Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Amálka v divadle z kolekce Proč máme Amálku našišato, Tatínku?
Autor: michael (Občasný) - publikováno 24.10.2005 (07:42:27)
Pokračování>

Bylo hezké jarní odpoledne a Amálka se s námi vydala do známého pražského divadla Na Vinohradech na představení OTHELO, na které jsme se všichni tři moc těšili. Nejenom, že tam hrálo množství známých a oblíbených herců v čele s panem Vladimírem Dlouhým, který, jak se později ukázalo exceloval v roli JAGA. Ten byl nosnou postavou celého příběhu a dobře ukazoval obraz společnosti jak vypadala před staletími, stejně jako dnes.  Stejné propasti, stejné vrcholy jen oblečení a oslovení bylo jiné.

Abychom se mohli do divadla vůbec dostat, půjčili jsme si v půjčovně osobní automobil. Byl to OPEL CORSA, přesně ten vůz, kterým jsme v minulosti najeli během roka dvacet tisíc kilometrů a kterému se váží jak dobré, tak i špatné vzpomínky.

Naštěstí nás pohled na tento vůz, ani jízda v něm nijak nekazila náladu. Snad jen absence klimatizace, která by se v 32°C ve stínu docela hodila, nám trochu narušila naši pohodu. Divadlo, které jsme navštívili již několikrát opět zářilo energií a aurou na kterou jsme se tak těšili. Amálka jej poznala již na dálku a přes bříško bylo cítit že svýma malinkýma ručičkama v bříšku tleská. A to ještě neviděla divadlo uvnitř a hru, o které všichni ví, ale jen málokdo ji skutečně zná.

Celé představení pak tiše sledovala očima své maminky a na závěr se přidala k bouřlivému potlesku návštěvníků. Opětovně špičkové výkony všech herců dokázali vyvolat neutišitelný potlesk, který znovu a znovu vyvolával herce na podium.

OTHELO v pražském divadle však nebyl posledním divadelním představením, které měla Amálka možnost v bříšku shlédnout. Dalším bylo divadelní představení MASTER BUILDER, předního norského prozaika Peer Gynta. Možnost shlédnout toto představení jsme dostali při návštěvě Londýna o které jsem psal dříve. Věděli jsme o tomto jen 9 týdnů trvajícím představení již v Čechách, ale neznali jsme přesně náš časový plán, který se mohl v Anglii snadno změnit.

Moc jsme se těšili hlavně na představitele hlavní role. Tu totiž převzal Patrick Stuart, známý americký herec. Je to náš oblíbený herec, který již v řadě filmů a seriálů přesvědčil o svých uměleckých kvalitách. Jako kapitán vesmírné lodi Enterprise, procestoval mnoho vesmírů a pomohl svou moudrostí zachránit mnoho generací národů, a lidských osudů. Právě on byl velkým lákadlem pro nás i pro Amálku.

Ač jsme měli za sebou mnoho hodin nakupování, moc jsme se do divadla těšili. Přišli jsme i přes výpadky Metra včas a usadili se na svá místa. Amálka silou své vůle odsunovala návštěvníky a diváky, kteří si chtěli sednout před nás stranou, tak abychom s maminkou dobře viděli a povedlo se jí to. Měli jsme krásný výhled na jeviště a když po prvních 3 minutách vstoupil na jeviště pan Patrick Stuart, věděli jsme okamžitě, že jsme udělali dobře.

Krásný anglický jazyk se vinul a točil kolem našich uší a dialogy pronášené byly hudbou naší duši. Strhující příběh lásky, lásky a ještě větší lásky. Psychologie okamžiku i okamžik který dokázal změnit věčnost, to vše prolínalo se navzájem a i bez jediného tónu hudebních nástrojů bylo celé divadlo provoněno uměním, kterému se říká život.

Jen  naše ruce, spojené na bříšku s těmi Amálčinými nám ukazovali kde jsme a my, my tři byli jsme opět šťastní proto abychom s čistou duší, s jednou jedinou zlatou aurou šli zpět do hotelu, tedy šli na večeři, kterou jsme zakončili krásný den v městě bez hranic, v městě Londýně.



Poznámky k tomuto příspěvku
BlueSky (Občasný) - 24.10.2005 >

Žškriste!

Michaeli, chápu tvoje nadšení atd., ale i pocity hrdosti a radosti se dají napsat tak, aby druhé nenudily, protože na druhé straně bys měl pochopit, že popisy tvých niterných pocitů, které jsou pro tebe svaté, mohou u druhých vyvolat smích (protože ať chceš nebo nechceš, oni zrovna tohle a takhle neprožívají a přečíst si o tak dětsky vyjádřených pocitech, to prostě vybízí minimálně k úsměvu). Popravdě, ač se považuju za hodnou , tolerantní a smířlivou, přiznám se, že tvůj text u mě vyvolal překvapení, pak smích, pak pochyby, jestli to fakt myslíš vážně a pochybuji doteď. Ještě mě napadá, že je ti třeba dvacet let , i když ani to není omluvou. Tohle je prostě školní sloh, je to strojené, kožené, popisné, vážně mě to neoslovuje. A to mám dítě a dokážu snad tvoje "červenoknihovní" pocity pochopit, ale radila bych ti je neprezentovat (rozhodně ne tímto způsobem) na tomto serveru.

Jo a dej si bacha na interpunkci, dělá ti dost paseku ve sdělení, nabývá tím jiný obsah:-)) A pak zvaž i svoji obsesi slovem aura:-)

Je to příšerně moc patetické.

A víc než Amálka v divadle je to spíš Michael v divadle:-)


<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 24.10.2005 > A teď koukám, to není zařazeno v rubrice Zpověď, pocit, ale v próze..no tak tím hůř:-)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 24.10.2005 >

viz BlueSky

rubrika próza není podle mého názoru totožná s blogem.

 

Navíc se nedá nevzpomenout na Kajmana, který tu blahé paměti publikoval něco obdobného (rozuměj zážitky kolem, tenkrát ještě nenarozeného miminka), nicméně on byl o několik kategorií výš.


Body: 1
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 24.10.2005 > Fascinuje mě vytrvalost, zvlášť, když vidím iks dalších pokračování.
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 24.10.2005 > :-) domácí úkol?
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 0 0 0 1 2 (3) 4 5 6 7 11 12 13 14 16 17 18 19 21
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter