Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Pětisvětlí dechu z kolekce Pět světel
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 18.5.2006 (09:19:25)
další ve sbírce>

 

 

 

Přišlo to s vytrysknutím pěti jasných barev

Jakoby kdosi hluboko do indiga mrštil srpem Luny

rozetnul, vešel a do záře otevřel 

s hrdelním výkřikem lámal pradávnou horu bolesti...

 

Oddána té záplavě usmívám se daleko za řekami slov...

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
macho (Občasný) - 18.5.2006 > Líbí.První tři verše mi úplně stačí, více netřeba.
Ještě se stavím :-)
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 18.5.2006 >

nemám rád básně o absenci slov, protože to je protimluv a výsledkem bývá jakási kuchyňská filosofie

 

 


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 18.5.2006 > hegel> 

Psát o stavu "za slovy" není žádný protimluv. To, že třeba není u někoho prožito, to nijak nevylučuje. Navíc zde je stav "za řekami slov". Jistě nebudeš popírat, že nejsme pořád se slovy a myšlenkami, že nás nevytváří, že jsou i chvíle beze slov a myšlenek (byť vzácně), kdy se jen jaksi otevřeně necháváme nést. Pro ilustraci, byť nepřesnou: např. ve snovém stavu se děj často otevírá sám, nevymýšlíš si většinou co bude následovat, ani co si o tom budeš myslet.

To je jen příklad. 

Je mi líto, ale tohle je naprosto mimo veškeré filozofie a intelektuálské spekulace. Přesvědčovat nikoho nechci, buď to zná a zažil a pak možná bude to za textem chápat, nebo nezažil, netuší, nechápe.      


<reagovat 
ondřej (Občasný) - 18.5.2006 >

jistě, můžu to vzít z dobré i špatné stránky. rád to beru z obou současně a zkoumám.

ten poslední řádek mi připadá jakýsi popisný, plochý, což neznamená, že to tak připadá všem, třeba Olině. nebo to platí jen právě o tom "za řekami slov". to je snad někde na půli cesty mezi obyčejným prožitým konstatováním (o němž bychom se asi ale vůbec bavit neměli) a básnickým obrazem jako zprostředkovatelem... bla...


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 18.5.2006 > hegel> Z mého úhlu tu není co zkoumat. Je to o prožitku a k němu se to vztahuje. Volba slov tady není to, co by poskytovalo ( ať už precizností nebo větší či menší poetičností) nějakou berličku, jak se dostat dál k tomu prožívanému. Je to o naladění se, v-stoupení. Ber to, jak je ti libo. Bla...  
<reagovat 
anae (Občasný) - 18.5.2006 > velký přesah
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 18.5.2006 > ano, milý THX - když báseň žábu rozpitvám, tak ji zabiju, když ji dám do cesty klacek svých (třeba scestných ) asociací - překřížím jí cestu - dostanu ji výš ...

jsem ráda, že to vidíš obdobně
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 18.5.2006 > avi hegelovi
<reagovat 
Barča (Občasný) - 18.5.2006 > Líbí se mi stupňování , melodičnost , i výstižnost prožitku ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 18.5.2006 >

dobrá vůle existuje ve slovech a nikde jinde. přitažlivost je ještě před slovy, ale z tmy se zjevuje až ve slovech. toť můj názor, za nímž si stojím, takže je zbytečné se o něm dále rozepisovat.

 

volba slov je prostředníkem! jinak by stačilo tvé foto, krasotinko.

 

ale dobře, vnímám to jako text o mlčení, o tom žádná. bla...


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 19.5.2006 > hegel> 

Dobrá vůle existuje ve slovech??? a nikde jinde??? To nemyslíš vážně, že ne? 

O jaké tmě tady mluvíš, o tmě nebyla řeč. Jaká "přitažlivost před slovy", tady žádná přitažlivost nenííííí.

To, že si za něčím stojíš je fajn, jen mně je to, přiznám se, dost nesrozumitelné ve vztahu k mému textu.

Jak víš, že jsem krasotinka, ty lichotníku? No asi vidíš skrz báseň i obraz imaginární básnířky.

Volba slov třeba i je "prostředníkem" to jo, ale ČEHO? Vždyť o tom se tady celou dobu bavím.

Že může být jemně básnickým náznakem po-ukázáno na stav za řekami slovy.

To nenííííííííííííííííí text o mlčenííííííííííííí! Hu, jak ti mám přiblížit, že tady nejde o dualitu slova/mlčení.

V mlčení stále jede stroj myšlenek, konstruuješ, přiživuješ, vlastně taky stále svým způsobem mluvíš.

Ve stavu o němž píšu jde o "uvolnění", kde to takto vnímáno není. Kdyby to někdo třeba nazval "stavem kontemplace", asi by to šlo. Ovšem otázka, zda to pojmenování k nějakému vysvětlení pomůže, když to není zažito.

Mé texty jsou možná spíše pro "intuitivce", než pro racionalizující intelektuály.  

Ale i tak, díky za názor. 

 


<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 20.5.2006 > chmm
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zirael (Občasný) - 20.5.2006 >
Body: 4
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 19.5.2006 >

tvou zprávu čtu, možná chybně, jako naznačení, že jsem něco neprožil a že jsem racionální intelektuál jakožto opak intuitivce

myslím, že takové kategorizování je právě ve slovech, s jejichž účinností, jestli to chápu, polemizuješ.

 

co kdybych si zase já myslel, žes neprožil něco, co myslíš, že jsi prožil?


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 22.5.2006 > hegel> 

To je právě to, že ty má slova čteš samozřejmě po svém, dle toho, jaký typ jsi. Podle toho co tu píšeš mi přijde, že si pro sebe "racionalizuješ" text do svého logického rámečku. Kdyby mi přišlo, že racionálně popisný model je nejlepší, nepíšu poezii.

Právě proto, že se ve většině textů pokouším přesáhnout "kategorie" a jít "za slova" si možná nerozumíme, resp. neprožíváme podobně. 

Ke tvé závěrečné větě: jistě, to můžeš, ale nic tím v mé zkušenosti nezměníš.

Když ochutnáš cukr, máš zkušenost sladkého. Těžko ti někdo vymluví, že to tak není.

Ale intelektuální náhledy můžeš měnit (sám, i pod vlivem) jako ponožky.

        


<reagovat 
Raimund (Občasný) - 24.5.2006 > Měl bych různé diskutabilní námitky, ale přece jenom je lepší, když se nechám unášet příjemným proudem slov.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
army of me (Občasný) - 25.5.2006 >
Body: 4
<reagovat 
.......... (Občasný) - 18.5.2006 > :) jak znám Olinu - nerada pitvá žáby - mnohem radši se kouká, jak skáčou :)  přinejhorším je schopná jim strčit klacík do cesty, ale to je tak všechno:)
Body: 5
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 18.5.2006 > ..........> 

ano, raději strčit pořádný klacek než zabít, v tom se myslím shodnem.


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 24.5.2006 > hegel> A na ženy nemyslíš ? Jak ty by měly reagovat ?
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 25.5.2006 > Raimund> 

otevřít se, jen jestli se mi bude chtít.... ?

jdu dodatečně opravit překlep, se zachováním původního znění :o) má být: jestli se jim bude chtít
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 25.5.2006 > hegel> ...a nezaprší a nezaprší...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 (8) 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 27 28 29 30 31 32 33
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter