Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:O Ungeheuerovi.
Ungeheuer (Občasný) - 10.2.2002 > Hellen, ten tvůj druhý příspěvek (o přemýšlení dvakrát v měsíci) byl velice vtipný. Jak pravil Jan Werich - tohle by se dalo tesat ! Často se tesají i delší - a horší. Nebo tam bylo, že se vysílají ? Už si přesně na ty forbíny nevzpomínám.
U příspěvku:O genialitě.
Ungeheuer (Občasný) - 10.2.2002 > Ad Fines: Máš podezření, že je to schováno mezi řádky ? Omyl, pokud mezi řádky něco je, tak jenom bledá závist.

Ad Hellen: Pokud nějaká třetí možnost existuje, géniové ji jistě najdou i bez mé pomoci...

Ad Centaur: Máš jako obvykle vždycky pravdu, filozofe. Navíc máš taky hvězdu, ale nevidíš ji. Nikoliv na čele, ale na nebi a přesto ji nevidíš. Proxima Centauri je totiž pouhým ok[n]em neviditelná a navíc je "umístěna" na jižní hvězdné obloze - jako Jižní Kříž. Přesto je to hvězda nám nejbližší, vzdálená "pouhých" 4.3 světelného roku.

Nicméně s tebou souhlasím, Centaure - tenhle příepěvek je plytký a bod si nezaslouží. Ale ta bouřlivá diskuze mě překvapila, což se netýká jen tebe.
U příspěvku:Povzdech rektálně adaptovaného flegmatika.
Ungeheuer (Občasný) - 9.2.2002 > Taky nemáš rád Klause ? V takovém případě jsme aspoň dva !
U příspěvku:O Ungeheuerovi.
Ungeheuer (Občasný) - 9.2.2002 > Jak je správně ten přechodník na konci, to mně však nepověděl nikdo.

Ad Hellen: Potvrzuješ, že jsem nebyl hloupý. Mám snad z toho, podobně jako okresní soud, dovodit důvodné podezření, že jsem od té doby zhloupl ?
U příspěvku:O genialitě.
Ungeheuer (Občasný) - 9.2.2002 > Jestli jsem někde napsal, že jsem geniální, byl to překlep. Jenomže já jsem to nenapsal - tento příspěvek je určen skutečným Géniům. Například čemelákovi. Bzzzzzz Bzzzz Bzzz Bzz Bz B nic.
U příspěvku:Strom uprostřed pouště
Ungeheuer (Občasný) - 8.2.2002 > Úroveň myšlenek značně kolísá - v básni jsou místa velmi dobrá, ale i slabá. Bodík ti nedám. Ani špatný bodík. Třeba se najdou čtenáři, kteří ti porozumějí lépe.
U příspěvku:Povedená dovolená
Ungeheuer (Občasný) - 8.2.2002 > Ad Rezi:Že je španělština ve Španělsku nutnost, o tom lze diskutovat. Díky podobnosti obou jazyků se tam prý nejsnáze domluví Italové. O Portugalcích podobné informace nemám, ale všichni tito národové byli zplozeni (Svatou) Říší římskou. Habla usted Espaňol, mia seňorita Rezi ? Také latina by píchla, protože španělština obsahuje obrovské množství latinských slov. Jsou zkrátka země, kde s angličtinou neprorazíš.

Jsouce však tvor veskrze zápecní, služeb cestovek jsem nikdy nevyužil. Vo svojom životě som bol najďalej v Humennom, keď eště existovalo TOTALitné Československo. I tam vžak považovali Trabanta s lóžkovou úpravou za cudzie vozidlo.
U příspěvku:Been There, Done That
Ungeheuer (Občasný) - 8.2.2002 > Kdybys tam byl, udělej to !????
Ty skutečně umíš básnit i v angličtině nebo je to převzatý ? Asi není - k tomu by ses nesnížil !
Až budu mít čas, zkusím si to přeložit.
U příspěvku:Oblíbený okamžiky
Ungeheuer (Občasný) - 8.2.2002 > Z odporu k pravdě těžko člověka léčiti !
U příspěvku:Když tekla krev.
Ungeheuer (Občasný) - 8.2.2002 > Mně se líbí hlavně optimistický text v tiráži - Vzpomínky na Nebudoucnost.

Víš - já jsem musel po osmašedesátým dost lhát, abych vůbec mohl vystudovat. V KSČ jsem nikdy nebyl, ale v SČSP ano. Vstupilo tam organizovaně celé naše počítačové servisní středisko - a bylo to v Ostravě, kde byla politická situace za normalizce obzvlášť napjatá. Odmítnout kolektivní vstup do SČSP znamenalo stát se nápadným v (tehdy)negativním slova smyslu. Být nápadným bylo za TOŤÁČE dost nebezpečné - také bych mohl jít od počítače rovnou k lopatě. Proto si nesmírně vážím osobní odvahy těch, kteří tenkrát odmítli lhát a raději k té lopatě šli. I když to mohla být jenom lopata obrazná, jako v případě Marty Kubišové. Lopata jako zákaz veřejného vystupování - pravý Berufsverbot, který tenkrát komouši tolik kritizovali u západních Němců !
Marta Kubišová je pro mě trvalým synonymem neohrožené bojovnice za pravdu. Škoda, moc velká škoda, že je o Martě nyní tak málo slyšet. Mám na zdi její velkou fotografii (vytřiženou z novin) a pokud mám jako rádoby-spisovatel nějaký velký cíl, je to - moci jednou napsat životopis Marty Kubišové.

Rudá jako vlajka, co znamená Smrt... máš bod Number One.
U příspěvku:Co je to zima
Ungeheuer (Občasný) - 8.2.2002 > Fandím ústřelům, pokud nezasáhnou mé vlastní, strastmi života zchátralé JÁ (neboť ústřel je mimo jiné nemoc, něco jako houser nebo ischias).

Zamrzlé elektrony mně nevadí - Thomasi Hudsone, jak bys jejich zamrzlost při absolutní nule experimentálně vyvrátil, pokud také uznáváš platnost Hesiebergovy relace neurčitosti ?

K největší volnosti pohybu - snad víš, že supravodivost nastává jen u určitých prvků (a slitin). Supratekutost jenom u Hélia (přičemž záleží i na izotopu) U ostatních látek zůstávají elektrony pevně u svých atomů i při absolutní nule - si myslí fyzikové. Dokázat to však nemůžou. Proč ?

Pišišvor[ko], ty jistě svou letitou škodovku hravě protočíš klikou i při absolutní nule ! Jenže máš smůlu - zmrzl ti už dávno veškerej benzín. Ani by ti nebyl moc platnej, protože už dávno zmrzl i veškerý vůkolní vzduch a proto máš možná jisté respirační potíže (s dechem).

Ale za tenhle fantaskní ústřel (snad mě Pán Bůh nepotrestá toutéž nemocí) máš ode mě bodík Number One. Věz, má drahá přítel[kyně], že i Ungeheuer se rád od srdce zasměje.

Ad farářskej: Prosím tě, publikuj taky tu americkou verzi, ať se zasměju podruhý. Kdyby to (nedej Bože) bylo anglicky - that is no problem. Anglicky umějí moji kamarádi a do jisté míry i můj počítač.
U příspěvku:Sebekritika moudrosti.
Ungeheuer (Občasný) - 8.2.2002 > Aneb jak se správně vymlouvat na své vlastní nedostatky...
U příspěvku:Nestud
Ungeheuer (Občasný) - 8.2.2002 > Emšestko, kladivo není moje oblíbená disciplína. Ale než klepnout hlavičkou o hřebíček, to se raději klepnu kladívkem do prstu.

Píšeš pokaždý takovýhle zajímavý věci, anebo mám dneska mimořádný štěstí ? Bodík pro tebe. Nikoliv tak trochu mrzutý bodyček, jako od slečny Kataríny Vlkové ! (Poznámka: Farkas je maďarsky vlk).
U příspěvku:Vědět pro co žiju
Ungeheuer (Občasný) - 8.2.2002 > Jak se vyrovnáváš s tím, že někteří nemocní odcházejí od vás mrtví ?
U příspěvku:DTP ŽIVOTA SOUČASNÍKA
Ungeheuer (Občasný) - 8.2.2002 > Emšestko, tady Orel. Slyšíte mě dobře ? Výborně, já vás naopak neslyším vůbec ! Ale nevadí. Ty verše jsou vynikající. Odpojuji se a padám. Kam ? Kamkoliv, protože jsem od vás dokonale připraven. Na vše, kromě neživota.
U příspěvku:Mlčetí
Ungeheuer (Občasný) - 8.2.2002 > Copak jsou to tvé "naroviny" ? Že by to bylo množné číslo od výrazu "na rovinu" ? Poněkud budovatelský slovník ti snad Bůh Všemohoucí odpustí, ale takovéhle rébusy ? Slyšel jsem kdysi, že Romulus a Rébus založili Řím. Po dnešku bych tomu možná i věřil...
U příspěvku:Varování.
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > Když tak rád cituješ šachisty - víš vůbec, co je to Orangutan (nemyslím lidoopa) ?
U příspěvku:Velmi kvalitní rakev.
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 >
U příspěvku:For you
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > Už jsem to napsal na více místech: melodii neznám, ale umím číst noty a víceméně i hrát na varhany Casio. Pokud máš tu písničku v notách, ozvi se mně, prosím. Napsat dobrý text je totiž někdy těžší, než složit melodii. Vím to ze zkušenosti.
U příspěvku:Život a Pokora.
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > Tvůj názor na život ti nemá nikdo právo brát. Máš však právo hodnotit dílka na TOTÉM-u. Já naopak mám (aspoň doufám) právo - zkoušet to v poezii dál, aspoň do doby, než přijdu na nějakou vhodnější formu sebevyjádření. Nemysli si, že nečtu verše, které napsali jiní.
U příspěvku:O marném snažení.
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > Milá Fines, z tohoto hlediska jsem svůj příspěvek nezkoumal, ale přiznávám, že za svého trudného života jsem se častěji choval jako vůl, než jako jeho nevykleštěný antecedent.
U příspěvku:O penězích
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > Odkud to vlastně opisuješ ? (aspoň některé věci, protože zmíněné gruzínské přísloví znám taky).
U příspěvku:O rozumu.
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > Doucha má plnou pravdu ! Rozděl vícenásobné příspěvky ! Přesto dostáváš úsměvek Number Two za
originální myšlenku:

Víc hlav - víc rozumů - více keců.

Ani citát o Achillově patě není marný a "vítězství Hmoty nad Duchem" je krásné přirovnání. Kéž by to bylo JENOM přirovnání !
U příspěvku:O dubech a žaludech.
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > Jo. Košaté prase a Rozsochatá žena. Autora citátu jsi však doplnil, až když do tebe "dloubl" farišta. Pokud znáš autora citátu, zveřejni ho okamžitě ! Tím jen dokážeš, že si autorova úsudku nebo názoru vážíš, případně že se s ním ztotožňuješ.

Ad Ištván Nemere: Umím pár desítek slov maďarsky a vím například, že naše "s" se v maďarštině čte jako š. Bez jakékoliv výjimky ! Naopak maďarské "sz" čtou Maďaři jako české š. Myslím, že také bez výjimky. Takže István Nemere - po pádu komunizmu byl v Maďarsku za své výroky (nebo názory ?) kritizován. Vesmírný bič neznám, ale asi to nebude nic filozofického - nebo snad ano ? Napiš mně, kdo to byl István Nemere ! Za vtipný citát však dostaneš úsměvek Number One.
U příspěvku:Sluhové a Jejich Lordstva.
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > První vtip mně trochu připomíná knížku "Případu se ujímá Jeeves." Pointa je však velmi pěkně - překvapivá.
Třetí vtip je správňáckej kameňák - dal bych mu úsměvek Number Two.

A poslední vtip ? Mám to snad chápat tak, že Jeho Lordstvo předtím patřilo ke Gayům ? Pokud ano, je tenhle vtip příliš složitej - musí se nad ním dost přemýšlet - tedy nic proti myšlení, ale u vtipů je to paradoxně nedostatek. Zkus své vtipy (i jiná moudra) raději zveřejňovat jednotlivě. Samotný třetí vtip (o poloprázdné láhvi Whisky) by totiž zasloužil úsměvek Number One.

Název celého příspěvku mně připomíná jméno kdysi úspěšného filmu "Čtyři sluhové a čtyři mušketýři." Jsem si téměř jist, že jsi o tom filmu aspoň slyšel, když paroduješ jeho název.
U příspěvku:Velmi kvalitní rakev.
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > Ne, že by to byl špatnej vtip, ale znám ho už od mládí... je však možné, že ho neznají ostatní. Podle mě je tedy jenom dobře, že sis na tenhle vtip vzpomněl. Jsem také příznivcem židovských anekdot. Holocaust smíchu - já osobně bych to bral. Smích je totiž velmi vzácné koření a někdy léčebně účinkuje lépe, než (reklamami a cenami) proslavený Žen-Šen. Na rozdíl od ostatních drog nemívá totiž smích nežádoucí vedlejší efekty (side-effects).
U příspěvku:O marném snažení.
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > Za mýho mládí to aspoň takhle bylo. Že však vývoj mezitím pokročil od syntetických ovcí a krav až k syntetickým lidem, to mě vůbec netěší. Souhlasím s papežem Janem Pavlem II., že prováděné genetické pokusy by měly mít určitou mez. Morální mez !!!
U příspěvku:DanesC
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > Retus nebo Re[c]tus ? Farářskej, tys tu holku na obrázku poznal ? Já vůbec nevím, že nějaká Danesová existuje, ale obrázek se mně líbí až moc - snad proto, že celý život [marně] obdivuju opravdu hezký ženský... takže úsměvek Number One jenom za úspěšný útok na moje citové JÁ.

K použité technice - jedná se o redukci počtu zobrazitelných polostínů, zde však aplikovaný na barvu. Tedy záměrně redukovaný počet zobrazitelných barev. Tahle technika byla velmi známá (a oblíbená) už v černobílé fotografii, ale nemůžu si na jméno téhle techniky za Boha vzpomenout. Pomůže někdo mé skleróze nebo mám shánět (zaprášené) příručky černobílé fotografie ?

Už jsem si vzpomněl. Technika redukovaného množství polostínů (v černobílém provedení) anebo redukovaného množství barev, se jmenuje Izohélie.
Isos = stejný, vyrovnaný. Helios = Slunce.
Takže je to technika vyrovnávání barev. Model je ve skutečnosti mnohem barevnější, než obraz, ale dobře provedená izohélie je velké umění. Může se tedy snadno stát, že izohélií upravený obraz je mnohem hezčí než model. Rád bych pro porovnání viděl původní obraz, z něhož Juddita vycházela. Pokud je provedená izohélie Judditiným dílem, tak všechna čest ! Víc bodů než jeden dát nemůžu.

Mám však obavy, že se téhle technice dnes už Izohélie neříká. Je takzvaná Americká retuš barevným synonymem pro černobílou Izohélii ? To by mně snad mohla napsat autorka obrázku.
U příspěvku:Kristus
Ungeheuer (Občasný) - 7.2.2002 > Já nehledám šotky, já hledám Umění (s kroužkovaným ů na začátku - jenže velké ů neumím napsat). Ani takovéhle schizoidní verše nezvládám (napsat, nikoliv přečíst - číst ještě trochu umím).

Apropó, uměl Jesus Christus hrát jenom obyčejnej mariáš, nebo uměl taky liciťák ? Dvě sedmy mně přišly snad jen čtyřikrát v životě, protože už léta mariáš nehraju - nemám s kým. Dočetl jsem se však, že tahle vznešená hra se k nám rozšířila z Francie. Barva špatná chlapi, bude to betl. Dobrej betl, nebo si někdo z přítomých troufne na víc ? Například ta žena s nádherně kadeřavými vousy... v každém případě máš ode mě bodík, alias úsměvek Number One. Geniální úlet - kam se hrabou České aerolinky !
P.S. Jean, jak se mají Jejich Lordstva ?

Ad Martina: Plesnivá chcíplá kočka je pleonasmus, protože aby mohla kočka zplesnivět, musí (logicky) nějakou dobu předtím nejprve řádně chcípnout. Já však nehledám Šotky (našel jsem možná ještě jednoho v transvesti[s]tovi), já hledám Umění - ale to už jsem přece říkal. Kroužkované ů. U jako Ungeheuer, potažmo Obluda, Příšera, Nestvůra. Básnické strašidlo na TOTEM-u.
U příspěvku:Vyhaslí
Ungeheuer (Občasný) - 6.2.2002 > Podle mého ryze laického názoru - nutnost přemýšlení (ať už nad čímkoliv) se nerovná odsuzování cizího cítění.
U příspěvku:Atlantida snů
Ungeheuer (Občasný) - 4.2.2002 >
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter