Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
“Budhovský Fa” z kolekce TAO
Autor: Miloš... (Občasný) - publikováno 4.6.2004 (09:19:56)
další>

LUNYU[1]

“Budhovský Fa”[2] je nejhlubší; je to nejzáhadnější a nejvyjímečnější věda ze všech učení na světě. Aby lidstvo mohlo prozkoumat tuto oblast, musí zásadně změnit své konvenční myšlení. Jinak, pravda o vesmíru zůstane navždy pro lidstvo mystériem, a světští lidé se budou navždy plazit v mezích určených svou vlastní ignorací.

Co tedy přesně je “Budhovský Fa”? Je to náboženství? Je to filozofie? To je pouze chápání “modernizovaných buddhistických učenců,” kteří pouze studují teorie. Považují ho za filozofickou kategorii pro kritické studie a takzvaný výzkum. Ve skutečnosti, “Budhovský Fa” není pouze ta nepatrná část vyložená v písmech, protože to je jednoduše “Budhovský Fa” na prvotní úrovni. “Budhovský Fa” je hluboké pochopení všech mystérií. Zahrnuje vše a nevynechává nic – od částic a molekul až k vesmíru, od ještě menšího až po ještě větší. Je to výklad vlastností vesmíru, “Zhen, Shan, a Ren,[3] vyjádřený v odlišných úrovních s různými vrstvami významu. Je to i to, co Škola Tao nazývá “Tao,[4] nebo co Buddhovská Škola nazývá “Fa.”[5]

Jakkoliv pokročilou se současná lidská věda stala, stále je pouze částí mystérií vesmíru. Kdykoliv se zmíníme o určitém fenoménu “Budhovského Fa,” někdo bude tvrdit: “Toto je už elektronický věk a věda je velmi pokročilá. Vesmírné lodě se už dostaly k jiným planetám, a vy stále ještě vytahujete tyto zastaralé pověry?” Řekněme si přímo, ať je počítač jakkoliv vyspělý, stále ještě není srovnatelný s lidským mozkem, který i dodnes zůstává nepochopitelnou záhadou. Jakkoliv daleko by se vesmírná loď mohla dostat, nemůže cestovat za tuto fyzickou dimenzi, v které naše lidská rasa existuje. Co může být pochopené moderní lidskou vědou je velmi povrchní a nepatrné; je to vzdálené od skutečného vyrovnání se s pravdou o vesmíru. Někteří lidé se dokonce neodváží podívat skutečnosti do tváře, přiblížit se, nebo připustit fakta fenoménů, které objektivně existují, protože jsou příliš konzervativní a neochotní měnit své konvenční myšlení. Pouze prostřednictvím “Buddhova Fa” mohou být mystéria vesmíru, časoprostoru a lidského těla zcela odhalené. Je schopný skutečně rozlišit, co je spravedlivé, od toho, co je zlé, dobré od nedobrého, vyloučit všechny nesprávné koncepty a přitom poskytovat nápravu.

Vedoucí ideologie dnešní lidské vědy je ve svém výzkumu a vývoji omezená pouze na tento materiální svět, protože subjekt se nebude studovat, pokud není uznaný – takovýmto způsobem se postupuje. Co se týká fenoménů, které jsou nehmatatelné a neviditelné v naší dimenzi, ale skutečně existují a jsou do naší fyzické dimenze zrcadlené jako konkrétní jevy, lidé se k nim neodvažují přistoupit a zamítají je jako neznámé fenomény. Tvrdohlaví lidé se snaží neopodstatněně argumentovat, že to jsou přirozené jevy, přičemž ti se záludnými úmysly je i proti vlastnímu svědomí všechny označují jako pověry. Ti, kteří jsou lhostejní, se jednoduše této záležitosti straní s výmluvou, že věda ještě není dostatečně pokročilá. Kdyby lidské bytosti byly schopny se nově podívat na sebe jako i na vesmír, a změnit své neohebné myšlení, lidstvo by udělalo skok dopředu. “Budhovský Fa umožňuje lidstvu pochopit nezměřitelný a bezhraničný svět. Skrze věky, pouze “Budhovský Fa” byl schopný dokonale poskytnout jasný výklad lidskosti, každé dimenze materiální existence, života, a celého vesmíru.

 




[1] Lunyu (luň–ju) – předmluva; komentář.

[2] Buddhův Fa – Buddhův Zákon; univerzální principy a zákon; podstata vesmíru.

[3] Zhen (žen), Shan (šan) a Ren – Zhen (pravda, pravdivost, pravdomluvnost); Shan (dobrota, soucit, shovívavost, dobrosrdečnost, laskavost, slitování, milosrdenství); Ren (snášenlivost, trpělivost, tolerance, vytrvalost, sebeovládání, zdrženlivost, schopnost snášet utrpení, odolnost, statečnost).

[4] Tao – 1. taoistický výraz pro “Cestu přírody a vesmíru”; 2. osvícená bytost, která dosáhla Tao.

[5] Fa – Zákon; zákon a principy Budhovské Školy



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter