Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce SLOVO DO PRANICE ? z kolekce Rozmazaná duha
Autor: Barča (Občasný) - publikováno 7.4.2006 (21:43:42)
další ve sbírce>

 

 

                              

                      I  muži  hrají  občas

                      kalhotkové  role

                      ( snad  kvůli  nám  ženám 

                      jsme  někdy  potvory )

 

                      nebo  když  život  je  tiskne

                      a  odvrací  se  zlostí   ---

 

                      Ale  i  muži

                      potřebují  závrať

                      stín  hlubokého  dechu

                      úsměv  žen  pro útěchu

                      i  slovo  do  pranice

                      Šťavnatost  rajských  plodů

                      stálost 

                      při  nestálosti

                      chléb  i  hry  

 

                      a  guláš

                      na  paprice ... 

 

 

                      

                      Však  v  diskusi  s  krásnou  ženou

                      slova  se  rozlomí

                      jak  smích

                      okluzní  fronty

                      hvizd  větru  po  poli

 

                      a  s  nehezkou

                      korálky  moudrosti

                      muž  navlékat  neumí    ---     ---    

 

 

                     

                      Tak  plují

                      pod  tíhou  zmrazených  vět

                      dva  žhavé  protiklady  Země

 

                      ( Kdo  chce

                              může  jim  závidět )

 

 

 

 

 

                    

                       



Poznámky k tomuto příspěvku
Barča (Občasný) - 7.4.2006 > Pochopitelně všichni muži se v tom poznat nemusí ........ Těm se omlouvám.
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 7.4.2006 > :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 7.4.2006 > blondýna>  Díky, od Tebe to potěšilo, a také překvapilo ....
<reagovat 
ariel (Občasný) - 7.4.2006 >

za to jak je to laskavé


Doporučil 
<reagovat 
Adina (Občasný) - 7.4.2006 > Mě se děsně líbí ten guláš, to je takovej skluz do materiálna:o) A v bodování se budu vopičit po arielovi:o))
Doporučil 
<reagovat 
Bell (Občasný) - 7.4.2006 > Já zase po blondýně Jeden by řekl, že toho děvče o životě moc neví a ona ví.
Body: 5
<reagovat 
back (Občasný) - 7.4.2006 >
Body: 5
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 8.4.2006 > jaká to příjemná změna! 8¨-)
Doporučil 
<reagovat 
Shirley (Občasný) - 8.4.2006 > Mě to přijde srozumitelné a výstižné. Básní na téma žena,muž jsou možná miliony, ale tahle je zas o trochu jiná. A když člověk začíná cítit, že by snad chyběl potřebný nadhled, tak tam šoupneš guláš na paprice. Výborně napsaný. 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 8.4.2006 > nedával bych tam tu poslední závorku, jinak jo, ale ne zas JO .)
Body: 4
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 8.4.2006 >

Omluvu přijímám


Doporučil 
<reagovat 
vikinga (Občasný) - 9.4.2006 > No, já nevím, občas mám asi dost feministické názory (i když feministka fakt nejsem:-)), ale tohle mi zavání kýčem (obsahově). Nebo možná právě proto...
Body: 2
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 9.4.2006 > Hele tohle je zas vidění světa jako z Cosmopolitanu. Ne že by nebyla sranda, ale brát to vážně je průser. A navíc plýtvání talentem.
Body: 2
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 8.4.2006 > já moc tohle ne - mě se líbí takové věci v tomhle žánru natvrdo "každej chlap jednou zlenivý a ženská zrubne". Nevím, kdo to napsal a jestli to je přesně takhle, ale je mluví to ke mě tak nějak syrově pravdivě. to tvé spíš tak dojmologicky, očekávatelně, mlživě...ano ten guláš, úsměv žen pro útěchu - to jsou takové běžné indikace. Není to špatná poezie, je to citlivé, ale nezkušené, nevybolené, chybí tam takové vědomí, že ne všechno je tak poeticky zábavné a zajímavé, aby se o tom psaly jemné básničky na růžovém podkladě. Muž většinou nebývá panenkou (tedy když už má trochu něco za sebou), stejně jako ženská nebejvá princeznička (když už má toho trochu za sebou a i když se tak tváří). Prostě je to takové složitější a TO já v tvé básni necítím.
Body: 3
<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 8.4.2006 > Opíječ tchýní> 

Tipovala bych autora citátu Lenina.

 

Nevím sice kdo tu památnou větu napsal , ale každopádně to asi byl pěknej jouda, když si neporadí s pravopisem.

 

Syrové to je, jako koleno u řezníka a vytržené z kontextu jakbysmet. Inu, jedna vlaštovička jaro nedělá. To už mi ten guláš přijde ostřejší. Nevybolené, pravíš… to zní jako kdyby se nejdřív měla autorka položit do básně jako okurka do láku a pak si na něco troufnout.

 

Prostě je To složitější.

 

Jde o ten balanc. Piruety mezi rajskými plody a gulášem na paprice. A hvizd větru po poli je finální švih bičem.


<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 9.4.2006 > blondýna> co ti mám na to napsat? Já píšu svůj názor na dílko, snad není můj sloh a výrazivo dokonalé, to je možné, ale rozhodně sem se pokusil něco vyjádřit a ne jen tak plkat. Autorem lenin není, je to nějaký básník, nevím který, to už se tak stává... Jinak tvé poznámce o jaru a vlašťovkách moc nerozunmím, to bude asi něco mezi vámi děvčaty... Nevybolené. Řeknu ti to bloncko z vlastní zkušenosti: Někdo je ve stádiu, že toho o mužích a ženskejch ještě moc neví. To bude asi Barča (i když její básničky se mi docela líbí). Někteří tuší, že to není tak jednoduchý, trápí se kvůli tomu, chtějí na tom něco změnit, dělají si iluze ap. Něktří lidé třeba už nějakými vztahy prošli, pochopili některé zákonitosti, které mezi mužem a ženou jsou, a nedělají si moc velké iluze. Já si to nazval tak, že mají už takové drobné bolístky za sebou, "že jsou vybolení". Ale nenutím, aby se to zapisovalo do českýho národního corpusu nebo něco takovýho. Co naděláš...to máš jako s překlepy. O tom kdy má či nemá člověk něco psát, jsem neřekl ani slovo.
<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 9.4.2006 > Opíječ tchýní> 

"každej chlap jednou zlenivý a ženská zrubne"

 

 

 

takhle krátká věta o té vybolenosti moc nesvědčí:-) a navíc je špatně. toliko k té vlaštovičce.


<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 10.4.2006 > blondýna> ne, svědčí o tom, že autor citátu má už slzavý kňourání za sebou. ve "zhrubne" je překlep (chybí tam "h", viď? To já jen tak...(mezi řádky sem chtěl nenápadně tě popíchnout, že asi moc bystrej člověk nebudeš, ale bych rád, kdybys to nebrala jako urážku. Ostatně sem napsal jen "asi moc", takže to zcela nějakou bystrost nevylučuje. :) dělám si legraci. ahoj.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 10.4.2006 > Jsem ráda, že diskuse byla tak živá ! Díky všem za zájem. Nechtěla jsem zde připomínat věci drsné. Spíše jen něco naznačit ........... ---- .... ---- ........
( Mělo by to evokovat další a další vztahové složitosti .... jak v dobrém, tak i v tom smutnějším smyslu ... ale to je jen mé přání .... )
<reagovat 
ehmehm (Občasný) - 13.4.2006 >
Body: 3
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 1.7.2006 > O ano, muži v kalhotkách! Mlži v podpaží! Šneky z nosu.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 1 2 3 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 40 41 42 43 44 45 46 47 (48) 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100
101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 112 113 114 114 115 116 117 118 120 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 145 146 147 148 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 200 201 202 203 204 280
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter