Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Pozdního jara z kolekce Pět světel
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 7.6.2006 (09:19:25)
další ve sbírce>

 

 

 

Závrať ze žloutnoucích tanečních kroků

Na lesní pěšině borové prostření

očekává své ztišené chodce  

Bytosti kořenů a kmenů loudivě hledí...

 

Srdcem zpětně teče snivý stav dětství...

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lei (Občasný) - 7.6.2006 > děkuju za tvoji jemně zachycenou analýzu mé osobnosti;

nech si svoji iracionalitu, není na ní nic lepšího než na mojí racionalitě; napodobovat nemám zapotřebí, šaškování je výsada západní civilizace, kterou si rád vychutnám;

já zas rozdíl mezi námi můžu definovat jinak...

ty si zas mysli, že něco zachycuješ, proč ne, jako terapie je to jistě znamenité...
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 7.6.2006 > Lei> 

Ty máš nějakou osobnost, lei? Jak vypadá?

No, dojem z tvého šaškování mám tedy trošku i potvrzen, ne? - Zápaďane.

Myslím, že tyhle hloupoučké výměry jako "tvá iracionalita", to je po dlouhých debatách ve fóru k ničemu.

Snad jen ty s hegelem tady furt operujete s nějakým mustry, jako slepí.

Definovat můžeš kdykoliv cokoliv, to je přece pro "konceptuální složky mysli" velkým "subjektivním" potěšením.

Ovšem blíž nějakému prožitku se nedostaneš ani o píď.

Nepotřebuji si myslet, že něco zachycuji, když to nechávám jen rozeznít.

Asi tě zklamu, ale pár lidí reagovalo tak, že bohužel těžko dokážeš čistou "subjektivní uzavřenost" mého psaní.

Ale máte-li s hegelem potřebu "škatulkování" a ještě vás to nepřešlo, jak je libo. 


<reagovat 
 Lei (Občasný) - 7.6.2006 > Lin Sien Ti> s tím škatulkovaním jsem nezačal já - pokud vede někdo takový kecy, jako "to je mimo rámec tvojí racionality", tak se nesmí divit, že se škatulky vrátěj;

víš, ty máš taky trochu takový schematický myšlení - už jsem to chtěl napsat, když jsi psal o "motorovej" civilizaci Západu; dobrá, teď počítače; zdá se, že pojmout duchovní složku naší (alespoň tedy "mojí" ve smyslu identifikace) civilizace; a mám podezření, že je to způsobeno nedostatečným prožitkem z civilizace jiný;

s "definicí" rozdílů jsem taky nezačal já - ostatně se divím, že jsem vydržel bejt neosobní dýl než ty, ale stalo se; o prožitcích mi nic nevykládej, o těch mých nevíš nic, ale nehlídnout se dá skrze moji poezii;

"nepotřebuji si myslet, že něco zachycuji" - pokud si to nemyslíš, tak proboha nepiš, že něco zachycuješ!

no, tady lidi reagujou na ledacos, mám s tím bohatý zkušenosti; typcický jsou déčkařský komanda s plyšovejma srdíčkama...
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 7.6.2006 > Lei> 

Jinak bych tě poprosil, pokud chceš citovat, cituj alespoň celou větu. Bylo napsáno: 

Nepotřebuji si myslet, že něco zachycuji, když to nechávám jen rozeznít. a nikoli, jak jsi vytrhnul z kontextu:

"nepotřebuji si myslet, že něco zachycuji".Díky.


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 7.6.2006 > Lei> 

Co to je zase za fóry? pojmout duchovní složku naší (alespoň tedy "mojí" ve smyslu identifikace) civilizace; a mám podezření, že je to způsobeno nedostatečným prožitkem z civilizace jiný

Máš podezření?  Ale tady nikdo v textech (pokud vím) žádné jiné civilzace "nehájí", ani tu "naši" nesnižuje.

Pojímání duchovní složky mě upřímně rozesmálo. Vydržel být neosobní? Máš problémy se mnou osobně?

No, proboha (nebo klidně i pro Mistra Konfucia), už nebudu svý psaní raději doprovázet "slovy", abych tě nenutil k vybočení z "neosobnosti".

K reakacím: jsem rád, že lidi tady i jinde svobodně reagují, jak je jim libo (s jedinou vyjimkou - zbytečného napadání a omezování druhých)    


<reagovat 
 Lei (Občasný) - 7.6.2006 > Lin Sien Ti> "Co se mne týče, skrze hravost se pokouším jemně zvukově něco zachycovat (něco, co jde viditelně mimo tvé racionality), zatímco ty rozebíráš, napodobuješ a teď i šaškuješ."

- tak se rozhodni, buď chceš zachycovat, nebo nechceš a jen rozezníváš

- nemám rád, když jsou lidi osobní, aniž by měli s osobou dotyčnou zkušenost; mám "(něco, co jde viditelně mimo tvé racionality), zatímco ty rozebíráš, napodobuješ a teď i šaškuješ" chápat jako tvrzerní ad rem, a ne ad personam?

- pojímání duchovnosti? co tím myslíš? já jsem snad psal něco o pojetí duchovnosti? nevzpomínám si...

- o motorovej civilizaci jsem nepsal já, ale ty (stejně tak ikonka počítačů): mám to tedy chápat tak, že to byl netrální, ba pozitivní soud? nebo že by to byla jen "hravost"?

<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 7.6.2006 > Lei> 

Asi každý čteme ve svých větách něco, co tam není. Skrze hravost, která jde za"zvuky" (mám na mysli texty Blábolivá zapomenutým prostorem) zachycuji (tedy píšu) to, co ve mně zní. NEPOTŘEBUJI U TOHO PŘEMÝŠLET (ve smyslu hledání nějakých významů), NECHÁVÁM HLÁSKY JÍT SPONTÁNNĚ, JAKO ODRAZY TOHO, CO MNOU REZONUJE. Dál už fakt nevím, jak se s tebou dá dohovořit. To jsi slepý? Když říkám "zvukově zachycovat", tak je to snad jasné, ne?

A když říkám: Nepotřebuji si myslet, že něco zachycuji, když to nechávám jen rozeznít. - (ještě jinak přeloženo: nepotřebuji myslet na to, co zachycuji, konám dle toho, jak se zvuky z hlásek "libě" skládají.)

Buď mě nesmyslně chytáš za slova, nebo fakt nevím. Podle mne zbytečně a nepřesně vytrháváš z kontextu a domýšlíš dost zvláštně.

 

- nemám rád, když jsou lidi osobní, aniž by měli s osobou dotyčnou zkušenost; mám "(něco, co jde viditelně mimo tvé racionality), zatímco ty rozebíráš, napodobuješ a teď i šaškuješ" chápat jako tvrzerní ad rem, a ne ad personam? . jistěže.

 

Napsal jsi k "duchovní složce" (a přiznám se, jasné mi to úplně není): víš, ty máš taky trochu takový schematický myšlení - už jsem to chtěl napsat, když jsi psal o "motorovej" civilizaci Západu; dobrá, teď počítače; zdá se, že pojmout duchovní složku naší (alespoň tedy "mojí" ve smyslu identifikace) civilizace; a mám podezření, že je to způsobeno nedostatečným prožitkem z civilizace jiný;

 

Nikde v tomto textu jsem se s tebou (ani s nikým jiným) nebavil o motorové civilazaci. Vytáhl jsi to ty, snad jako vzpomínku na jedno fórum, možná? Já pouze použil ikonku s počítači.

Mícháš věci velmi podivně.


<reagovat 
mperdik (Občasný) - 7.6.2006 > trochu kostrbaté, né však beznadějné
Body: 4
<reagovat 
Lei (Občasný) - 7.6.2006 > rozdíl mezi nám je v tom, že já nechávám iracionalitě její přirozené místo a mechanizmy působení, se vším kontextem bez nějakého umělého osekávání či modelování; to, co předvádíš ty, je ostentativní iracionalita, "teď budu iracionální, jak jen bych to udělal". Uveřejnit takovýto text, a pak jeho pomocí manifestovat (buď jako vyhlídka nebo jako očekávatelný následek), jak jsou ostatní "nechutně" racionální, je přesně to, čemu by taoisti řekli "jou-wej" 有为, v opaku vůči wu-wej, "nezasahovat"...
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 7.6.2006 > Lei> 

Jaké je přirozené místo "iracionality"???  a mechanismy jejího působení???  Díky za odpověď. Nemám v těch tvých kategoriích a jejich používání moc jasno.

Tý brďo, "ostentativní iracionalita" - to je název pro sbírku jak vyšitý. 

Fakt mě to stálo celé noci "racionálních ÚVAH", jak jen to udělat a být ostentativně iracionální. Takže napsáním textů jsem dle tebe chtěl (jak to víš, ty iracionální hadači! ) manifestovat, jak jsou druzí "nechutně" racionální. Tý jo, tyhle kategorie, to je laskomina a k tomu ještě tohle marné hledání "v kalných vodách" mé mysli...

Na rozdíl od tebou prezentovaných taoistů dávám občas přednost "zasahování" vhodnými prostředky.


<reagovat 
 Lei (Občasný) - 7.6.2006 > Lin Sien Ti> že je něco ostentativní ještě neznamená, že to musí vycházet z bezesných nocí plných plánování...

přirozené místo iracionality - no jistě každý to má nastavený jinak; mám-li uvést jako extrémní příklad, kde její místi není, resp. by být nemělo, pak je to např. vědecký diskurz, není to řízení auta, není to transplantace ledvin...
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 7.6.2006 > Lei> 

No, myslím, že je spousta případů, kdy např.v krajních situacích při řízení auta, operaci ad. se na nalezení "vhodného" řešení podíli i to, co bys asi hodil do škatulky "iracionalního". Nemluvě už, (když teda hovoříš v těch mustrech) o zapojení intuitivního přístupu. Intuitivní nestojí někde "mimo mysl", podílí se víc, než dokážeme pod lupou posouzování zviditelnit. Doufám, že nehodláš "intuici" pitvat do škatulek a dávat jí razítka. 


<reagovat 
 Lei (Občasný) - 7.6.2006 > Lin Sien Ti> jenže ty mluvíš pořád o krajních situacích; to je stejný jako s médiema, co mluvěj aramejsky hlasem Azazelovým... (ano, můžem říct, že v krajních situacích je místo iracionality, zatímco při standardní situaci dejme tomu za volantem jej ímísto není, protože kvůli hravosti přece nebudu kličkovatz z pruhu do pruhu, že...) nikdy není nic čistý, dokonalý, platónský ideje mě nazajímaj, nemluvíme v absolutních kategoriích, a hlavně nemluvíme /aspoň já/ v kategoriích vůbec; slovům říkáš škatulky, případně kategorie, dobrá, to je zvláštní pohled, ale pokud se nemáme bavit telepatií, pak holt musíme používat, slova, který maj konvenční význam...; ano, řeč, to jsou razítka; chcem-li někomu něco sdělit, bez razítek to jde blbě;
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 7.6.2006 > Lei> 

Ale co jsou "standardní situace" a jak poznáš, že v nich zapojuješ jen "to", a ne už "ono"? Ó ta hrdost na "rozum", když nevidíme emoce, vůli atd, co se podílí na všem, co děláme. Myslím, že i kdybys byl génius, na "standardní situaci", na níž se nepodílí celý člověk s momentální "směsí" - "racionality" a "iracionality" - poukázat nedokážeš.  

O hravosti při řízení auta mluvíš ty, já nikoli. Nechápu, jak můžeš takhle argumentovat. Škatulky jsou pro mne "racionalita"; "iracionalita"; "standardní situace". Používám je zde se snahou, alespoň nějak se s tebou "dohovořit", byť pro mne znamenají málo. Slovům tu říkáš škatulky ty, já ne.

Jinak si myslím, že v rovině textů básnických, které jsou úmyslně obtěžkány významy, konvenční významy nemusí platit.

Pro tebe je řeč razítkování, pro mne spíše "ladění" a někdy je to hodně o "ná-znacích" a symbolice. Říkáš-li i tomuto razítkování, no budiž.


<reagovat 
 Lei (Občasný) - 7.6.2006 > Lin Sien Ti> Ale to jsem přece psal, že to není nikdy čisté - je to vždycky směs "toho" a "onoho", ale často ve zřejmém poměru. O tom já mluvím, a ten poměr je relevantní. Jaký je vztah rozumu k vůli? Nejsem filozof, ale vůle je kontrolovalá, narozdíl, od emocí, a já ji řadím k racionalitě.

Ač nás škatulky nemusí zajímat, právě pro tu domluvu tady jsou, no ne? Já jen dávám ty dvě věci do souvislosti - to, čemu ty říkáš škatulky, jsou vlastně slova, protože slovo už samo o sobě je škatulkou, přirozeně.

To snad nemyslíš vážně, že mi vysvětluješ, že v poezii konvenční významy nemusí platit...

Radši prosím razítkuj, než abys ladil - v diskuzích jako je tato to ulehčí práci;-)
<reagovat 
anae (Občasný) - 7.6.2006 >

mě jen mrzí, že Lin Sien Ti není něžná, moudrá básnířka i člověk-žena (loudivě, ač dobře zní, tak báseň narušuje) ...


Body: 4
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 8.6.2006 > anae> Anae, ty sem občas pod nějaký můj text zavítáš s tak "duši" potěšujícím sdělením, že nemám sílu ti na to nic říct. Možná pro to, že nevím, jestli mluvíš k sobě, ke druhým či ke komu vlastně.
<reagovat 
.......... (Občasný) - 7.6.2006 >

 a jedno plyšátko z čisté radosti:)

 

bodíky a D dávám proto, že se mi text líbí, zvukově, obsahově, víc neřeším:)

 

prostě se mi líbí valná většina textů Lin - dokážu se do nich ponořit a hrát si v nich a meditovat - co víc bych měla chtít


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 7.6.2006 > ..........> 

prosím tě, ještě aby ses někomu omlouvala za to, co se ti líbí...

 

nemá se náhodou říkat Ti? v čínštině je přece křestní jméno až na konci


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 8.6.2006 > hegel> Hlavně, hegele, aby bylo vše dle správného zasedacího pořádku a ve třídě vládl klid.
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 7.6.2006 > hegel> ale já se neomlouvala .... to nevím, pro mě je  Lin - mám to tak sřetězený :)
<reagovat 
macho (Občasný) - 8.6.2006 > Safra, uniklo mi že jsi ženská. To pak mnohé vysvětluje. Tahle je moc pěkná  .
<reagovat 
Lei (Občasný) - 7.6.2006 > thrakach íg mei seth válá arth dein, á fímiš lách tel:-)
Body: 4
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 7.6.2006 > Lei> 

 víš jaký je mezi námi tady rozdíl, Lei? 

Co se mne týče, skrze hravost se pokouším jemně zvukově něco zachycovat (něco, co jde viditelně mimo tvé racionality), zatímco ty rozebíráš, napodobuješ a teď i šaškuješ. No, co už s tím.

Jinak se neobávej, mé zapomenuté písně budou pokračovat.


<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 7.6.2006 > Lin Sien Ti> to šaškování jsi poznala jak? skrze intuici?
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 7.6.2006 > hegel> A hele, další... kdo dbá o "racionalitu" východisek. Tobě se, hegele, fakt stěží dá něco sdělit mimo tvé vlastní mantinely, jež nemíníš ani na chvíli opustit. Pokud přece Lei chce, a považuje to co napsal za básnické sdělení, tak se dá přece klidně samostatně prezentovat.
<reagovat 
 tahar (Občasný) - 8.6.2006 > Lin Sien Ti> A tobě se koukám nedá sdělit vůbec nic. Ach jo. Tak nechávej rozeznít :-) ale zkus příště do rytmu, jo.
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 7.6.2006 > "Srdcem zpětně teče snivý dětství stav "- když poslání, tak v řádném alexandrínu.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 13.6.2006 > Raimund> 

Hm. Fakt že jsem se snažil porozumět, proč tam nevidím a neslyším malbu ani zvuků, ani barev... A nevidím ani obsah, je -li jaký. A proč mi to přijde ploché a chtěné, že nejsem schopen ponoru...

 

Raimundovi: Pán zřejmě velmi dobře ví, co je to alexandrín...


Body: 3
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 13.6.2006 > Leodegrance> 

Někdy moje reakce ovlivní básníčky, které jsem četl před tím.I z mého hlediska jsou tam stopy toho, co vytýkáš - směřuju

víc k abstrakci, takže jsem se ponořil.Asi jsem toho dne na nic valného nenarazil.


<reagovat 
J.K. Olešínský (Občasný) - 16.6.2006 > vychodní poetika, skoda ze piseme latinkou a ne ve zancich, evkokuje mi pisne stare Ciny
Body: 5
<reagovat 
čtenář jáson - 13.6.2006 > nevím,nic jsem nečet,neovlivněn-zoufalá barva-tam kde si předstvuji zelenou,text obvivněn absolutní netolerancí estetiky.ne.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 17.6.2006 > čtenář> 

Tenhle tvůj příspěvek, to je fakt k uzoufání, jásone. :-)) Asi si z toho hodím mašli, ty estetiko.

Tam kde si ty představuješ, není u mne evidentně nic.


<reagovat 
Markyza... (Občasný) - 20.6.2006 > to beru..dobře se to čte ,ale lépe by se poslouchalo..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 (11) 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 27 28 29 30 31 32 33
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter