Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Atíšova květina z kolekce Pět světel
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 19.12.2008 (08:21:35)
další ve sbírce>

 

 

Jen za stonek dvěma prsty

tu běl a zář co přicházejí k němu samy

ohlédne se za příběhy v nichž putoval

jak snící a přece na srdci krvavé rány...

 

Dvě věci jsou bolest a zrcadlení...  

   



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 19.12.2008 > Ach, jak básnické: na srdci krvavé rány...škoda, tolikrát profláklé zkazí celý text. Vyplatilo se více přemýšlet!
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 19.12.2008 > Možná bys mohl nechat hloupých řečí a ukázat svůj um, mistře.
<reagovat 
ariel (Občasný) - 19.12.2008 > stonek dvěma prsty není špatnej, ale jinak mě to po pravdě dost nudí
<reagovat 
markýza andělů (Občasný) - 19.12.2008 > A mně se to líbí. Zasnívám se u toho, i přes tu bolest a krvavé rány. Jsem holt otrlá.
<reagovat 
Lei (Občasný) - 19.12.2008 > víš za co ve starší čínské literatuře stojí metafora nefritového stonku?;-))

a jo, já vím, že je to tak "řídké" schválně, ale klidně bych zkusil nějakou změnu - ostatně pokud místy zabloudím k tvým básním, zdá se mi, že ještě zprogramověly, snad že všechny budou v buddhistické kolekci, ale někdy mi to připadá jako rafinovaný katechizmus; možná;
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 19.12.2008 > Lei> 

Díky za tvůj názor, Lei. O "nefritu" nebyla v básni řeč, a Atíša toho až tak "moc" společného s Čínou neměl. Když tedy symbolizace, tak: květina je zde bílá a vztahuje se k jedné z Atíšových praxí, která se obracela k bílé Táře, symbolu čistoty, dlouhověkosti a požehnání.  

Jinak si s tebou v tom dalším dovolím nesouhlasit. Nepíšu mnoho textů, kde by mě zajímala nějaká buddhistická (či jiná) kolekce, a rozhodně nic nikomu nekážu. je jich snad jen pár, kde je něco takového čitelnější. Je to prostě jen "z mých obrazů". Katechismus by to byl, kdybych těm obrazům dával věroučné nálepky, ale tak tomu není, ne? Taky pro sbírku dělám jen malý zlomek "starších" textů a pečlivě je třídím. Víc mi záleží na "symbolu" a co napovídá, než obecně či konkrétně na duchovních směrech. Každopádně díky za pohled.


<reagovat 
 Lei (Občasný) - 19.12.2008 > Lin Sien Ti> Já vím, to byla samozřejmě jen asociace:-) Ale asi tušíš, co takový nefritový stonek a nefritová branka značí.

Katechizmus je nadsázka - a možná jsem měl smůlu, že jsem na ty explicitnější narazil. A to mě trošku odrazuje. Ne programovost sama o sobě, a už vůbec ne angažovanost (vím, že o ni tady nejde), ale když to tvoří takový zvláštní druh technické popisnosti.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 19.12.2008 > Lei> 

Mně to nijak nevadí, Lei, je to tvůj střízlivý pohled. Píšu tak, jak je mi dáno, jak umím. Nemyslím si o svých textech bůhvíco, jen se někdy divím místní opakované škodolibosti. To už pak není názor, ale jen kydání. No jo, jsme na netu.


<reagovat 
Čtenář - 19.12.2008 > Tak to na net nedávej, když ti to vadí. A o svých textech si myslíš bůh ví co, neboť se pořád utrhuješ na čtenáře. Opakovaná škodolibost odhaduje dost dobře: texty jsou řídké, nic neříkají, hrají si na poezii. Tvé výpady svědčí o velké namyšlenosti a falešné skromnosti.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 19.12.2008 > čtenář> Tady zas někdo nebyl osloven a hlásí se nám do studia. Už jsem opakovaně psal, že na tvé opakované navážení -"čtenáři" - nejsem zvědavý. Nebo máš pocit, že tvoje opakované škodolibě řečičky jsou pro někoho důležité? Výpady pod mými texty - jak si může každý přečíst - děláš opakovaně ty sám. Hlavně, aby tě nikdo nepoznal.  Mně stačí říct, že mé texty za nic nestojí jednou, nejsem hluchý a slepý...
<reagovat 
.......... (Občasný) - 19.12.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 20.12.2008 > To dost pochybuji, říct ti to nemůžu, leda napsat: tvé texty působí tak, jako by je psal hluchý a slepý :)
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 20.12.2008 > Ale di...
<reagovat 
Čtenář - 20.12.2008 > Jak se zrcadlí bolest? Ona je obraz?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 27 28 29 30 31 (32) 33
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter