Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce ambiwaltz z kolekce hierarchoglyfy
Autor: Lyryk (Občasný) - publikováno 24.2.2006 (14:24:43)
další ve sbírce>


 Šílená svině (Občasný) - 25.2.2006 > Lyryk> Ale abys neřek, tak ti zkusím vysvětlit - co mě na tvé básni vadí trochu jasněji a to i přesto, že se mi do toho v tvém případě nechce - z prostého důvodu: z tebe totiž (včetně tvé básně) čiší taková aurolela vlastní nedotknutelnosti, ale ty básně, které jsem já četl, by tě stěží k něčemu takovému mohly opravňovat, takže si myslím, že se ano - použiji tvou terminologii (oblíbenou) vytahuješ. Ale vynechal bych vzájemné špičkování na úkor podstaty.
V prvních dvou slokách výrazně chybí zajímavé sloveso, které by dalo tvým veršům plasticitu. To nahrazuješ spojeními (plošnějšími) typu: "nejpomalejší tanec", "pošlapané nohy tanečnice", "postupně natržené roucho", "pokorně těkající svíce", "chladnokrevné osy", "nemožná křeč", "touhou bystré oči". Netvrdím, že ta jednotlivá slova nějak drasticky čouhají (i když ta pokorně těkající svíce a touhou bystré oči...), ale že ta slova vytvářejí zbytečně načehranou pěnu - na úkor odhalení kostí. Tedy balast ve smyslu nahrazování údernosti přídavnými jmény a příslovci (nejlépe dohromady), v kterých si ve své básni libuješ a dle mého soudu přebývají.
V poslední části už nějaké to sloveso (zajímavé) je - "šlapu" a velmi výrazné "hrozím". V této části ale bych už nemluvil o balastu, ale o něčem jiném. Zde mě osobně provokuje takový furiantský rys, který zde čtu asi takto: já si tancuju jen jak si sám pískám a je to obdivuhodné, koukejte na hrdinu! Možná sem "nevěrohodný" čtenář (ačkoliv to spojení je stejně neobratné, jako jiná tvá - viz výše), ale já tohle v tvé básni čtu. A když začínám chápat (tedy skrze internet, samozřejmě, tvoji nedůtklivost, ještě se mi to potvrzuje. Ten poslední verš, jak sem psal, se mě líbí, ale i zněho cítím takovou bojovnost, zakomplexovanost typu - "tak já vám to všem ukážu, jak to se mnou je" - - - "mají mě za nelidu" -- ale já - - - "hrozím všem hromosvodům něhou".
Tvoje krkolomnost se projevuje i v této básni a vidím ji především ve verši "jak bouře střechám na faře". Problém vidím v plurálu. Když si tedy já předstvím faru tak s jednou střechou - často sedlovou s takovými patkami - nevím jak se to nazývá. Ale chápu co chceš říct a možná se to používá i plurálu (nevím, mě to provokuje a hlavně mě to zasekává na tom verši a nutí to nějak zkoumat, když bych se chtěl nechat "nést") - přesto z mého hlediska by se to dalo nahradit něčím jako "jak bouře na střechy fary" nebo nějak jinak - tohle mi zrovna asi rytmicky nesedí (to co sem napsal já - ta tvá verze mi příjde krkolomná, jak sem psal). Jinak Lyriku si sem vědom, že sem totální kretén, rozepsal jsem ti to více, než je zde zvykem, netvrdím, že mám pravdu, ale jak na mě tvá báseň působí. Takže až budeš zase "vytahovat" ty své obhajovačky typu, že sisyfů je deset a každej dělal něco jinýho, tak si UVEDOM JEDNU VEC: Mně je tvé dílko víceméně lhostejné, i když rád občas nakouknu, co jsi napsal, ale ten kdo žádá o reakci JSI TY. Já sem ti tu reakci dal poměrně obsáhlou - měl bys tedy, teoreticky, PODEKOVAT:)Tedy ne že bych o to stál. Ten zájem o reakce máš napsanej pod svým dílem. NENI TAM NAPSANO: mám zájem jen o objektivní vědecké komentáře, které věrohodně rozebírají mé dílo a nejlépe s pozitivním hodnocením. Můžeš mi napsat klidně sto stran a dovíst si stopětačtyřicet autorit včetně opice a stejně mě ta báseň prostě nesedne. Proč - jsem se ti pokusil napsat už prve. Takže Ahoj!
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Šílená svině
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 (20) 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter