Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Adepti do knihy - listopad 2012
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 18.12.2012 > Hyacint> Jo drogy, to je mocná čarodějka, tentokrát ovšem vznikl nějaký problém při transportu. Tak znovu, znovu díky a znovu omluvenka.
U příspěvku:Přece jednou
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 17.12.2012 > Mám s ní celkem problém. Je očekávatelná. Směs jakoby přímočaré melancholie a jistého druhu romantiky v kombinaci s těžkými (až krkolomnými) metaforami

křehké, že zmrazky
vodu, jíž ztuhly rysy
nerozmrazí
a nebi trnou zuby
a v modři zebou
bílé stěhující se kazy

snad vypadlý řezák v ústech větru

které odkazují na obeznámení se současnou poetikou způsobem, na kterém je znát, že autor ví, že se to tak dělá a proto to tak udělá. Možná, kdybych ten text četl pod nějakým neznámým nickem, asi bych mluvil jinak. Možná je to tím, že jsem do Tvého textu dopředu vkládal moc velká očekávání. Omlouvám se.
U příspěvku:Pozadu
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 17.12.2012 > Tyhle programové drásáky osobně moc nemusim. Mám raději, když to najednou někde z textu zprostředkovaně vyklouzne ven a člověk si řekne "aha!", než tyhle soudy, plné zažitých obrazů. Ale na to, jak silně je to angažovaný text mi nepřijde vlastně až tak zlý. O tom, jestli je to skutečnost nebo ne samozřejmě nemusíme mluvit. Otázka je jen, zda-li používat zájmeno oni, či zájmeno my.
U příspěvku:da sein
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 17.12.2012 > Silná výpověď.
U příspěvku:Adepti do knihy - listopad 2012
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 14.12.2012 > betlém> Evidentně vůbec netušíš o co jde. Četl jsi odkaz? Nečetl. Tak až se v tom všem zorienzuješ, můžeš se přijít zeptat znovu. Mimochodem redaktoři tu nejsou od toho aby někomu pomáhali, to se velmi pleteš.
U příspěvku:Adepti do knihy - listopad 2012
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 14.12.2012 > betlém> My jich totiž bereme daleko víc, silnější a častěji. Vítej!
U příspěvku:Adepti do knihy - listopad 2012
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 13.12.2012 > fernet> Jo, pět od všeho dohromady, ale Ty máš vyjímku a můžeš vybírat děl kolik chceš, třeba všechny a dvakrát :)

Děkujeme za hlasování.
U příspěvku:Adepti do knihy - listopad 2012
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 13.12.2012 > Mustr, Autor: Jaxana - 1 hlas
U příspěvku:Adepti do knihy - listopad 2012
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 13.12.2012 > Hyacint> Díky za postřeh. Opraveno a omluva.
U příspěvku:Adepti do knihy - listopad 2012
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 12.12.2012 > whispermoonlite> Budu určitě rád.
U příspěvku:Adepti do knihy - listopad 2012
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 12.12.2012 > whispermoonlite> Předně díky za hlasování.

Zpětně do již uzavřeného měsíce nic nominovat ale nelze. Výběr soutěžních příspěvků navíc závisí na uvážení redaktorů. Každopádně ale lze některého z nich na zajímavé dílo (včas) upozornit.

Zrovna ohledně Kranada se můžeš spolehnout, že si dám se zařazením jeho Tebou vybraného textu nejspíš říct.
U příspěvku:Štědrý večer
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 11.12.2012 > Když jsem slyšel tu Xindlovu pecku, řikal jsem si: "no tak jako dobrý, ale trochu málo, chtělo by to rozvést", nicméně takhle určitě ne.
U příspěvku:solitérní
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 11.12.2012 > To je těžký, takhle před Vánocema... Já bych čekal rolničky a cocacolu a ony kytky na poušti...
U příspěvku:Teda jako
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 11.12.2012 > :) Miluju texty s dobrým koncem.
U příspěvku:Dotek vážky
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 11.12.2012 > Jsou v ní hezké postřehy. Někdy je ale až příliš kostrbatá, což Ti zde ledaskdo neodpustí. Mě bavila, i když drobné učísnutí by jí asi nezaškodilo.
U příspěvku:Dochvilnosti
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 18.11.2012 > Kříž je super (rozumím té zkratce, ale stejně mám dojem, že tohle by se dalo setsakramentsky dobře rozvést)
U příspěvku:Je to pohled
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 18.11.2012 > Jo, anae má pravdu.
U příspěvku:CUKR A BITCH
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 18.11.2012 > :)) bezva
U příspěvku:ŠACH...
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.11.2012 > Svým způsobem mě zaujala.
U příspěvku:Žárovky
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 5.11.2012 > Jakube, to jsi mě právě opravdu nepochopil. Nezkouším, zkoušel jsem dříve, teď už si opravdu jen tak píšu, přičemž nemám nějaký vyhraněný styl ani přesnou představu o tom, jak to má vypadat a pokaždé z toho vznikne vlastně trochu něco jiného. Mluvil jsem obecněji. A mluvil jsem o tom, že oba dva způsoby psaní jsou naprosto legitimní, není horší ani lepší (ten špatný a ten dobrý). Premisa o nesrozumitelnosti moderní poezie není podivná, je v poezii přece zakořeněna už bratru 150 let a byl to jeden z nejdůležitějších odrazových můstků v jejím vývoji, tak jaképak podivnosti? Nemluvím přece o nesrozumitelnosti odsuzujícím způsobem. Asi si skutečně nerozumíme.
U příspěvku:Žárovky
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 2.11.2012 > cit-i-zen> Ve Tvém posledním příspěvku jsme se, Jakube, myslím, konečně sešli. O zbytku si můžeme popovídat až se někdy potkáme osobně.

To s tím odložením mozku do lednice je charakteristické pro určitý spíše zautomatizovaný typ psaní, asi by to neobstálo v každé tvorbě, ale chápu to vnitřní kouzlo takového výsledku.

Děkuju za Tvůj čas.
U příspěvku:Žárovky
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 1.11.2012 > kink> Netvrdim, já se ptám, proč to nemůžu psát já? Proč bych měl pořád kutat a nemohl si odskočit k něčemu naivnímu?
U příspěvku:Žárovky
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 1.11.2012 > cit-i-zen> Jakube, básník, který se bude starat o svou poezii a nebude se starat o situaci na trhu si to ovšem může dovolit až ve chvíli, kdy ten trh naprosto přehledně postihne. Jinak se vystavuje naprosto reálnému nebezpečí, že bude ve své tvorbě objevovat dávno objevené a bude tvořit klišé.

Většina poetických směrů přeci stojí na učení, poznání. To, o nestejně dlouhých řádcích nepovažuji za relevantní. Pokud takto rozdělíš prozaický text, jsem ochoten tvrdit, že mu běžný člověk porozumí. Naopak pokud disonantní text scelíš do řádků, nepomůže mu to. A o té disonanci tady mluvím. Pokud autor vybaví svůj text jistým neklidem, nesrozumitelností spojenosu s fascinací a napětím, dosáhne u milovníků náročné poezie daleko většího efektu, než když zvolí třeba pouhý popis. Přesně opačně to ovšem funguje na lidi, kteří moderní poezii nečtou. Takhle to funguje od doby prokletých básníků a ty nůžky se čím dál víc otevírají. Netvrdím, že je to špatně, jen se mi nelíbí, jak sebou obě skupiny navzájem programově pohrdají.

Nemluvím tedy o nějakém přizpůsobování dikce něčemu umělému. To totiž probíhá vždy částečně na obou stranách, nebo snad myslíš, že ne?
U příspěvku:Žárovky
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 1.11.2012 > kink> Tak já předpokládám, že víš na co narážím. Takže už se nic nového psát nemusí, protože je toho dost všude jinde?
U příspěvku:Žárovky
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 1.11.2012 > cit-i-zen> Zčásti nesouhlasím. Napíšu večer.
U příspěvku:Žárovky
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 1.11.2012 > Ano, je to starý text, který jsem asi před rokem objevil na chatě a upravil. Ale to s těmi slovy neberu jako argument. Ty prefabrikáty jsou tam samozřejmě záměrně. To že se to třeba nepovedlo beru, to ano :)

Když sem dáváš ten odkaz na zapnimozek, kde podle Tebe získá člověk přístup k těm jednodušším textům, u kterých může začít, když vyžadujete všude hluboké kutání? Tohle není text pro milovníky hluboké poézie, kde je propána řečeno, že ano?
U příspěvku:Žárovky
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 1.11.2012 > cit-i-zen> To už zní líp. Takto rozumím. Mluvme tedy skutečně rovnou o kýči, není přeci potřeba chodit kolem horké kaše. To, co tady píšeš, k němu odkazuje. Nechtěl jsem se určitě nikomu ničím zavděčovat, víceméně si jenom tak píšu, zkouším, ale je fakt, že jsem myslel, že jsem napsal prostě příjemnou obyčejnou básničku, která tu hranici kýče vybalancuje právě tím závěrem a taknějak neurazí. Vidím, že to tak nemusí působit na každého. Děkuju Jakube. Jinak samozřejmě počkám.
U příspěvku:nábřeží už nám nepatří
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 1.11.2012 > kink> Ale máte společnou ložnici. To úplně stačí! ;)
U příspěvku:Žárovky
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 1.11.2012 > cit-i-zen> Tak koukám, Jakube, že se k polemice zatím nechystáš (jen tady s Nes vedete válku o kyblíček na pískovišti). Chtěl jsem pak reagovat najednou, ale nechci už čekat.

V tom maličkém odstavci na mě vybafly dvě věci, které nechci nechat bez komentáře.

Jednak si nemyslím, že se lze při hodnocení docela dobře oprostit od osoby hodnotícího. I když věřím, že se o to snažíš a je to jistě velmi žádoucí. Jenže pokud bys chtěl skutečně takto působit, musel bys být stroj na analyzování, nikoli člověk, kterého během života formuje taková spousta možných proměnných, že tvrdit takovou věc, jakože se lze plně oprostit, zavání naprostou ignorancí takových oborů jako je sociologie a psychologie.

Pak mě moc zaujal závěr, který bych od Tebe vpravdě nečekal: když je báseň prostě dobrá. Tenhle kategorický přístup je myslím jedna z věcí, která způsobuje, proč je na tom česká poezie, tak jak je. Neustálá potřeba rozlišovat na dvě kategorie - tu dobrou a tu špatnou (a pak možná něco mezi), provozovaná pak hlavně prostřednictvím ověřených jmen současné poezie, na které se dá dobře odkázat.

Kdybych šel na komentovanou prohlídku nějakého moderního umění do galerie a tam mi kurátor začal říkat, že tato instalace je dobrá protože, asi bych si myslel, že jsem se ocitl v Paříži půlky devatenáctého století. Většinou se při takových příležitostech člověk totiž dočká úvah o tom: jak dílo zapadá do koncepce výstavy, jaké k jeho vzniku vedly kontexty a jak s nimi autor pracuje, jakým způsobem dílo reaguje na to, či ono. Jaké spojuje materiály a techniky a jak využívá okolí. Jaké spojuje styly, z jakých vychází, na jaké autory reaguje a jaké další směry či autory dílo ovlivnilo nebo může ovlivnit, atd. Možná proto jsou galerie plné lidí různého věku. Nikdo jim nediktuje, co je dobré. Jenže v poezii si na tomhle maličkém písečku hrajeme na dobré a špatné a jsme ochotni se kvůli tomu hádat do krve. Notabene to, jak funguje literární kritika je někdy až dojemné. Určitě se také setkáváš s tím, že je nějaká prvotina někým zdrchaná. Pak se vynoří nějaká nedotknutelná autorita a prohodí něco o tom, že to je nakonec docela zajímavý počin. Hle, a rázem staré recenze z netu smizí a u druhé zbírky totožného autora je nahradí reakce už daleko opatrnější (internet totiž dokázal to, co se nepotředařilo ani Stalinovi - dá se z něj zmizet úplně všechno). Rozlišování na dobré a špatné pak začne být poněkud nedůvěryhodné.
U příspěvku:Žárovky
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 1.11.2012 > holger> Šiško, ona určitá disonance, se kterou koketuješ ve druhém odstavci je naprosto legitimní. Jistou míru nesrozumitelnosti spojenou s fascinací a napětím používáš občas ve svých textech Ty i já. Problém podle mě nastává, pokud se to začne prezentovat jako jediné správné, což se bohužel skutečně občas děje.
U příspěvku:Singerova slova to popisují jasně
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 1.11.2012 > Ty už tu Georgiu musíš mít přeloženou celou ;) Kdy to vyjde?
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter