Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 1.5.
Svátek práce
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:A hnisu pomalu ubývá
Rezi (Občasný) - 5.11.2002 > Tak to se máš ale čím chlubit:-))))))))
U příspěvku:Hrůzný mlýn II
Rezi (Občasný) - 3.11.2002 > To mě rozesmálo.....
U příspěvku:Platan
Rezi (Občasný) - 3.11.2002 > Vy jste tu vytvořili nádherný poetický milostný dialog, kdybyste to tak zvládli zarecitovat, umím si to představit přesně na scéně. Emma odříká svůj Platanovský monolog, na ten reaguje Aquarius a do toho se vkládá Anastasja. To by bylo fakt pěkný.
U příspěvku:Pro tebe...
Rezi (Občasný) - 3.11.2002 > Bobbova otázka je správná, nicméně jedna paní psycholožka mi vysvětlila, že nejmíň do 22 let se člověk citově hledá.
A když se přestaneš hledat, skončíš u sporáku a u žehlícího prkna. Prostě prvně máme v životě tu poezii lásky a pak tu prózu, tak si té poezie užij, co nejvíc a dokud to jde... Pak už to asi tolik nepůjde.
U příspěvku:Válka lásek
Rezi (Občasný) - 3.11.2002 > Byl tu jeden příběh v historii - příběh lásky a cti, který pro aktéry skončil spálením dopisů, jejichž popel si v krabičce dotyčná dáma schovávala po celý život...
Jmenovala se Johana Rottová, provdaná Mužáková
a literatura ji znala jako Karolinu Světlou.

Jinak nelze tuto báseň objektivně hodnotit, je to vyjádření vnitřního rozpoložení, nejniternějších ocitů, které nehledají vzletný básnický jazyk, objevné metafory a nevím co ještě. Proto ji známkovat není fér. Nelze přeci známkovat to, jak se člověk cítí...
U příspěvku:Réva vinná
Rezi (Občasný) - 3.11.2002 > A přísní soudci ženu jali, krásnou kadeř ostříhali....
vítr z vinic tiše sténá Magdaléna, Magdaléna...

Malá rada - jen Ty sama rozhodneš, kdo okusí Tvých plodů...
Tahle básnička je kratičká myšlenka, lehké vyjádření tísnivého pocitu...
U příspěvku:Temné slunce
Rezi (Občasný) - 3.11.2002 > No nechci Ti ubírat nadšení,ani chuť do poezie, ale je fakt, že to je asi osobní vyznání, které mělo zůstat v šuplíku a nanejvýš se mělo dostat k uším T.Š.
Používáš velmi obehraná klišé, vlastně jedno za druhým. Chtělo si to pohrát trochu s metaforami.
U příspěvku:Školní léta diktátora
Rezi (Občasný) - 3.11.2002 > Hm,a co náš taťuška obuvník soudruh syfilitik Gottwald, to u tabule musela bejt eště větší legranda.
U příspěvku:A hnisu pomalu ubývá
Rezi (Občasný) - 3.11.2002 > Jo a ze zadku mu visel hemeroid dlouhej jak vocas:-)
U příspěvku:Pro Tebe..
Rezi (Občasný) - 3.11.2002 > Hm,je to takové smutné vyznání...
Jsou lidé, kteří se holt měli potkat v jinou dobu a za jiných okolností.
Na to, že je to jistě osobní záležitost, vyhnul ses zbytečně lacinému sentimentu.Smekám...
U příspěvku:Svět je prostě černá díra :)
Rezi (Občasný) - 25.10.2002 > Tak takhle to vypadá u nás v paneláku....:-)
U příspěvku:Krajina z mojí hlavy
Rezi (Občasný) - 25.10.2002 > Tak tohle můžu:-)Byť nejsem odborník,ale aspoň poznám, co na tom obrázku je a působí to na mne pozitivně.
Pěkný.
U příspěvku:Claudiino trápení
Rezi (Občasný) - 26.8.2002 > Stylisticky je to v pořádku. Místy bych si možná víc pohrála se slovesy. Někdy takové byl působí dost fádně...

Nicméně bych řekla, že mi to připomíná skutečně scénář na film alá Hollywood, kdy se dovedně kombinuje červená knihovna s černou kronikou, takže mi to ve výsledku přijde spíše takové prázdně plytké, jeden z x tisíc osudů......

V textu mě nesedly věty (prostě čněly):
- Ale nic z toho nemohla použít. Předtím říkáš, že tedy moc, slávu, peníze. Já se ptám, k čemu použít? To mi nějak uniklo. K tomu, aby se nenudila, aby se cítila šťastnější? Buď to tam je a já jsem slepá, nebo to tam není a chtělo by to čtenáři nějakým způsobem sdělit.

-Takto jí to vyhovalo. Takto to... fuj škaredej. Když už tam musí být to a tak, byla bych pro verzi - Tak jí to vyhovovalo (zní přeci jen lépe než 2x po sobě to)

- Odstavec :Umanula si, že to zkusí. Další noci se tiše vytratila. Její pasák se asi moc zlobil na jejího strážce, který ji nechal utéct. Samo sebou že jí pomohly její vnady.

Útěk zde je podle mého názoru poměrně zásadní dějový zvrat a měl by se asi více rozvinout. Přeci jen chladné konstatování není v tomto případě právě nejlepším řešením...

Závěr: Skvělý. Teď je ze mě bezdomovec. Má být asi úvaha kocourova, ovšem ten se v ději neobjevil hodně dlouho, měl by přijít na scénu někde před tou ložnicí, protože o kocourovi se nemluví a náhle je, což čtenáře samozřejmě vede k oddechu, že on aspoň přežil (zvířata v těchto situacích spíše umírají, ale toť autorova licence), přesto mi tam jeho vpad příliš nesedne.

Jak už jsem řekla dobře napsané, ale tématicky trochu z lacinějšího soudku. Nicméně toto je pouze můj osobní názor!

U příspěvku:Chris ISAAK: Wicked Game (1991)
Rezi (Občasný) - 26.8.2002 > Kajmane, tak tos mi uhodil na strunu. Protože Wicked game je nádherná písnička, řadím ji mezi jednu z nejkrásnějších, co přišla na svět a Isaak je jako chlap vyloženě božský (akorát to nesmím říkat doma:-). Docela dobré upozornění na zajímavé cd...
Mimochodem hrál tatíka v Malém buddhovi a můj tehdejší přítel mě na ten film zatáhl ( to jsem netušila, že tam hraje Isaak, zatímco on opěvoval duchovní poselství buddhismu, já úplně něco jiného). Od té doby se mnou radši do kina nešel...
Kapucíne - to byla modelka (Dánka) Helena Christensen (jednu dobu to táhla s Hutchencem, už nežije, z INXS) a ta mi tam připadala taky úžasná...
U příspěvku:Liebe deinen Sohn!
Rezi (Občasný) - 11.5.2002 > Tak tohle můžu, to jsem si mlsla:-))
U příspěvku:LORETA
Rezi (Občasný) - 11.5.2002 > Tak to je hustý.... Jestli je to překlad, tak se Vrchlický obrací v hrobě. Možná by sis měl jít dělat legraci někde jinde....
U příspěvku:Ranní probuzení
Rezi (Občasný) - 27.2.2002 > Hm vyhrožování? Ale ale, co to. Sprosťárnu? Jedinej, kdo je tady sprostej a hlavně, kdo nasadil úroveň a laťku týhle konverzace, jsi byl Ty. Přečti si to. A jestli sis náhodou nevšiml, tak to byla slova určená Tobě. Jako redaktor se mám vyjadřovat jen k dílům a Tvoje výpady už s tímto dílem, pod kterým jsou, dávno nesouvisí, proto jsem Tě soukromě žádala, abys mi dal pokoj.
Nějak Ti unikají souvislosti.
Takže Ti to říkám jinak. Vyhrožuj si jak chceš, jen tím ukazuješ, co se v té Tvé hlavě skrývá.
A pokud nechápeš žádost, aby sis své komplexy, problémy a nevím co ještě, vyléval někde jinde.A když Ti nestojím o to, abys mluvil se mnou soukromě, tak proč si mě bereš vůbec do pusy?
Jen ubožák, když mu dojdou argumenty, je sprostý a napadá. Díky, že si všem ukázal, co jsi zač.
U příspěvku:Ranní probuzení
Rezi (Občasný) - 27.2.2002 > Víš co, Gavríku, tak do tý redakce pojď, pojď pomoct, hodnotit, můžeš se realizovat. Doufám jen, že máš dostatek volného času. A připojení na net zdarma.
U příspěvku:Ranní probuzení
Rezi (Občasný) - 27.2.2002 > Gavríku - broučku. Tak ses dostal přesně k tomu ubohýmu a jedinej, kdo je tady primitivní - jsi Ty.Útočit proti někomu jako člověku je veskrze jednoduchý. Rozdíl mezi náma dvěma je v tom, že já nikoho neurážím jako člověka, nehodnotím ho jako člověka. Jsi záměrně sprostej a docela Ti to jde. Opruzená panna? Hm, tak to se Ti povedlo. Ha, ha. Příště urážej někoho, koho aspoň osobně znáš. A pokud mám ráda v literatuře spíše klasiku, tak je to věc mého osobního vkusu, do kterýho tobě zrovna,vůbec nic není. Jsi ubožák. A nic jinýho, protože jestli sis náhodou nevšiml, tak rubrika hodnocení autora jako člověka tu ještě jaksi zavedena není.
A když jsme ještě u těch kritik, že sem si nevšimla, že bys umělče, zrovna ty, psal autorům prózy své zasvěcené kritiky.
P.S. A nezapomeň že levou, je to jak vod cizího!
U příspěvku:Ranní probuzení
Rezi (Občasný) - 26.2.2002 > Print? To myslíš vážně?
U příspěvku:ČtvercujíČ
Rezi (Občasný) - 25.2.2002 > No Thomasi, "čéče" to je zajímavý, já s Tebou ještě ani nezačla......
U příspěvku:ČtvercujíČ
Rezi (Občasný) - 24.2.2002 > Ty metafory byla citace. S tím jsem se nedřela:-))
Jo na optimistický závěr bych chtěla Hudsonovi vzkázat, drž se ševče svého kopyta aneb je lepší dělat jednu věc pořádně než sedět na několika židlích...
U příspěvku:Stromy
Rezi (Občasný) - 24.2.2002 > Tak to je pěkná slabota. Forma žádná sláva, výrazy nespisovný. Téma nic moc. Když je člověk zhulenej hraje v kuchyni závody u kohoutku s vodou, jak dlouho voda poteče a ještě se tomu blbě směje.
Vůbec mě to nenadchlo. Ten rádoby drastický závěr. Dopoučila bych to taky prohnat před uveřejněním aspoň wordem (kvůli chybám). Dávám čtverec a ještě s přivřenejma očima
U příspěvku:Zrození tatínka Zrození tatínka
Rezi (Občasný) - 24.2.2002 > Tak tohle mě pobavilo, forma je zvládnutá.

Jen bych si dovolila požádat o přeřazení do rubriky proza
U příspěvku:Tryzna na hrob neznámého básníka
Rezi (Občasný) - 24.2.2002 > Jako vtip dobrý...
U příspěvku:Ranní probuzení
Rezi (Občasný) - 24.2.2002 > Ono je otázka, zda se tu snížíme na úroveň bulváru, nebo si budeme snažit udržet jakous takous laťku dejme tomu umění.

Já jsem taky upřímný člověk. A nemám potřebu do světa řvát, s kým se ráno probouzím a ještě kolem toho udělat haló....
U příspěvku:ČtvercujíČ
Rezi (Občasný) - 23.2.2002 > Když jsme u těch metafor...

METAFORA

Metafora je přenesení slova na představu, která je původní představě v něčem podobná, ačkoli patří do sféry zcela jiné. Například: jehněda jívy je hebká jako kočičí srst, a proto se jí říká kočička. Metafora je zkoncentrované přirovnání: řekneme-li, že déšť bubnuje, myslíme tím, že déšť padá jako když někdo bubnuje.

Metafora nám může usnadnit vyjadřování. V kuchařském receptu můžeme napsat, že po půl hodině pečení obrátíme alobalový balíček vzhůru nohama - alobalový balíček sice nemá nohy, ale je jednodušší si ty nohy přimyslet, než popisovat otočení balíčku podle pravdy.

Metafory mají i své nevýhody: pravdu můžeme opakovat stokrát, ale metaforu ne. Když se nějaká pěkná nápadná metafora používá často, stane se frází. Naopak suché faktické vyjádření podle pravdy nikdy frází nebude.

Zejména se vyvarujme kontaminace, to je spletení dvou metafor: ožehavý oříšek, nepřítel byl rozprášen na hlavu, nesl kalich hořkosti na svých bedrech.

Metafora může nést několik významů a významových odstínů. Vezměme známou píseň "Komáři se ženili". Zde se svatebčané přirovnávají ke komárům, protože 1. hemží se jako komáři, 2. hovoří jako když bzučí komáři. Ale komáři mají ještě jeden významový odstín - je to protivný nepříjemný hmyz. I tento významový odstín v písni sedí, protože svatebčané se projevili velmi ošklivě, z radosti a jásotu přešli do rvačky. Další aspekt metafory: kdo z nás nikdy nezabil komára? A jenom díky metafoře komár-svatebčan je ona píseň tak veselá.
U příspěvku:Reportáž psaná na obrátce
Rezi (Občasný) - 23.2.2002 > Připadá mi to takový nedotažený. Ten konec by chtělo víc vypilovat.
U příspěvku:Zrnko písku
Rezi (Občasný) - 23.2.2002 > Vidím v tom lehkou ironii... Forma je dobrá, ale bývalo by to chtělo více rozvést.
U příspěvku:Stůl v zahradě
Rezi (Občasný) - 22.2.2002 > Je to strašně jednoduché. A sdělení, že jsem v té zahradě prožil dětství,no nevím......
U příspěvku:Němá Ulice slepců
Rezi (Občasný) - 22.2.2002 > Mně se to nějak zvláště nelíbí, docela otřepané výrazy, rytmus taky mos nehraje...
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter