Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky 3. kapitola z kolekce Z té noci mezi světy
Autor: Sakora (Občasný) - publikováno 13.7.2009 (13:43:07)
další>
Když jsem nad ránem procitla, v první chvíli jsem propadla panice, kde to jsem. Pomoc, někdo se mě dotýká! Jeho ruce mě držely pevně v objetí, za zády se mi ozývalo pravidelné oddychování. Tak tedy žije, sláva! Ovšem, jak z toho jeho sevření ven, aniž by se probudil? Když jsem ucítila na rameni dotek cizí tváře, došlo mi, že je ten člověk již vzhůru. No nazdar, co teď? Ještě mě tady znásilní, nebo co!
„Děkuju, cizinko. Zůstaň ještě chvíli se mnou, prosím,“ pronesl tiše.
Díky bohu, že jsem rozuměla jeho řeči, jinak bych asi z paniky nevybředla. Takhle jsem si aspoň trošku oddechla a zavřela oči, ať tu svou současnou realitu raději nevidím. S nevidoucíma očima, vnímajíc jen dotyk jiného těla, vypadalo vše úplně jinak. Příjemně a omamně.
Cože???

Ten neuvěřitelný den jsme strávili vsedě vedle sebe, vyprávějíc si pomocí posuňků o svém osudu. Nechápala jsem, jak je možné, že já jeho řeči rozumím, ale on mým slovům nikoli. Nabyla jsem dojmu, že mu mohu věřit, že se snad pokusí pomoci mi dostat se pryč. Byl víceméně moje jediná naděje. S přicházejícím večerem se královu bratru opět přitížilo, nebo to aspoň tvrdil. Uložili jsme se ke spánku v té napůl milostné pozici jako předcházející noci. Namlouvala jsem si, že jsem se k tomu nechala přesvědčit, jen abych si otevřela cestu do svého původního života. Ale … s nevolí jsem si musela přiznat, že se mi to společné nocování líbilo. Co já jsem to za člověka?

Nemohla jsem usnout, celým svým tělem jsem vnímala přítomnost toho cizího muže za zády. Tma noci jako by smazala veškeré rozdíly mezi světy i lidmi. Několik jemných polibků na zádech a ramenou, několik pohlazení a já byla hotova jeho jednání opětovat. Otočil mne čelem k sobě a já … úplně jsem se ztratila v těch jeho očích.  Až jsem zapomněla, kdo jsem.
(To všechno je přeci jen nesmyslný sen, za okamžik se probudím doma, ve městě, v peřinách, zavolám Pavlovi, udobříme se a já upeču jeho oblíbený řízky. Je to jen sen! Tak si v něm mohu dělat, co chci, co cítím).
Snad proto mě ten cizí muž nemusel k milování nijak přemlouvat. Skrytá pod rouškou noci byla ta chvíle více než neskutečná. A stejně tak vzrušující a krásná!

Ráno, na příkaz krále, přinesli mu jeho vojáci honosné oblečení i zbraně a odvedli ho pryč. A já ho již nespatřila ...
Ocitla jsem se v mnohem větším průšvihu než předtím. Zmizelá ve vězení jsem nebyla na očích nikomu, kdo by si dělal o mne starosti. Čekala jsem, doufala v nějakou pomoc od králova bratra, ale marně. Když jsem zaslechla, že odjel opět s vojskem na sever, mé naděje zhasly nadobro. Vykašlal se na mě! Ten zmetek! A já, káča blbá, se s ním vyspala!

Den plynul jeden jako druhý, v bezútěšnosti a beznaději.
Když mi bylo oznámeno, že mne čeká soud, že předstoupím před krále, málem jsem tu změnu vítala. I když jsem tušila, že to nebude změna k lepšímu. Král byl arogantní, žalobce nepříjemný a soudce kýval na každé královské slovo. Tentokrát jsem jejich řeči téměř nerozuměla. Proč taky. Tady to dobře nedopadne. Dali mi slovo, alibisti. Jako by je zajímalo, co jim povím. Přivedli jakousi stařenu, snad jako překladatelku, či co. Kupodivu to vypadalo, že mi ta čarodějnice opravdu rozumí.
„Ať mě pustí domů, do mého světa, nikomu neřeknu, co jsem tu viděla, prosím! Nic jsem přece neprovedla! Já sem nepatřím!“ Zpočátku jsem na ni zvyšovala hlas, ke konci jsem jen brečela.
Soud dopadl, jak jsem se hrozila. Poprava. Před úplným zešílením mě chránila myšlenka, že nic z toho tady není skutečné. Že zemřít zde možná znamená vrátit se zpátky.
Ale jistá jsem si nebyla …
Měla jsem právo posledního přání. A já ho využila. Z veškeré své uražené ješitnosti, ze svého zoufalství, ze zklamání, které mne bolelo, zformovala se má odpověď.
„Ať je mým katem králův bratr!“

Přání odsouzencovo bylo v jejich zemi posvátné. Král vypadal velmi nespokojeně. A já putovala, místo za víření bubnů na popraviště, v tichosti zpátky do vězení. O půlnoci mě strážní vyvedli, předali té stařeně, co bylo přítomna soudu a ta mne odvedla pryč z hradu. S obrovskou úlevou jsem zaznamenala, že se blížíme mně známému lesu.
Bože! Děkuji! U prvních stromů se žena bázlivě rozhlížela a pak mě pobídla k odchodu. A já běžela, skoro letěla, k tomu rozložitému buku! Vyhlížel jinak, snad nižší, snad mladší, ale ta zrádná dutina byla na svém místě. Prosím, prosím, ať je tam ten správný trn! Rukou jsem nedočkavě pátrala, a když jsem se konečně píchla, začala jsem se bláznivě smát.

Bylo šero, nepamatovala jsem se, kde zůstal košík s houbami, stěží jsem našla vůz zaparkovaný na okraji lesa. Za všechno může ten Pavel, naštvaně jsem si brblala v autě, kdybychom se nepohádali, nešla bych nikam ven. Kdo ví, co se přihodilo, omdlela jsem? Každopádně mi bylo mizerně. Mobil samozřejmě vybitý, kdyby se mi vážně něco stalo, ani bych se nikomu nedovolala. Doma pak ani horká vana, ani silný kafe nedokázaly přehlušit bolest hlavy a pocit nespokojenosti z divné ztráty paměti.
„Evo? Jsi v pořádku?“ staral se Pavel hned druhého dne ráno v telefonu, „včera jsem se ti už nedovolal! Nemoh´ jsem se rozhodnout, zda být naštvanej, když ty seš uražená, anebo zda si mám o tebe dělat starosti.“
„Není mi dobře, asi na mě něco leze, nemám teď sílu se dohadovat,“ řekla jsem unaveně.
Pavel a já … chodili jsme spolu již na střední, pak jsme se jeden druhému ztratili a před pár měsíci jsme se „šťastně“ potkali. Vzpomínali jsme, pomilovali se, navázali na tehdejší nezralou lásku. Vypadalo to jako sen. Jenže po deseti letech samostatnosti bylo vzájemné sžívání složitější, než jsem čekala. Přesto byl Pavel nejbližším člověkem, jakého jsem měla.
„Stavím se večer, na chvilku, mám něco přinést, ano?“
„Fajn, to budeš hodný.“
Hádky byly smazány, nastolila jsem vděk a smíření. Pavel vykouzlil v kuchyni zázrak z mražené pizzy.
Večer jsme strávili domácky rozvalení na pohovce a s romantikou v telce. Pavlova přítomnost mě uklidňovala a zaplašila všechny chmury a stesky.



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 13.7.2009 >

tak řekla bych, že to celé je psané tak trochu ve spěchu, nebo hodně narychlo... některé věci by prostě stály za to víc propracovat (třebas celá ta situace v království, bitva, atd)

mám z toho totiž takový trochu zvláštní pocit, jako by některé postavy jednaly tak nějak bezdůvodně - "Ty" se objevíš v cizím světě,

oni tě zatknou (možná mi tam trochu chybí nějaký ten šok z toho, že jsi se ocitla ve středověku, což se našinci moc často nestává),

někam tě zavřou, ty z rozhovorů venku vyslechneš nějaké informace o tom, jak to v tom vnějším světě funguje, kdo je čí syn, bratr atd... (nevím, působí to ne mne trochu nereálně - koneckonců, jak dlouho by člověku trvalo, než by z odposlechnutých řečí na ulici poznal, že česká republika je demokratický stát s prezidentem Klausem, úřednickou vládou, parlamentem a senátem a člen EU., snad bych spíš věřila tomu, že se dozvíš informace od nějaké té služky, které se zeptáš)

vězní tě a vlastně člověk neví proč a co si od toho slybují

jeden z bratrů - potomků krále, je z mého pohledu nesmyslně, vhozen do vězení, aby ho ošetřovala zajatkyně a pak ho v honosném oblečení vyléčeného odvedou.... (Proč? kam? z jakého důvodu?)

to zahřávání nahým tělem.... to je holt už klasika (ačkoli vzpomínám, že v jednom filmu se takhle zahřívali dva heterosexuální horolezci) a to mělo ke kýči hoodně daloko, což se bohužel o zraněných černovlasých rytířích moc říct nedá...

 

to, že by tě měl popravit ten muž, kterému jsi zachránila život, to mi přišlo asi jako nejlepší nápad v celém tomhle textu....(bohužel, už jsi ho nijak dál nerozvedla...),

to s tím trnem, to je fajn, ale přišlo mi to tak nějak narychlo... slečna si "užila" ve věži, odsoudí ji na smrt a najednou dostane šanci se vrátit domů (nějak mi tam chyběl takový ten okamžik OOO BOŽE! TO JE ONO! TAKHLE JSEM SE SEM DOSTALA! takhle to trochu připomínalo Jamese Bonda, který se ocitne kdesi zavřený a s ledovým klidem vyťujká na dveřích 6ti místný kód, jen tak, protože to tipnul a správně!...

 

 

čili, abych ten svůj výlev shrnula...

navzdory tomu, že obvykle lidem radím, aby svoje povídky proškrtali a zkrátili cca na polovinu, v tvém případě bych byla radši, kdybys to rozšířila cca na dvoj - trojnásobek, protože četlo se to pěkně, jen u toho člověk nesmí moc přemýšlet a a naopak se jen soustředit na tu romantiku s rytířem...


Body: 4
<reagovat 
Sakora (Občasný) - 14.7.2009 > Joj, díky za dlouhý komentář. Fakt jsem příběh psala jen jako takovou nenáročnou romanci, ale vzhledem k tomuto i minulým komentářům a taky k tomu, že další děj už tak zcela romantický nebude, jsem ve fázi mírného předělávání. Některé situace, tebou vnímané rozdílně, mě překvapily a nutí mě hledět na text jinak. Ta část s získáním informací hrdinky na hradě... nebyla jsem si jí jistá, tušila jsem, že to trochu drhne, něco s tím udělám. Připomínka k "trnu", tak tady jsem si nějak neuvědomila, že když to vím JÁ, nemusí to tušit hrdinka .
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 18.7.2009 > Tedy románek ala nahá těla jsem řešila minule:) Napadlo mě, že k sexu zase tak moc důvodů člověk jako živočich neptřebuje. Tedy vynechat léčebnou kůru a navodit něco jako přirozenou přitažlivost. Polonahý pěkný chlap, opuštěná a nešťastná žena ve stejně špatné situaci. A ještě bych tam přihodila pozdější myšlenku hlhr, že se zachovala ošklivě ke svému příteli v současnosti. Tady moc není žádný pocit viny, i když předpokládám, že v dalším díle bude srovnávat, tamten měl svaly a věděl co v sexu chce a tenhle má naučenou rutinu, no hrůza...
Četlo se to dobře, chápu, že jedeš první kolo, pak se vrátíš a dopracuješ ty mezery. To beru jako pozotovní a časem opravdu z toho bud dobrá romance, kterou můžeš nabídnout všem těm harlekýnským nakladatelství. To neber jako urážku, naopak, oni nevydají nic, co by je neobohatilo a čtenářky nehltaly:) Mužskou část tím asi moc neoslníš, není tam moc krve, násilí, strategie a akce, ale není nutné se zavděčit všem, ono to ani nejde:)
<reagovat 
 Sakora (Občasný) - 20.7.2009 > Lamarski> Zdravím, díky za tvá slova. Ty důvody k sexu ... to máš asi pravdu, můžou být jednodušší, zkusím to promyslet. Já jsem chtěla, aby moje hlhr k tomu sexu ale nedošla ochotně či dobrovolně, prostě jen pod tlakem okolností, právě pro ty výčitky vůči "reálnému" příteli. Zpětně i díky těm komentářům vidím v prvních čtryřech kapitolách docela rezervy. Psala jsem ten příběh, neboť jsem měla špatnou náladu a tohle mi ji vylepšovalo, od začátku jsem to brala jako romanci, žádný velký ambice a k publikaci jsem se odvážila, protože jsem chtěla znát cizí názor.  
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 18.9.2009 > Lamarski> "... -neuražte se, dámy, ale myslím, že "mužská část" čtenářstva takové věci "většinou" nečte (( ... -snad "i" ? ... )) z "jiných"

důvodů, než proto, že tam "není" moc "krve, násilí, strategie a akce"... -etc. -Ale dávám si závazek, že "tohleto" (( ...-četl jsem prozatím jen namátkou úryvky ... )) "poctivě" dočtu (( ... -dá-li Bůh ovšem, samozřejmě )), a "pak ještě něco řeknu..." ;... :-)).
."


Body: 4
<reagovat 
 Sakora (Občasný) - 18.9.2009 > Zeanddrich E.> Díky za zájem. Hned v úvodu jsem avizovala, že se jedná o malou fantasy romantiku... Je mi jasné, že je to spíš pro ženské pohlaví. Nicméně, já to psala hlavně pro sebe a později mě zajímalo, jaký názor by měli čtenáři.
Podle sebe (i podle ohlasů zde) bych řekla, že postupem kapitol je to "lepší" než na začátku. Tak ať se ti to aspoň trochu líbí!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 (3) 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter