Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 7.5.
Stanislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Gala
(muž)
Občasný
Na Totemu: 1650x
Napsat zprávu

Jsem takový jaký jsem a jiný už asi nebudu...

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Růže naděje
Gala (Občasný) - 5.7.2000 > Ahoj Cide, hezoučký sonet, možná není příliš zpěvný a harmonický, ale je jemný a hladí svou přesvědčivostí a noblesou. Používáš zvláštní, ale zajímavé a působivé slovní obraty, je vidět, že si tvoje fantazie umí se slovy hrát…
U příspěvku:Tajemný
Gala (Občasný) - 5.7.2000 > Kdo se chce nechat poučit bude poučen, ale poučit se nejlépe lze v praxi, takže hurá do dívčích náručí…
U příspěvku:Stupidita
Gala (Občasný) - 5.7.2000 > Zvláštní název, zvláštní básnička. Její obsah je tak trošku k zamyšlení a tak trošku k pláči. Vyvstává mi v hlavě po přečtení jedna otázka: Bere nám láska druhého volnost? Asi ano, ale nahrazuje nám ji něčím jiným něčím vyšším a pokud ne, pak je lépe nemít nic.
U příspěvku:Kosovo.
Gala (Občasný) - 25.6.2000 > Vyjádření myšlenky téhle básně je velice citlivé a celkově se mi moc líbí, právě pro její určitou nadčasovost. Tak nějak mi připadne, že by se mohla jmenovat i jakkoliv jinak než Kosovo. Jen tak trošku na okraj: tu zmínku o vylovení pěti malých dětí z moře - beru jako čistě básnický obrat, protože Kosovo není zrovna přímořská oblast.
U příspěvku:Za tohle taky mě platěj
Gala (Občasný) - 25.6.2000 > Ahoj človrdo, mě se tvoje básnička líbí, ne že by mne oslovilo téma, ale líbí se mi celková myšlenka a i ta strohost a tak trošku surovost celé básně, která k rebelství undergroundu asi patří. Líbí…
U příspěvku:Perfektní den
Gala (Občasný) - 25.6.2000 > Hovořit tady o nějakých velkých uměleckých ambicích je asi zbytečné, ale beru-li to jako legraci a básničku pro odreagování pak se mi líbí a nemám, co bych k ní dodal. Možná si příště zvaž, jestli je potřeba u takovéhoto typu dílka zatrhávat, že máš zájem o hlubší hodnocení.
U příspěvku:Proč
Gala (Občasný) - 25.6.2000 > Na tomto místě budu asi trošku polemizovat s některými svými předchůdci. Chápu tvou básničku jako způsob hledání sebe sama. Když člověk objevuje všechna zákoutí své duše asi vždycky nejde tou nejpřímější cestou a k tomu patří i jistá přemíra slov, která jestliže hledají tak plynou a krouží kolem odpovědí. Co se týká formy, chtít dneska hovořit o originalitě určité formy mi přijde trošku od věci, protože kdo z nás dokáže najít úplně originální novou a nikým ještě nepoužitou formu ztvárnění básně a tak píšeme například sonety a vůbec nám nevadí, že nejsme originální. Forma zpracování záleží na autorovi a na jeho potřebě se vyjádřit. Forma otázek a odpovědí mi přijde v tomto případě naprosto přirozená a jakákoliv jiná by byla asi méně vypovídající. Lidé prostě tak fungují, že objevují krásu objeveného, ale osobně si myslím, že je to tak dobře…
U příspěvku:Hvězda
Gala (Občasný) - 23.6.2000 > Kam jinam by hvězdy padaly než do trávy, protože tam je kdo dobře hledá najde. A tak pozor, protože každý z kamenů do kterého jsme kdy kopli, místo abychom ho pohladili, mohl být vyhaslou hvězdou...
U příspěvku:Uplakané ráno
Gala (Občasný) - 23.6.2000 > Jednoduché, výstižné, pravdivé...
U příspěvku:SRDCE
Gala (Občasný) - 22.6.2000 > Proč někomu dát srdce? Třeba proto, že láska může být k životu potřebnější než ten kousek svalu. Hezká básnička. možná jsi se zbytečně snažil o rým, protože báseň stejně extra rýmovaným dojmem nepůsobí, možná by jsi se tak mohl vyhnout těm některým slovům, která tam jsou (alespoň se mi to tak zdá) jenom proto, aby bylo zachováno zdání rýmu.
U příspěvku:Soulož pro Jacoba
Gala (Občasný) - 22.6.2000 > Zajímavý námět. Přestože nejsem cimprdlich ten závěr na mne působí rušivě, jinak i přes svou drsnost se mi báseň líbí. Ještě bych se vrátil k předposlednímu řádku: přijde mi jako velmi laciný pokus o to zaujmout.
U příspěvku:Život psa - utečence
Gala (Občasný) - 21.6.2000 > Zkusím-li se oprostit formy zpracování a ponechám si k hodnocení pouze základní myšlenku, pak i přes určitou morbidnost se mi nejeví jako špatný, ale přece jenom to zpracování jde tak trošku mimo mne. Celá báseň má svůj rozmělněný rytmus, aby v závěru vygradoval, až do neuvěřitelného tempa. Zpracování je jednoduché, včetně rýmů. Je to drsná báseň, proto možná to drsné zpracování…
U příspěvku:Poznání
Gala (Občasný) - 21.6.2000 > Básnička se mi líbí, ne že bych na ní neviděl určité drobnosti, ale to už bych nebyl ani já. První sloka je až příliš zjednodušující, ale druhá a třetí je hezká, akorát bych možná za sebe asi vynechal poslední dva řádky třetí sloky (ale to je jen moje zdání), nebylo by pak pod sebou dvakrát „má“. A co se týká závěru, nepřijde mi, že by zvolnění rytmu bylo až tak na škodu, naopak se mi líbí, stejně jako celá báseň.
U příspěvku:Půlnoční blues
Gala (Občasný) - 21.6.2000 > Předpokládám, že báseň veršovaná být neměla (i když v rubrice klasické verše by měl být verš předpokladem). Opuštění verše dává větší prostor k vyjádření myšlenky. Z mého pohledu se mi zdá jako nejzdařilejší první a třetí sloka.
U příspěvku:Žena
Gala (Občasný) - 21.6.2000 > U Jupitera, tak tahle báseň na mne působí velmi pohodově a lehce, škoda jen jejího jednoduchého zpracování, ale celkově se mi líbí…
U příspěvku:Existenciální poezie
Gala (Občasný) - 21.6.2000 > Existenciální poezii normálně moc nemusím, ale nechal jsem si vysvětlit, že je to vlastně poezie hledání a přemíra brouků k ní tak trošku patří, ale slovní obraty a spojení, které používáš se mi moc líbí, stejně jako ta básnička.
U příspěvku:Bouře citů
Gala (Občasný) - 19.6.2000 > Poslední řádek první sloky zcela rozbíjí rytmus a moc to nejde do pusy při čtení, ale jinak používáš hezké a zajímavé obraty. Pěkné...
U příspěvku:Po večeři
Gala (Občasný) - 19.6.2000 > Tuhle básničku jsem četl několikrát kolem dokola a líbila se mi, ale připadá mi jako by nějak nebyla celá jako by ji kousek chybělo. Skoro jako bych na konci dostal ránu do hlavy.
U příspěvku:Test
Gala (Občasný) - 19.6.2000 > Velice hezký námět a zároveň líbivý, trošku by to možná chtělo proracovat rým, tak nějak mi přijde jako by snaha o rýmování spíše překážela vyjádření myšlenky.
U příspěvku:Tak něco ...
Gala (Občasný) - 16.6.2000 > Když jsem si přečetl tuhle básničku poprvé, řekl jsem si: "Tak to je naprostá blbost, tím se zabývat nebudu." Ale tak nějak mi zůstala v hlavě a najednou jsem přišel na její moudrost a na to, že se mi líbí, je fakt moc hezká.
U příspěvku:PROČ?
Gala (Občasný) - 16.6.2000 > Pokud si dobře pamatuji, pak jsem v poslední době četl od tebe dost podobnou básničku jako byla tahle. Zařadil bych je kategorie „výkřiky do ticha“, ale i takové mají své místo, především proto, že pomáhají člověku nacházet sebe.
U příspěvku:Louka
Gala (Občasný) - 16.6.2000 > Svou reakci bych v tomto případě rozdělil na dvě části: před přečtením a po přečtení. Takže než jsem si ji přečetl zaujala mne její grafická rozcuchanost a rozevlátost, skoro jako bych tu louku viděl, jak je rozevlátá větrem, jak se tráva vlní a větrné vlnky putují po louce nahoru a dolu, skoro jako bych v té zatím nesrozumitelné zněti písmenek viděl i barvy té louky a to jsem tu básničku ještě nečetl. Po přečtení jsem si doplnil, všechny ty barvy a vůně té letní louky, ale spíš než té louky všech těch pomilovaných dívek, které tou loukou prošly. Za sebe (inspiruji-li se tvou básní) jako letní či spíše podzimní otec s počínající pleší (louka už je pokosena) mohu říct jen jedno: Skvělé…
U příspěvku:Procházím
Gala (Občasný) - 16.6.2000 > Nejsem pražák, ale krása a atmosféra Prahy, je asi velmi inspirující, tobě se to vše povedlo popsat s hravou lehkostí, skoro jako bych se tam s tebou procházel (jen postel bych chtěl s dovolením svou :-) ). Zajímavé je i použití nepárového verše, který celou atmosféru zajímavě dokresluje. měl bych asi pár výhrad k přílišné jednoduchosti některých veršů, ale to nic nezmění na tom, že mne tahle básnička zaujala.
U příspěvku:Broskev
Gala (Občasný) - 13.6.2000 >
U příspěvku:Dočkám se?
Gala (Občasný) - 13.6.2000 > Začnu od konce, protože se mi závěr líbí z celé básničky nejvíc. V prvních dvou slokách mi trošku vadí ten pokus o absolutní rým, který odebírá celé básní nádech melodičnosti a působí na mne zcela účelově a tak trošku jako rána do hlavy. Škoda, ale i tak se mi básnička líbila.
U příspěvku:NÁMRAZA
Gala (Občasný) - 13.6.2000 > Je sice léto, ale tahle báseň na mne dýchla snovou chladnou krásou. Sice ti ve ztvárnění myšlenky sem tam rým překáží, ale to nic nemění na lehkosti zpracování a na celkově pěkném dojmu, který ve mne zanechala.
U příspěvku:List
Gala (Občasný) - 13.6.2000 > Líbí se mi nejen myšlenka, ale i visuální zpracování, které celou ideu vhodně zvýrazňuje. Začátek na mne působí trošku utahaně, ale pak se povedlo rozehrát zajímavou hru slov a představ. Krutý závěr, ale naprosto předvídatelný, protože celá dějová osa tuto variantu nabízí a přímo k ní směřuje, je ale uhlazen posledním dvouverším a dává básni nádech lehkosti.
U příspěvku:SEX
Gala (Občasný) - 13.6.2000 > Možná kdyby nevyzněl tak tvrdě závěr, pak by možná nezněla tak tvrdě ani většina z hodnocení, ale život je prostě tvrdý a živočišný a proto se mi tvoje dílko líbí...
U příspěvku:JSI...
Gala (Občasný) - 13.6.2000 > Hezká a mám takový pocit, že i upřímná hledající básnička, ale to zpracování je vzhledem k tematu lacinější než by mu slušelo.
U příspěvku:Déšť
Gala (Občasný) - 13.6.2000 > Hezká básnička, ale ten rytmus přece jenom při čtení trošku vadí, a ještě mi přijdou některé verše trošku neohrabané.
U příspěvku:Pavučina
Gala (Občasný) - 10.6.2000 > "Moucha uvízla v pavučině beznaděje" to je první, ale dle mého názoru i poslední věta Tvé básně, to ostatní jsou už pouze slova vysvětlující první větu. Nápad je to hezký, ale možná by stálo za to ho dotáhnout do konce ve stejném stylu, jako jsi začal v první větě.
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter