Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Prostřené z kolekce Pět světel
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 20.6.2006 (13:00:08)
další ve sbírce>

 

 

 

Slaná vůně kolem řeky 

Záhyby slov se rozvíjejí do čiré oblohy

Plátna malířů v ostrém osvitu červánků 

jsou plná pokory ke snivcům v rozjímání...

 

Kam pohlédneš jen průzračno pro mořské kresby... 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Raimund (Občasný) - 20.6.2006 > Tato je obzvlášť vydařená.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 20.6.2006 > prostorová
Body: 5
<reagovat 
ma.larysava (Občasný) - 20.6.2006 > Snivci:)
Body: 5
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 20.6.2006 > Pěkná krajinka.
Body: 4
<reagovat 
macho (Občasný) - 21.6.2006 > Visí to pěkně ve vzduchu
Body: 4
<reagovat 
oleandr (Občasný) - 21.6.2006 > příjemná
Body: 5
<reagovat 
tahar (Občasný) - 21.6.2006 >
Body: 4
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 22.6.2006 > Mám takový pocit, že se ti slova líbí, chováš se k nim dvorně, a ony se ti poskládají a nevypadá to špatně, ale neotevřel jsi jejich skrytý význam. Asi jak když položíš vedle sebe hrací karty - mají hezké obrázky, dají se všelijak řadit, zelený k zelenejm, kříž ke kříži, ale číst z nich nebo s nima hrát maryáš je úplně něco jinýho. Tam to tepr někde začíná - to zajímavý. Záhyby slov, čirá obloha, plátna malířů, snivci v rozjímání, ostrý osvit červánků - vždyť to jsou takové líbivé obrázky, takový kýč, a ještě ten malíř!
Body: 3
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 22.6.2006 > Opíječ tchýní> 

Jako můžeš vědět a tvrdit, že neotvírám skrytý význam? Tvůj názor je podle mne čirá spekulace. Navíc ti opravdu nemám důvod věřit, že tvé poznámky pod mými díly jsou víc než rýpání. Je jen otázka, proč to máš ty zapotřebí. 

Tady asi jen to, že porovnáváš slova a karty, což je dost zvláštní. Když už tedy pomůcka k přirovnání "celé básně", tak asi spíš I-Ting, než maryáš. 

Pokud máš potřebu drobit si takto báseň do výrazů, a ty ještě komolit, daleko opravdu nedojdeš. Můj názor. Viz hegel ad.zde.

Ale myslím, že tobě ani nejde o to si nějak rozumět či chápat text, ty máš jen tu potřebu shazovat a rýpat. Nejen u mne. Užij si to.


<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 22.6.2006 > Lin Sien Ti> Typická reakce. :)
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 23.6.2006 > Lin Sien Ti> co má být řečeno tím "viz hegel", smím-li se optat?
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 23.6.2006 > Opíječ tchýní> Na typicky hloupé poznámky od tebe.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 26.6.2006 > hegel> Je to podobné v tom, jak i ty se (zdá se mi) snažíš drolením básně do jednotlivých výrazů (ještě navíc subjektivně posouvaných mimo kontext textu) rozbít celek básně na "výrazy" a hledat oddělené významy, které slepuješ do mozaiky, co se čím v textu rozumí či nerozumí, a něco pak o tom prohlašuješ. Čteš, aby jsi "INTELEKTUÁLNĚ ROZUMĚL", nebo aby jsi se pokusil "BÁSNICKY SDÍLET"? Místo "vnitřního naslouchání", dohledávání v mozkové encyklopedii? Tak mi to, nezlob se, někdy přijde. Ale co já vím, třeba je to jen mé zdání na dálku. 
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 23.6.2006 > Lin Sien Ti> No, to máme ovšem problém! Jelikož se nám jaksi změnilo téma na IQ, tak jak se teď domáknem, kdo je chytřejší? V jakém roce byla tzv. Velká francouzská revoluce?
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 26.6.2006 > Lin Sien Ti> 

a na své (zdá se mi) drobení vět, v nichž se objevuje slovo "ego" jsi pomyslela?


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 26.6.2006 > Opíječ tchýní> Máme?
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 26.6.2006 > hegel> Mluvíš o textu? O sdílení prostoru básně? Nebo o následných marných pokusech (v komentářích) se dohovořit nad tím, co by text mohl říkat z mé strany či o tvých neustálých pochybách, vkládání tvých vlastních konstrukcí tam, kde je místo pro prožití (nebo neprožití)? A když nejsi s to prožívat bez toho, aby jsi rozumářsky "dešifroval" a uhadoval mé úmysly v síti neustálých spekulativních závěrů, k čemu jsou ti mé básně? Aby ses ptal po Egu?  
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 26.6.2006 > Lin Sien Ti> Ale vlastně ne. Já zapomněl: ty máš jasno! Ti co dávaj slabší hodnocení, tak jsou hloupí a neumí vnímat poezii. No a já, věčný pochybovač, dokonce i o svém rozumu...mám spoustu problémů...a pak to mé vnímání tvé formálně i obasahově vyrovnané poezie taky vypadá...no hrůza... Už se stydím:)
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 26.6.2006 > Lin Sien Ti> 

nemylsel jsem to ve vztahu k básním. tam se o žádném egu (naštěstí) nemluvilo. mluvil jsem třeba o jednom fóru. koneckonců ty si mé poznámky taky spíše vykládáš, než abys je sdílela.

nebo jsou mé poznámky méně hodnotné než tvá poezie? nebo to nejde porovnat, protože obojí je svébytné?

nikdy jsem netvrdil, že mám klíč k tvé poezii. píšu o sobě, tak jako druzí. je na tobě, jak s tím naložíš.


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 26.6.2006 > Opíječ tchýní> 

Že by zase další tvrzení z kapsy? A zase ne o textu, ale o "my personal Ego"?

No, třeba kdyby jsi měl zájem o tom něco tvrdit na podkladech mých názorů, mohl ses podíval do mých předešlých poznámek u dílek. pak bys možná netvrdil takovéhle věci. Několikrát bylo napsáno, že mě bodové hodnocení u mých děl nezajímá, nestojím o ně ze své strany. Pokud někdo přece chce bodovat a něco tím se nějak vyjádřit, jeho a jen jeho věc. Můj zájem je dávat sem texty k přečtení a třeba o nich i hovořit, pokud je chuť. Jestli někdo jen píše 1, 3, 5+D - co s tím? Pokud s tím člověkem nevedeme dialog, on jen odškrtne bodíky, k čemu to je?

Nevidím důvod, proč by mě to mělo nějak zvlášť zajímat.

Tvá tvrzení o mně mi zde už přijdou ani ne spekulativní, ale prostě zábavná.


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 26.6.2006 > hegel> 

Vskutku se tady chci přiznat k jedné (své) umanutosti. Ano, myslím, že skutečně povedené (neříkám že moje) básnické texty umí vyjádřit to, co běžným popisem, poznámkami atd. nelze "komentovat". Je to podobné jako u hudby, která je ještě "dál". Určitý přesah "mimo" domnělého tvůrce. Nazývám to "sjednocení s tím, co inspiruje - "Absolutním rozměrem". A tedy: ano, může být, že poznámky jsou mnohem mnohem méně, než poezie. Pro mne sebelepší kritik či filozof nikdy nedohmátne na úroveň toho, kdo sám tvoří. Jsou s tímto neporovnatelní. Chybí jim něco jak "smysl navíc", ono těžko vyjádřitelné cosi, spojení, políbení Múzou, co já vím. Kritika už bývá povětšinou jen šťourání, koncepty, filozofování -z odstupu. Prožitek pod mikroskopem fuč. Tolik "obecně" jak to mám.


<reagovat 
skold (Občasný) - 27.6.2006 >

tady tomuhle naopak rozumím a ¨líbí se mi ta obrazutvornost.naopak se mi nelíbí Tvé poznámky...promiň, je to jen můj názor na Tebe, ale opravdu mi připadáš velice arogantní...

já věci říkám narovinu, nejsem žádnej vlezprdelka, tak se omlouvám za mou upřímnost...

 

nicméně pro poezii máš cit


Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 (13) 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 27 28 29 30 31 32 33
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter