiny? Potřeboval bys ho? Mohl bych ti dávat lekce, ale nebylo by to levné. A musel bys asi dojíždět. Hradec nevadí?
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 22.10.2008 > No tolik pozitivního zájmu o text, to mne fakt překvapilo. Tak se asi zase vydám na cesty vnitřní krajinou. 
<reagovat 
 Čtenář - 22.10.2008 > Lin Sien Ti> Buď rád, že máš čtenáře, co by za to jiní dali :-)
<reagovat 
Čtenář - 22.10.2008 > Lin si hraje na křehkou básnířku, ale je to jen maska narcistního ega. Plácání. Místy dobrý obraz.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 22.10.2008 >

Co ti na to říct... nejsi tady jediný, kdo má VŠ zkoušku z filozofie (nicméně ty jsi jediný, kdo se tím tak zoufale ohání; tvoje reakce na kritické poznámky, ať už jakékoli a od kohokoli, v sobě skoro pokaždé skrývají osten, namířený proti hodnotícímu - to je to jediné, v čem u tebe vnímám tvůrčí pochybnost, ať už jakkoli nepřiznanou - viz. vaše "povznesené" reakce, mistře). 

 

Pojem "osobní metafyzika" byl pro mě v rámci poezie vždycky naprosto zásadní - použil jsem ho při rozhovorech s výrazně sofostikovanějšími entitami, než jsi ty. A každý chápal, nikdo neměl problém. Doufám, že tvoje "nechápání" je alespoň do určité míry hrané, protože jinak nevím. Myslel jsem, že se bavím s inteligentním člověkem, který zná základní význam daného slova a dokáže si jej přenést.

-- a pojem demagogie - ve smyslu, jak jej zde užívám - je cosi nehybného, co z potenciálně pružného systému nutně činí ideologii. Tím mám na mysli např. tvou co tě pamatuji statickou a romantickou vizi "básníka" - vizi, která je plná klišé a schémat a z níž potom rostou plytkosti tohoto typu:

 

"Pokud najdeš ono "za", víš o zdroji, nač bys okukoval parádivce, kteří věří ve vlastní originalitu svých objevů pro světové básnictví? Spíš nevěří sami v sebe, v to, že pokud budou hledat v sobě do hloubek, dojít za své "ego", vše uvolnit, dojdou dost hluboko aby uměli vyjádřit to, co si přejí. A oč víc by mělo jít, než tímto oslovit druhého, čtenáře. Není na tom nic tak "ohromujícího", básníka jsem měl vždy přecitlivělou strunu, která může občas vydat nádherný zvuk, pokud je obdarována milostí a je pozorná. Stejně jako v mystice, báseň hodná vážnosti a lehkosti jde z hloubi sama, nepotřebuje "vývoj" - vývoj, je omyl ega, rozumování."

 

Nezlob se, ale s něčím takovým nemůžu, anebo spíš nechci, polemizovat. Už toho mám skutečně plné zuby. Uzavřeme to - je to oboustranná ztráta času.

 

A svůj oduševnělý a široký úsměv, prosím, věnuj někomu jinému. Já o tvé "vědoucí" úsměvy nestojím.  

 


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 23.10.2008 > egil> 

Chováš se ne jako argumentující kritik, nebo přemýšlivý čtenář, ale jako vztahovačný namyšlený chudák, Egile. Naprostý zoufalec, který si ještě navíc myslí, že našel na tom co ti tu sděluji místa, kam se ještě zase dá trefit. Fis, ač je povýtce osobní a jedovatý až běda, měl v mnohém pravdu, bohužel. Ohledně ostnu - kdybys četl, jak dané polemiky vznikly, kdo se bez věcné argumentace hned pustil pod texty "mimo dílo!" do osočování, nebudeš tady opakovat tyhle řeči a la Lyryk. Ano, vadí mi, když např. domýšlivý velekritik Lyryk se přižene pod díla poněkolikáté s naprosto nevkusným osobním útokem, a nemá-li liter.kritické argumenty, blábolí podobně jako ty. A opět ono poučování, kázání, řeči o mé malosti, povrchnosti atp. Asi si potřebujete něco dokázat, hmm.

Ovšem jeho výpady jsou o něco prudší a tvrdší než tvoje. S čím sem chodíš ty? Koho a proč máš zapotřebí usměrňovat? Místo k dílu, rovnou k smyšlenkám o malosti autora. Nu, ani ty asi nemáš zrcadlo, aby sis prošel, cos tu poznamenal a proč.

Se svojí sofistikou můžeš víš co. Nabubřelost, nic víc. Až si zase spojíš dohromady nějaké spleteniny typu "osobní metafyzika" či třeba příště "poetická etika", už na to raděj ani nebudu reagovat, pane literární entito.  Význam "osobní metafyziky" je blábol a na tom trvám. Můžeš mít básnické aj. symboly vlastních představ, snů a fantazií, které vložíš do psaní, můžeš zastávat filozofické názory, ale těžko můžeš "do toho co je za fyzikou", tedy do něčeho, co je spojeno s abstraktní podstatou bytí, co je výhradně filozofickým konceptem, přidávat něco osobního. To je jak "teologie mého marcipánu". Stačí se seznámit s tím, co to metafyzika je, s jakými pojmy pracuje. Se svými "statickými" výměry romantickými vize "básníka" - kde jsi na to proboha přišel? To ve své fantazii? - je to zas jen o tvých domněnkách, konceptech tvé hlavě. Nikde jinde to totiž netrůní.    

A tohle už tedy bez úsměvu. Místo argumentů, výplody fantazie a útoky? Hmm, to ses předvedl, díky.


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 23.10.2008 >

ano, v jednom s tebou musím souhlasit: označení "romantická vize" není úplně výstižné (a nebudu hledat náhradní adjektiva, i když se jich nabízí hned několik).

 

a opravdu toho nechme.. míjíme se, každý v podstatě manifestujeme to svoje - ty se mnou v podstatě též nepolemizuješ, pouze se vymezuješ - proti čemu vlastně..a  já dělám něco dost podobného. nemá to takto smysl.

a o metafyzice vím, věř mi, dost (možná ne tolik jako ty, ale i tak - dost na to, abych si dovolil užívat odvozený pojem)..

 

..spíš někdy po letech sednout a pokecat o tom, vést skutečný rozhovor, ne si každej mlejt to svoje..

 

 


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 23.10.2008 >

a takhle po netu vztahovačnej jsem ;)

to je i důvod, proč už se pokouším podobným debatám vyhýbat..


<reagovat 
 Čtenář - 23.10.2008 > egil> 5 + D
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 23.10.2008 > egil> 

Dobře, jak myslíš, mě tohle dohadování se taky nebaví. Navíc tu nemá co dělat. je tu text a "poznámky k tomuto příspěvku", jak se píše výše. Jen mi přišlo, žes sem už naštvanej přišel, a to co od tebe následovalo zastírá úplně jiné důvody, než tento můj text. Můj dojem z toho celého, nic víc. Pokud ale nechápeš, podobně jako Lyryk, že zde se vkládají texty, pod nimiž je věcně napsáno "poznámky k tomuto příspěvku" a pustíš se hned do autorské polemiky, kde máš zapotřebí mi něco dokazovat a vytahovat ještě některé staré věci o tom, co jsem napsal u slovy "jednoho" tvého textu, ač jinde jsem psal naopak kladně, tak nevím k čemu to je. Píšeš svá přesvědčení o mém psaní obecně, o mém chrakateru, dozrálosti k něčemu, copak se nevidíš? K čemu tohle je? A proč pod dílem, které nechceš přece hodnotit, jaks napsal?K tomu jsou přece maily, fóra, schůzky...atp. To ti nenutím, takhle se na to prostě dívám a podle toho reaguji. Když jsi napsal, že nebudeš hodnotit můj text, debata se mohla odvíjet jinde a o něčem jiném, tohle bylo zbytečné. Když ti věcně napíšu, že za spojení "osobní metafyzika" by mně na fildě vyhodili, což je fakt z mých studií, ty naprosto primitvně vytáhneš, že se chlubím svojí vysokou. No, další už k tomu asi ani dodávat nebudu. Snad někdy, někde jinde. 


<reagovat 
 Čtenář - 23.10.2008 > Lin Sien Ti> 2 + D
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 24.10.2008 >

probůh, jen jsi to neber osobně - viděli jsme se třikrát v životě - a vzpomínám si, že jsme si to byla příjemná setkání..

 

ne naštvanej, možná trochu agresivní a možná trochu kladivem ;)


<reagovat 
Raimund (Občasný) - 24.10.2008 >

Jé tady je veselo. Tak se přidám- návštěvník nebo příchozí? a prohodila s ohněm..?

Jinak se mi líbí mezi řádky polehávat.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 24.10.2008 > Lin Sien Ti je doktor filosofie? Já slyšel, že nedostudoval.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 24.10.2008 > čtenář> Aha, tys slyšel? Ty asi budeš tak trošku básnická drbna, ne?  Mně to blbnutí na magisterským bohatě stačilo. Od doktorů radši dál. A co ty tu vlastně rozehráváš, doktorko? 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 24.10.2008 > P.S. Také mám pocit, že se točíš na místě. Jak může  být někdo tak tvrdohlavý.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 24.10.2008 > Raimund> Díky za názor, Rajmunde, ale tvrdohlavý bohužel bývám.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter