Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Letní z kolekce Pět světel
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 8.6.2006 (09:01:25)
další ve sbírce>

 

 

 

U rozcestí si hraje snědé dítě

nad hladinou říčky řasami duhové nitky nastavuje

svítí mu kamsi do budoucích ztemnění

a má náhlá přítomnost ho nemá sílu rušit...

 

Přeji mu nadlouho hřejivé krajiny světla...  

  

    



Poznámky k tomuto příspěvku
skold (Občasný) - 8.6.2006 > 2-3
Body: 3
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 8.6.2006 >
Body: 5
<reagovat 
macho (Občasný) - 8.6.2006 >
Body: 4
<reagovat 
zirael (Občasný) - 8.6.2006 > kdyby tam nebyl ten pátý oddělený verš, tak by se mi to snad i líbilo (mínim ne-ironicky, tj. tak, že se mi to vlastně líbí, jen konec ruší.. ech: když koukám na tvoje reakce, jsem raději polopatická:))
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 8.6.2006 > zirael> To mne nepřekvapuje.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 8.6.2006 > No tak nic.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 8.6.2006 > zirael> Beru tvůj názor na vědomí, i s "kdyby nebyl ..tak by...". Takhle to mělo být dopovězeno. Dnes už nemám energii rozvádět nějaké odpovědi. Zvlášť když se mi zdá, že se namáhám bez úspěchu v dorozumění. 
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 8.6.2006 > kubajz> hele, a proč by neměla poezie popisovat cestu do práce? nebo tam jde o ta "hezká slovíčka"?
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 8.6.2006 > kubajz> Co k tomu říct. Je mi tvého postoje líto. Pokud tedy vidíš jen hezká slovíčka, možná ti bude blízká cesta zdánlivě efektních metafor.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 8.6.2006 > kubajz> 

Co ti na to vlastně říct. Vůbec není potřeba, abys někam fyzicky chodil (můžeš vytvářet obrazy v sobě - jak z minulosti, tak do budoucna, tak snít). V některých typech poezie je "poetika zvolených výrazových prostředků" součástí básnického vyjádření. Když budu volit jen obvyklá slova, bude z toho (možná) "civilní poezie", anebo rovnou zvolím raději popisnost prózy. "Abstraktnější" vyjadřování má pro mne v mém básnickém psaní určitý význam, proto ho volím. Jestli to (u mne) vytváří dobrou či špatnou poezii, ať rozhodne čtenář.   

Ty jsi přesvědčen o "slovíčkaření". Jediné, co by ti ten názor mohlo vyvrátit, je jiné pochopení textu.

Ty ho vnímáš takhle. Tedy není o čem dál debatovat.


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 8.6.2006 > kubajz> "Útočná" odpověď je možná rekací na některá tvá vyjádření k dílům, včetně tohoto. Nezlob se, ale kouká z toho z mého úhlu pohledu povýšenectví a ocejchování bez ladu a skladu. Kéž by to byl jen omyl u mne. Můzu tedy vědět jaký byl ten tvůj čistý původní záměr?
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 8.6.2006 >

Z reakací na má dvě předešlá dílka, kde se mi zdá, že se debatuje často úplně mimo dané dílo a kde z akcí a reakcí vznikájí jakási " fóra", by snad v případě nějakých "širších" nesouhlasů bylo lépe se bavit někde tematicky na fóru a ne pod dílem (pokud tedy komentář pod dílem není hlavně k danému textu). Raději tedy na fóru, mohu-li prosit naléhavé polemiky. Je to jen návrh.

Díky.   


<reagovat 
Raimund (Občasný) - 8.6.2006 > Toto je jaksi umělý,udřený .Pročetl jsem znovu kolekci.Jako by kamsi směřovala a teď zamířila jinam.Je z ní cítit hledání obsahu a výrazu.V posledních básních verše zadrhávají a podléhají metrice.Jenom nepoznám, jestli to máš vše hotovo a přepisuješ nebo tvoříš za pochodu.
<reagovat 
Lola (Občasný) - 8.6.2006 > 3-4
Body: 3
<reagovat 
.......... (Občasný) - 8.6.2006 >

"U" bych nahradila "V" - jinak - samozřejmě nehledáš nic .. na rozdíl od mužské části Tvé poezie tohle prostě jede na vlně - nic neřešíš - jen nastíňuješ, reflektuješ ... Tvá sbírka byla byla psána jakoby ženskou formou v mužském duchu - dost jsem o tom přemýšlela - tohle je krok jinam :) pamatuješ ¨na ty holky vna palubě a v podpalubí? - tady je ta rodina, vnímám


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.6.2006 > Záměr je fajn, ale nemůžu se ubránit dojmu, že je text až přešpříliš "ukecaný", bez výraznějšího důsledku...závěr to dokonale zazdil...a působí, více než upřímě, vynuceně.
<reagovat 
Lei (Občasný) - 9.6.2006 > když to tady zirael vytáhla - mně to ten poslední verš pokazí vždycky; asi je tam schválně... schválně polopaticky shrnuje to, co si člověk vystavěl intuitivně v předešlých 4 verších, a tak zbavuje vyznění kouzla...
<reagovat 
.......... (Občasný) - 12.6.2006 >

mně to přeci jen ještě nedá - asi proto, že jsem se nikdy neučila "tvůrčím formám psaní" , beru texty prostě tak, jako jsou - Tvé texty mám možnost sledovat delší dobu a dávám jim jen ten rozměr, kterého já sama jsem schopná - což je taková vsuvka pro čtenáře:) - vnímám prostě texty po svém - a tyhle texty mi přijdou vyvážené - svým velmi osobitým způsobem, který ctím stejně jako jiné osobité přístupy

 

:) tečka


<reagovat 
Markyza... (Občasný) - 20.6.2006 > popřej mi taky..prosííím :)))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 (12) 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 27 28 29 30 31 32 33
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter