Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Grafika
 > Grafika
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Upstairs to heaven z kolekce Flynn
Autor: Flynn (Občasný) - publikováno 16.3.2002 (12:24:30)
další v kolekci>


Poznámky k tomuto příspěvku
Lucie (Občasný,Redaktor) - 16.3.2002 > ježiš moje oči
<reagovat 
Cavalera (Občasný) - 16.3.2002 > no to je hrůza ........
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 16.3.2002 > Dovolil bych si souhlasit s Cavalerou (a ostatně i s Lucií :o)
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 16.3.2002 > Tak nám k tomu něco napiš - jestlis to myslel vážně.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 16.3.2002 > Ale náhodou...ovšem něco tomu chybí, aby z toho ještě víc bolely oči :o)
Doporučil 
<reagovat 
danniel (Občasný) - 16.3.2002 > jezisikurvakriste!
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 16.3.2002 > to snad ne
<reagovat 
Matěj (Občasný) - 16.3.2002 > Ne že by mi to dělalo zvláštní potěšení...
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 17.3.2002 > haha :-)
<reagovat 
Mona (Občasný) - 18.3.2002 > No, dostals mne. Upozornil jsi mne, že to bude něco jiného, ale až takovéto? Vůbec mi to k Tobě nesedí. Dost velký úlet.
<reagovat 
Flynn (Občasný) - 19.3.2002 > Bingo!!! Tušil jsem podobnou odezvu. Kdysi jsem četl poznámku, zda je na Totemu dosti abstrakce. Tak jsem zkusil skutečně čistě abstraktní obrázek (úplně něco jiného než běžně dělám), a zde je výsledek? TOTEM NENÍ NA ČISTOU ABSTRAKCI PŘIPRAVEN. A také tak trochu tuším, jak se mohl cítit např. Piet Mondiran či jiní (Kazimir Malevič), čistě abstraktní malíři. Jeden z nich tvořil z proužků, druhý ze čtverečků. Na první pohled hrůza, a na pohled druhý... Vím, že na první pohled jsou možné tyto negativní reakce a sám s nimi víceméně souhlasím. Opravdu z toho bolí oči (použití komplementárních barev, ale abych vidoucí očka chránil, jako pozadí jsem použil šedivou barvu a nikoliv bílou) a byl tento obrázek brán spíše jako popíchnutí než zcela vážně ( i když jsem se nad kompozicí vážně zamýšlel ). Snad jediní DeadKennedys, čmelák a možná i Thomas Hudson pochopili silnou nadsázku a sebeironii.
Zkuste se na to podívat jinak - s odstupem (času). Oči těkají, nemají pevný bod k uchycení pozornosti - nadsázka ke klasickému malířskému zlatému řezu-zde jsou dva - vpravo nahoře a vlevo dole. Proto oči těkají a bolí. Také je zde jinak pojatá kompozice: většinou jsou červené obdélníky svislé a zelené vodorovné, ale vpravo nahoře je tomu naopak. Z toho vyplývá obrácení pohledu na (ne)realitu. Proto i levý svislý zelený a spodní vodorovný červený proužek jsou abstraktní verzí zachichotání se zpoza buku. Také místo překrytí dvou proužků vpravo nahoře by člověk čekal spíše kroužek, a proto tam není!!! O záměrném porušení perspektivy překrývajících se proužků ani nemluvě. Zde si může divák říkat: Na co, sakra, mám zaostřit? Zatímco u mých jiných fraktálových obrázků je působení spíše podvědomé, a proto i při kratším prohlédnutí může zakotvit v mysli, u tohoto obrázku je pozornost z výše uvedených důvodů přímo sobecky vyžadována. A proto tak rozčiluje. Což bylo účelem.
Takže nakonec mohu říci: Chytili se…!!!
P.S. Vyzkoušejte si takový malý experiment – dívejte se chvilku na tento obrázek, vydržte to (jsou horší věci, třeba zubař), a pak se podívejte na volnou světlou plochu a… ejhle, obrázek vyběhne v negativním (komplementárních) barvách – zelená bude červená a červená se stane zelenou.
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 19.3.2002 > Ano a až uděláš nějaký readymady tak se zas ozvi jo! Co na to TOTEM? Opět nepochopil!!!
:(
<reagovat 
Madman (Občasný) - 19.3.2002 > Flynne ... to nemyslíš vážně ... tohle není abstrakce, to to jsou barevně nekultivované zvratky ... Raděj jsem si přečetl jen první tři řádky z tvé reakce, i tak se mi zdála až přehnaně sebevědomá ... ty si myslíš, že tvé věčné fraktály ti dávají punc grafika, který musí sůj první pokus o abstrakci provést excelentně.
<reagovat 
Madman (Občasný) - 19.3.2002 > Víš jak vůbec zní definice zlatáho řezu ... vpravo nahoře rozhodně není ... zkus si půjčit nějakou knihu o kompozici ...
<reagovat 
keporkak (Občasný) - 20.3.2002 > Srovnání s Malevičem? No, nevím ... (A ty jeho čtverečky rozhodně nejsou hrůza.)
Když skousnu ty barvy, tak i kompozičně to cítím trochu jinak. Konkrétně té levé červené plochy míň, vadí mi, že je skoro až do středu (a přitom ne úplně do středu).
Jo, a to maličké přetažení u dolního okraje? To nebyl, doufám, záměr?
Tolik mé hlubší kritiky a sorry :)
<reagovat 
danniel (Občasný) - 20.3.2002 > kdyz me bylo tak 10 tak sem si taky myslel ze malovat jako Picasso nebo Miro umi kazdej dement (Mondriana sem tehda pochopitelne neznal)...
az casem sem zjistil, jak moc se pletu. I abstrakce musi byt "o necem" a obsah navic musi byt v mnohem sofistikovanejsi forme, kdyz se autor dobrovolne vzda realistickeho polopatizmu :-))) nyni uz docela rozeznam mezi skutecnym abstraktnim umenim a demenci.... sorry Flynn, ale nejsi Mondrian
<reagovat 
Flynn (Občasný) - 20.3.2002 > O.K. Tak teď již tuším, jak se cítí člověk, když spadne do tůně, kde jsou piraně 8))).
ad Madman - nezdá se mi, že by mé vysvětlení bylo příliš sebevědomé. Od toho jsou jiní "experti". Myslím, že mne znáš natolik dobře, abys věděl, že takový nejsem. Nemyslím si, že by mé fraktály mi dávali punc "grafika". Pouze je to moje cesta vyjádření toho, co cítím. A právo na úlet má snad každý, podívat se na Svět z trochu jiné strany. Samozřejmě že toto neberu jako maximálně vážný pokus o abstrakci, jen takové malé "porýpnutí" a těším se, až zde bude skutečná abstrakce stylu Malevič či Mondrian.
ad keporkak - netvrdím, že Malevič je hrůza a ani se s ním nesrovnávám. Vše, čeho sis všiml, byl záměr. Jak jsem již psal výše, těším se na další skutečné mistry abstrakce. Chybí zde.
ad danniel - netvrdím, že jsem Mondrian a už se těším až budou publikovat ostatní. Jen si myslím, že občas se lidé berou moc vážně, chybí jim trochu nadhledu a sebeironie.
Pokud máš nějaké své projekty, klidně mi je zašli a budu se moc těšit.
<reagovat 
danniel (Občasný) - 20.3.2002 > nikdo ti nebere pravo publikovat ulety, ale zaroven nikomu nemuzes vzit pravo rici si k tomu svoje. svoje projekty - mam tady jenom fotky, grafiku (reklamni) sem delal 5 let a musim si dat trochu voraz....z fotosopu a korelu dostavam pupinky.
<reagovat 
danniel (Občasný) - 20.3.2002 > jo a jeste neco. to jako myslis, ze sme vsichni tak blby, ze nerozumime abstrakci? tohle dilko proste neni dobry, ani technicky, kompozicne, obsahove , ani jako ulet. proto hodnotim za 5.
<reagovat 
čtenář Telkontar - 20.3.2002 > Mě to nepříde tak blbý,jednak je to opravdudobrej for a za druhý mi to prostě příde jako dobrej nápad...
Body: 3
<reagovat 
Lerac (Občasný) - 28.3.2002 > Flynne, Je to velmi zajimave, připadá mi to jako mikročip někam do počítače, zkus se obrátit na IBM nebo Intel, nožná by to jako návrh čipu prošlo.Jen ten název mi k tomu trochu nesedí.
Body: 1
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 6.7.2004 > Tohle je zkrátka nejlepší ! Zvlášť s odstupem času.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 13 13 15 16 17 18 (19) 20 21 22 23 25 26
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter