Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Čisté krajiny z kolekce Pět světel
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 1.12.2006 (08:47:45)
další ve sbírce>

 

 

Putuji v křišťálových obrazech toho kdo završil cestu

řeka v bělobné záři protéká nezakaleným korytem

stromy květiny i bytosti působí jako pravzory

každá z nich výrazem svých nejlepších schopností...

 

Vracím se k zašedlým kulisám dnešního světa...

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Raimund (Občasný) - 1.12.2006 > Zajímavý názor.
Body: 5
<reagovat 
anae (Občasný) - 1.12.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
rtymá (Občasný) - 1.12.2006 >

bělobné... brr     

 

odmyslím a pak Jo.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 1.12.2006 > rtymá> No jo, když napíšu "bílá řeka" tak je to podle mne ještě divnější označení. Běloba je něco jako "esence" bílého. 
<reagovat 
 rtymá (Občasný) - 1.12.2006 > Lin Sien Ti> 

ten kdo završil cestu pojímá černou a bílou jako "nedělitelné,komplemetární" ...tak proč tu nenechat Obojí možnost...tedy Řeku ... to, ale není úvaha poetická, toliko filosofická. Tak to cítím.


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 1.12.2006 > rtymá> To je dobrá poznámka. Zde neměla stát "běloba" řeky vůči třeba "černotě" noci v žádném poměru. Není to poměr dne a noci. Ta esence barvy (bělobná) měla být pokusem o charakterizování "živlu vody" v jejím nejčitším projevu (viz barva vody padající z vodopádů, tryskající z fontán, barva sněhu). V optice této básně šlo o "tekutou bílou zářnost" a "čirost". Podobně by třeba "modrá" (blankytná, nebo třeba indigová) mohla být esencí "prostoru", "nebe". Je to vnímání krystalicky čisté barevné esence jako základu daného živlu (či věci). Jako by byly v tomto vnímání  veškeré "věci" i "bytosti" utkány z barevných světel, která prochází čirostí křišťálu.
<reagovat 
 rtymá (Občasný) - 1.12.2006 > Lin Sien Ti> Ne"běloba" řeky vůči třeba "černotě" noci ale "běloba" řeky vůči třeba "černotě" řeky. Voda nemá barvu, jen je zabarvena (určitou látkou, která odráží část světelného spektra) a to někdy do červena, zelena, hněda..atd... A v tom je ten rozdíl našich pohledů na Vodu...
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 1.12.2006 > rtymá> No  to je právě ta odlišnost symbolizace. Jde o "symbolické" zvolení si barvy určitého živlu. Pro mne je běloba zároveň výrazem "očistné" funkce, kterou voda má. Navíc "čistá běl sněhu". Právě tak "prostor" má pro mne symbolickou barvu "modrou", jako ničím nezastíněná bezmračná letní obloha. Země může být žlutá, neb přechází v odstínění od temně žluté (hnědi) země až po světlí písek pláží. Atp.  
<reagovat 
Barča (Občasný) - 1.12.2006 > Souhlasím s Lin...., běloba jako zhuštěná čistota, jako zhuštěná průsvitnost .... --- sněhu, krystalů, vodopádu, oblak .... vidíme to všude v přírodě.

Báseň mi přijde ale víc filosofická než básnivá ... malinko snad popisná ..... 4 -- 5 .( Návrat z meditace do reality.) Je to ale těžké, při tak hluboké filosofii najít i poeticky "záhadné "slovo ...
Body: 4
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 2.12.2006 > pravzory...au, křišťálové obrazy...nezakalené koryto, nejlepší schopnosti...ty píšeš ty svý básně jak kdybys zakládal klášter na broušení myšlenek v diamanty a verboval duchovní vojsko.

Putuji v křišťálových obrazech toho kdo završil cestu

řeka v bělobné záři protéká nezakaleným korytem

stromy květiny i bytosti působí jako pravzory

každá z nich výrazem svých nejlepších schopností...

Vracím se k zašedlým kulisám dnešního světa...

a nalézám vás zklamané a zbloudivě hledající...
Řku: brány nebes se otvírají, vejděte...



Body: 2
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 2.12.2006 > Opíječ tchýní> Opíječi, to přece není novinka, že mi dva si až tak nerozumíme - ani v náhledu poetiky, ani se nepotkává to, co já vložím a ty si nějak vyložíš do souvislostí, které v textu nejsou zakódovány. Podle mne, bohužel, nevíš, o čem píšu, kde to má zdroj. Na svá hodnocení máš ale samozřejmě právo. Co s tím ale fakt nevím. Dokonce se obávám, že vnitřní svět odvíjený na bázi "snového vědomí" ti nic moc neříká. Ale možná to máš nějak "jinak". Tvé doplnění mé básně je o tvé mysli, ne o mojí. A tvé tušení pak úplně mimo. Žádná "agitace" v básni není, je to jen prožitek.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 2.12.2006 > Lin Sien Ti> ale já to chápu, ťan šane. já jsem mimo jaksi pravidelně :), nemám asi správnej informační zdroj, no. Taky nevím, co s tím, ale, měj se.
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 4.12.2006 > líbí
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 (21) 22 23 24 25 27 28 29 30 31 32 33
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter