Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 18.5.
Nataša
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Grafika
 > Grafika
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Rodina z kolekce Papírová
Autor: Mishka (Občasný) - publikováno 15.8.2006 (18:34:53)
další v kolekci>


 Absolute (Občasný) - 17.8.2006 > Prokletí> 

já bych doplnil, já říkám klasickým technikám sbohem - je to nádhera ale je to řemeslo, kterýmu už odzvání a přesouvá se jinam co se umění týče. Spousta zastánců klasických technik a mistrů v oboru přechází na využívání digitálních prostředků pro tvorbu svých děl.

 

Photoshop je sotware a neexistuje žádnej recept podle kterýho vněm každej uvaří nějaký dílo, já dělám koláž a byť je digitální je naprosto stejná s tou klasickou koláží ale nabízí podstatně větší možnosti.

 

tablet je dnešní plátno a poziční pero štětec, digitální umění vytlačuje klasiku z povrchu a je to dobře!!! protože si to digitální tvorba zaslouží. Podstivě prošla vývojem , kdy se objevovaly první krůčky a pokusy o to vytvořit vůbec něco co by vypadalo jako obraz - když vzpomenu na první ručně kreslený adventury pixel po pixelu - to je umění a jak krásně to na monitorech o rozlišení 640*480 vypadalo, dnes je pixel art záležitostí stylu a jakýhosi provokativního umění protože je to tak zvláštní a "oldschool"

 

CTRL+Z to je asi ten největší kámen , kterej každýmu klepe na hlavu. Pomyslně se tím ztrácí ta mistrnost zvládnutí té techniky, každej vidí za digitálním uměním cestu pokusu a omylu, kdy se prostě to co se nepovede vrátí. Vzpomínám si na vtipnou reklamu kde byla vyfocená velká zavařovací sklenice plná kláves CONTROL a Z. Pod tí byl nápis : "Kdyby byl život tak jednoduchý"

 

hledá-li někdo opravdovost v digitálním umění , tak má na výběr - kvalitní tisk a bez nějakýho popisu tvorby nikdo nepozná jak to vzniklo a navíc je to úplně něco jiného než koukat na monitor. (přitom samotný postup tisku je stejně důležitý jako tvorba - náleží přímo do tvorby jako takové- takže i způsob tisku může zvednout jakkost díla - až v hmotné vytištěné verzi se stává plnohodnotným pokud je obrázek určen pro tisk. prostě jako linoryt)

nebo taky může volit extrémější cestu - je to v podstatě to samé jako koupit nějaký rámovaný obraz

za pár tisíc si člověk pořídí digitální album pro fotky což je vlastně LCD display s vnitřní pamětí, do něj autor nahraje požadovanej art (určitě by se dalo zauvažovat o vyrobě speciálních displayů určených přímo pro tento účel - rozšíření : autorský digitální podpis,copyright,bezpečnostní ochrana dat atd.) a je to digitální obraz s vlastním rámem a cena? jako klasický umění hodně - už jen vzhledem k tomu rámu

zní to jako SCIFI? ale to je omyl, protože to je dneska realita. Kdo by v blízké budoucnosti kradl obraz z galerie - DATA to bude lukrativní zboží. 

 

Klasické techniky a umění se nikdy neztratí a pro mě má nesmírnou hodnotu a to hlavně díky historii a vůbec touze člověka se vyjádřit jakkoliv i třeba pouhým zuhelněným klacíkem na skálu, dnes jsou možnosti daleko větší a není to rouhání vzít do ruky hardware a software, kterej se pořád pod něčí rukou přemění na nástroj umělce.

 

Přál bych si umět kreslit a malovat na takové úrovni, že bych dělal 5*5 metrů plátna olejem ale když pomyslým proč , tak hlavní důvod (a to věřím, že je u většiny lidí, kteří se snaží něco tvořit) je ta lukrativnost táhle tvorby. Kdybych měl vzít příklady akademickejch umělců dnešní doby, tak je mi z toho smutno a špatně a tříkrát sláva digitálnímu umění, v tom klasickym světě umění totiž už podstata slova UMĚNÍ vyprchává v teoretický kaši rádoby obrazů.

 

stejně kdo ví co nás čeká, podle mě jsou digitální technikyjen špičkou ledovce v překvapeních života naší civilizace

 

 


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Absolute
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
0 0 0 0 0 1 (4) 5 7 8 9 10 11 13
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter