Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 1.5.
Svátek práce
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
New Kind Of Woman
Autor: HunteR (Občasný) - publikováno 13.1.2005 (14:31:12)
Protože se můj minulý příspěvek setkal s docela zajímavými reakcemi, budu pokračovat. Tenhle obraz je vytvořen výhradně airbrushem na papíře formátu 100x70cm. Je silně ovlivněn tvorbou H.R.Gigera, ale nejedná se o kopii žádného jeho díla. Obraz byl namalován na zakázku, kdy mi bylo doslova řečeno: "Namaluj nějakého Gigera". Člověk znalý práce H.R.G. jistě pozná, že obraz má jiný styl, než je u Gigera běžné, nechtěl jsem jít tak daleko, abych slova "Namaluj nějakého Gigera" opravdu naplnil.


Poznámky k tomuto příspěvku
net (Občasný) - 13.1.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 13.1.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 13.1.2005 > No Tě pic, paráda
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zombux (Občasný) - 13.1.2005 > asi bych utek :)
<reagovat 
MiKa (Stálý) - 13.1.2005 > dokonale zvládnutá technika...působí chladným dojmem, ale to koresponduje se zobrazenou strojovou samicí :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 13.1.2005 > MiKa> no každopádně strojová samice je hustý pojmenování :)
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 14.1.2005 > dobrá práce
Body: 5
<reagovat 
jeremy (Občasný) - 14.1.2005 > good work!!!!!!!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
DominikR (Občasný) - 14.1.2005 > od té trubky dole, až po ohony nahoře - se jedná o skvost
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zuzzz (Občasný) - 17.1.2005 > Tak tohle opravdu nemusim. Prijde mi to hnusny, chladny, slizky, proste odporny. Jediny, co na tom lze ocenit, je dobre zvladnuta technika, ale to s umenim nema nic spolecnyho.
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 23.1.2005 > Zuzzz> Umění může být i snaha o ztvárnění něčeho hnusného, chladného, slizkého a odporného... neexistují hranice v umění, existují pouze hranice v nás...
<reagovat 
vomi (Občasný) - 16.1.2005 >

Procházel jsem si celý tvůj web a konstatuji velké uznání k tvým výtvarným pracem.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 23.1.2005 > vomi> Díky, zájem o moji práci mě opravdu těší. Snad se budou líbit i další věci, na kterých pracuji...
<reagovat 
surma (Občasný) - 13.1.2005 > od pasu dolů je ta plastičnost dobrá, ten vrch to je dáno hlavně tím že ten námět je roztáhlej do šířky a že je takový mechanický... ale to není bráno jako kritika, myslím si že je to perfektně provedeno, dostat se na tuhle úroven v aibrushu je dost vyjimečný, co se Gigra týče tak má spoustu obrazů které více či méně pusobí dvojdimenzionálně, to už aibrush tohoto druhu obnáší, pokud člověk dělá osvěčené témata fantastických lidí ve fantastickém světe jak to vidíš na kolotočích tak je to jednoduší použivají osvědčené klišé, pořád do kola prostory, sopky, vlny, moře atd. toto všechno dává prostor plastičnost a atmosféru... dělat naopak ve stylu biomechaniky je těžké vytváříš prostory a světy které ještě nejsou zrozeny a nemůžeš je porovnávat s realitou nebo podobnou atmosférou je to expresivní záležitost tvůrce a zvládnuté techniky, ale chápu co Absolute myslí... přesto je to super... není to zrovna můj styl... ale nedívám se na obraz jak bych ho chtěl mít já... ale tak že byl vytvořen HunteRem a je tu...
Co se peněz týče tak káždý kdo opravdově tvoří a nechce bouchat ve fabrice je donucen najít nejaký kompromis jak prodávat, víme však že pokud nebudem prostituovat a dělat sračky, které lidé koupí tak s toho nezbohatnem... ale to nám nemá brát odvahu k nasazení dobrých cenn... pokud jsou věci na vysoké urovni, nevznikli náhodou a je za něma vidět pár let práce, mají originalitu, jsou zvládlé řemeslně jako HunteRův obraz je pochopitelné že mají svou hodnotu...
tahle věc je z mého hlediska min. 40 tis. - 100 tis. je jasné že když bude dělat 20-25 let tak muže jít na horní hranici i víš, podle trhu... pokud tvoří 5-7 let je takový nepsaný zákon galeristů že ten člověk ještě může ujet třeba tím že bude brát drogy a nebo přestane tvořit atd. a tak člověk volí raději tu niží sumu nějak takle to funguje... trch... bohužel jako všechno co se prodává zapadá dnes i umění na trch... já osobně jsem začal prodávat až před pěti lety
a není to žádná sláva... dost si vybírám komu prodám, ale když někdo přijde a chce koupit něco z mých nejlepších věcí, tak si to nechám zaplatit jinak raději neprodám... nesnažím se být na tom zavislí aby si semnou trch dělal co chtěl...
Body: 5
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 23.1.2005 > surma> Pavle díky za zhodnocení, jako mnohem zkušenejší autor máš samozřejmě pravdu. Dvourozměrnost obrazu je dána hlavně tím, že z velké části vznikal přímo na papíře, nerozvržený kompozičně a světelně, což byla chyba, která se projevila onou plochostí... Ale nějak výrazně mi to na tomhle obraze nevadí, protože je spíše ikonografický, než realistický. Jinak i ve všem ostatním máš pravdu - problém je v tom, že dneska pomalu nemůžeš dělat už ani tu komerci, aby tě to uživilo... Sem tam se někdo najde, ale většinou se lidé dívají na obrazy ze dvou úhlů - buď do nich ukládají peníze a nebo to berou čistě jako dekoraci a kupují obraz podle barev, aby jim ladil do interiéru. O to vzácnější jsou pak lidé, co přijdou do galerie jednou a pak je tam znovu potkáváš několik dní za sebou, jak stojí u konkrétního obrazu a nemůžou se odtrhnout... Jako autor, kterého obrazy neživí je o to těžší prodávat... člověku se nechce těch prací vzdát, musela by to přebít opravdu dobrá cena, tohle si nikdo z těch, co netvoří neuvědomuje, nemají s tím zkušenost, jaké to je, půl roku se s něčím dřít a pak to dát z ruky... A přesně jak říkáš, než to prodat pod cenou, tak to neprodat vůbec. Mnohem víc než tohle mě ale drtí nedostatek času - proto, abych přežil musím pracovat, protože obrazy, sochy a fotomontáže mě neuživí (nebo alespoň ne u nás v ČR). Díky tomu mám celý týden vysátý od volného času a než se člověk pohrouží do soustředění o víkendu, je najednou neděle a všechno začíná nanovo... kromě toho, jako samouk, nemám za sebou léta ve školách, kdy bych mohl cizelovat kresbu a učit se... tím,ž e nemám čas kreslit, protože musím pracovat, je to ještě horší, štve mě to, že vývoj mé kresby je velmi pomalý... proto ty obrazy stále ještě nepovažuji za to nejlepší, co bych mohl udělat... zkrátka zkušený kreslíř nedělá chyby.
<reagovat 
TERRMITh (Občasný) - 14.1.2005 > všechny tvoje práce se mi hrozně líbí, nemůžu jinak 5
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 23.1.2005 > TERRMITh> Díky.
<reagovat 
Absolute (Občasný) - 13.1.2005 >

rozhodně s o kopii gigera nejedná, je to hustej art! působí na mě sice docela ploše nebo jak bych řekl jeví se mi méně plastický ale rozhodně bych se za něj nestyděl, barevnost mi sedí jako i kompozice a tech. zpracování ale čím dýl ho pozoruju můžu říct ne to není giger ale hunteR :) jen tak dál!

 

...ještě by mne zajímalo jestliže je kreslen na zakázku na kolik takováhle věcička přijde?


Body: 5
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 13.1.2005 > Absolute> Máš pravdu, plochost toho obrazu je jedinou chybou, kterou se ale už nepodařilo vylepšit...

jinak bylo to malováno do jednoho klubu, po tom, co z klubu byly ukradeny tři originály jsem obrazy stáhnul a tak mám originál doma... co se týká cen, nerad o nich mluvím, protože jsem soustavně napadán za "nesmyslné ceny". Ale rekněme, že se ten obraz pohybuje v řádu desítek tisíc (ele těch desítek není zase moc :))
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 13.1.2005 > HunteR> 

víš peníze a umění je ošemetná záležitost, dokonce jsem nedávno narazil na internetovou aukci kde vystavovaly nějací akademici, teda rodící se umělci který by měly projít ,, nelogicky obtížnejma přijímačkama na umělecký školy,,  když jsem to viděl chtělo se mi brečet, páč tam nějakej bez urážky magor vystavoval a prodával A4 náčrtek nějaký porno fotky tužkou cca 1500,- Kč (počítám, že to měl celý hotový tak 15 min.), hlavně to nic neříkalo a nemělo to žádnou hloubku, byla to nějaká obšlehlá kopie. nevím jestli to byl jeho záměr ale ty který to opravdu zajímá a mají talent a zájem se kvůli těmhle ostatním nikam nedostanou. Nevím, myslím , že se umělecký dílo nedá moc vyčíslit penězi a pokud se o to pokusíš, počítáš nějaký ten čas a náročnost techniky a těch věcí okolo, třeba náklady atd... v případě malby airbrushem bych si dovolil tvrdit , že částky v desetitisících jsou odpovídající. co se týče plochosti , ne že by to nebylo správně ale člověk se zdokonaluje a originál je originál, jestli rozumíš jak to myslím...

s těma krádežema jsemt o četl, lidi u nás v republice ukradnou už všechno! vůbec se ti nedivím, že jsi orig. stáhnul k sobě protože věřím že pro tebe mají určitě tu nevyčíslitelnou hodnotu.


<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 23.1.2005 > Absolute> To jsi popsal docela trefně... tím, že z nás civilizace a její pokrok sejmuly nutnost bojovat o přežití (což bylo aktuální třeba ještě na začátku minulého století), nám daly více času a prostoru pro ná samotné. Je na každém z nás, jak tenhle prostor využije, ale hodně lidí, kteří by třeba před sto lety na to neměli ani pomyšlení začalo tvořit. Je jedno na jaké úrovni, ale něco začali dělat. Vzniklo obrovské množství subkultur a směrů, underground je protkaný gigantickým množstvím prací a tvorby. Největší problém tohoto uvolnění je to, že se tvoří "sračky" a to ne po stovkách, ale po milionech. Tím, že vzniknul prostor a čas na tvorbu kohokoliv vzniká nekonečná masa věcí bez obsahu a myšlenky, která vzniká spíš jako atribut tohoto uvolnění, než jako vyjádření nějakého tlaku, myšlenek nebo emocí. Lidé tvoří, protože mohou a ne protože MUSÍ! V tomhle důležitém kontrastu je zakotveno to, že po celém světě vznikají miliony prací za den, z nichž je 90% absolutně k ničemu, byť mohou být později vyzdvihovány jako umění. Najít v tomhle balastu něco, co vzniklo proto, že to mělo vzniknout, je velmi těžké. Nutkání tvořit proto, že bez tvorby je život nesnesitelný má málokdo. Proto když nahlédneš do galerií, i viruálních, hemží se to věcmi, které v tobě nic nevyvolávají, nežádají si hlubší pohled a porozumění, vznikají prostě tak, že vznikají. Nejhůře jsou na tom internetové galerie, kam může přispívat každý, bez ohledu na to, co umí. Ano, je to svoboda a každý na to má právo, ale to nejsou věci, které vedou k něčemu,c o by se dalo nazvat kvalitou... Většina lidí není soudných a láduje na internet každý tah tužkou, který zrovna udělají... nevím,c o je k tomu vede, ale je to všude, záplava nedodělků, sraček a věcí, které nemají smysl. Ano, dokážu obdivovat řemeslo a techniku, byť postrádají obsah... ale v poslední době se množí věci,které nejenom že nemají techniku, ale ani ten obsah.. jsou bezrozměrné, jako jakási špinavá kulisa, která nás provází životem a vzniká podobně jako kal ve stoce, prostě jen z vědomí, že žijeme... Příklad té překreslené pornofotky o které mluvíš je velmi běžná věc... kolikrát když vidím, co je považováno za umění (často jen svým autorem!!) a podle toho oceňováno, nestačím se divit. Věk kdy tvořili jen opravdoví mistři je už pryč, proto slovo umění dostalo stovky dalších významů, i když předtím znamenalo jediné - umět to, co jiní neumí. Dnes se slovem umění bežně označují věci, které vznikají jako vedlejší produkt konzumu, případně životního stylu, který je všechno, jen ne zajímavý. Umění je prefabrikát, z něhož se staví konstrukce, obalené závoji žvástů tak, aby byly dobře viditelné i těm malým a šedivým občanům z ulice...
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 24.1.2005 > HunteR> Nutkání tvořit proto, že bez tvorby je život nesnesitelný má málokdo! Naprostej souhlas kámo, navíc je vidět , že tě sudičky neobdarovaly jen dobrejma očima a rukama ale i jazykem, parádně napsaný :) jo filtrovat se to už ani nedá a navíc už o to ani není snaha (ve společnosti). A bude hůř, bude hůř mám strach
<reagovat 
 asiJa (Občasný) - 18.2.2005 > HunteR> uprime souhlasim s tim co si napsal o "sračkach"
az po opovrzeni nad umenim ve sluzbach komerce (protze si mislim ze prave to je pokracovani klasicke skoly, neni to zadny vylev lidi kteri si mysli ze jsou hrozne zajimavi a maji co vylevat a tak to v sobe usilovne hledaji, az to ze sebe nejak vytlaci)

co se tyce tveho "plagiatorsvi" - myslim ze nikdo nechtel rici ze si namaloval kopiji nektereho jeho obrazu, a dokonce nemuze ani po pravde tvrdit ze kopirujes jeho styl (napr. giger venuje mnohem vetsi pozornost detailu a texture, jeho obrazy jsou nesrovnatelne) ale na druhou stranu artefakty z kterych sve obrazy skadas, kompozice, namety jsou jiste totožne stemi jake by použil giger.

Znam tvoje stranky, a vim jak si kritizoval udajne "vykradeni" tvych napadu, mislim ze tvoje ovlivneni gigerem tomu neni daleko, protoze skutecne z toho co jsem videl, vsechno vypada jako nedotazeny pokus jej napodobit, coz je opravdu skoda
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 21.2.2005 > asiJa> Popravdě řečeno nerozumím tomu, proč mi tohle píšeš - to má být kritika, konstatování, názor... co je to? Píšeš chaoticky a není možné zjistit o co ti jde. Jestli se řadíš k těm lidem, co mě neustále napadají z kopírování Gigera, tak bych s tebou neměl ani ztrácet čas. Nicméně to udělám: Nebudu tady debatovat kdo věnuje pozoronost detailu a textuře, patrně ti moje obrazy připadají málo detailní, a to je jen tvůj problém, pokud hledáš více detailu, běž obdivovat Eschera nebo umělce z hyperrealismu případně digitálního umění. Na malbách ze série Tajemná mechanika staré Mezoameriky je daleko víc detailů, než má Giger na svých běžných obrazech podobného formátu (pomíjím sérii NYC, kde je použito mnoho vrstev šablon).

Ano, kompozice i součásti obrazů jsou podobné jako o Gigera, jde o 2D cyberpunk tvořený americkou retuší, tam už stěží někdo vymyslí něco, co by se Gigerovi nepodobalo.

Jinak tvoje konstatování: "...protoze skutecne z toho co jsem videl, vsechno vypada jako nedotazeny pokus jej napodobit, coz je opravdu skoda..." je co? To je úplný nesmysl. Nesrovnávej mě s Gigerem, ty obrazy nejsou vytvořené pro toto srovnání, tak už to proboha pochop! Neotravuj mě s nějakými stupiditami typu "nedotažený pokus" - moje technika má svoji úroveň a rozhodně se nejedná o nějaké nedotažené pokusy, jestli ti jde o to mě naštvat, tak to nezkoušej tímhle způsobem a přijď mi to říct do očí. Nechápu, proč urážíš věci co dělám, ty jsi asi nikdy neslyšel o vývoji? Inspiraci? Obrazů, které jsou vysloveně motivované uměním Gigera je v mé tvorbě 5-6 (když nepočítám sérii TMSM, která má zcela jiný základ a dekorační práce, které byly na objednávku). Kromě velkého obrazu u kterého je tato diskuse jde o většinou o menší díla, která vznikala jako první práce. Moje stěžejní práce jsou ale ty nejnovější - přijde ti snad obraz Jsme loutky, Metal Phoenix, Poslové jako "nedotažený pokus napodobit Gigera?" Prober se už. Nepotřebuji hájit to, co dělám před lidmi jako jsi ty, ale stejně to pořád dokola dělám, protože v každém takovém příspěvku cítím tu čecháčkovskou zatrpklost, závist a zakomplexovanost. U obrazů, o kterých jsem mluvil jsem nikdy nepopřel Gigerův vliv, přiznávám ho zrovna tak jako vliv dalších umělců, ale je to POUZE VLIV, nikoliv nějaké nedotažené pokusy o kopírování! Podívej - umění je velmi subejktivní záležitost - vím o lidech, kteří Gigerovu práci využívají mnohem více než já a velmi slušně si na tom vydělají, nemluvě o tom, že dost jejich klientů ani původní Gigerův obraz nezná. Jsou stále na stejném bodu a chrlí jednoho Gigera za druhým. Já NE - namaloval jsem pár věcí a zkončil s tím, protože jsem už dál a pracuji jinak. Je to etapa tvorby pod silným vlivem, ale ne kopírování - bež nadávat půlce Totemu za kopírování Dalího, to jde těžko viď? Jak jsem už řekl, umění je subjektivní a pokud ti to, co dělám nesedí, tak se na to prostě nedívej a je po problému! Běž si prohledávat jiné galerie a mě a moje stránky nech na pokoji, protože o podobné rádoby chytré komentáře nestojím.
<reagovat 
čtenář petruschka - 21.2.2005 > pro asiDebila: milý pitomečku, doufám, že máš po ruce někoho, kdo ti bude má slova předčítat, protože je evidentní, že jsi přisleplý. srovnávat dětské čmáranice, které vytvořila jakási politováníhodná osoba přes kopírák, a pak je vydávala za svá díla (a sklízela za ně na totemu chválu) s hunterovými obrazy, které jsou jen inspirovány temnou atmosférou gigeorva díla a nikde se nepokouší cíleně vykrádat jeho prvky, je výkon hodný právě jen uslintaného debila s pěti dioptriema na každém oku. vím, že posmívat se postiženým by se nemělo, nicméně rovnost práv by měla panovat i v této oblasti a tak se nestydím říct ti, že jsi ubohý uvozdřený onan, blábolící urážlivé a nepravdivé žvásty, stejně jako bych se to nestyděl říct komukoliv, kdo mi díky netové anonymitě nemůže dát přes hubu :))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter