Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Pozvolna z kolekce Nebeské krajiny, pozemské vidiny
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 2.9.2008 (09:36:52)
další ve sbírce>

 

 

Ranní mlhy ustlané nad vrcholkem hory

je odtud až mdlobná samota rozhledu

pozvolné rozpouštění par plných neklidu

sluneční dech vše laskavě spojuje...

 

Iluze uzavřenosti až do večera propuštěna...         



Poznámky k tomuto příspěvku
Raimund (Občasný) - 2.9.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 2.9.2008 > výborná
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
vřes (Občasný) - 2.9.2008 > Moc se mi líbí "mdlobná samota rozhledu", to je takové živé...
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 2.9.2008 > je to velmi obrazný text..
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 2.9.2008 > To není obrazný text, ale popisný.Žádný obraz: poetický tu neshledávám. Obaleno snůškou pocitů, zauzlených, aby autor/ka vypadal/a chytře, zahloubaně, ó možná tajemně.
<reagovat 
mjach (Občasný) - 3.9.2008 >

Obraz malovaný slovy úžasu a okouzlení. Tak to cítím já.


Body: 5
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 3.9.2008 > Obdivuji svého opakovaného "čtenáře", jak do mne jemně nahlíží a VIDÍ. 
<reagovat 
Čtenář - 3.9.2008 > Dobrá debata pod dílem, děcka! do autora a jeho melounu nikdo nevidí! chacha
<reagovat 
jafa (Občasný) - 2.9.2008 > na mě to působí úplně opačně - stísňujícně a nevolně a skříple, i když, když se soustředím, pochopím, že se asi mluví o opaku - ale je tam, zdá se mi, víc slov negativních a napjatých než volných a rozevřených - a sluneční dech a jeho laskavost zapůsobí výstražně sladce



<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 2.9.2008 > jafa> Díky, jafo.Může to takové pocity vyvolávat, jistě. 
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 2.9.2008 > Lin Sien Ti> A byl to záměr, nebo je to jako porucha na mé straně? Je to docela zvláštní zážitek. Jako by se něco sugerovalo a o něčem jiném se mluvilo.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 2.9.2008 > jafa> Proč by to měla být porucha?  Pro mne je to tak, že po určitém prožitku načrtnu obrazy a je skvělé, že to může zůstat otevřené. Každý, kdo do toho chce vstoupit, může prožít po svém. Mělo by to zůstat jako brána. Konkrétně v téhle byl určitý smutek a stísněnost... vyprovázeny atd. 
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 4.9.2008 > Lin Sien Ti> to, že po prožitku načrtneš obraz, je úplně zřejmé, ale jde o to, jak. někdy je jiná energie v "co" a jiná v "jak", a člověk neví, jestli to je schválně, a je ze sebe a z básně zmatený - například když jde o prožitek volnosti, a přitom ho má vyvolat(opsat) sešněrovaný popis plný abstrakt (což nemyslím na tebe)
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 4.9.2008 > jafa> 

Vidíš, takhle se na to podívat mě nenapadlo. Abstrakta jsou pro mne důležitá, protože (zdá se mi) lépe nechávají prostor k symbolizaci prožitků, nedopovídají, nezneužívají metafory. Víc se "rozepisuji" o prožitém jinou formou, delšími volnými verši (viz. u alter-ego pescatore). Tady má zůstat co nejvíc prostoru, aby každý mohl vidět po svém. Je to takové ustavičné stádium zrodu. Ne vždy se to ale podaří.  

Zvlášť u "volnosti" je to křehká věc, dá se to snadno zašmodrchat.


<reagovat 
 jafa (Občasný) - 4.9.2008 > Lin Sien Ti> Pocit volnosti ve mně povzbudí hodně obrazů, ovšem nebudou to ty obrazy/představy, které vyvolají slova "uzavřenost", "mdlobná samota" ani už vůbec ne představa stlaní "nad" (roztáhnutí prostoru směrem nahoru). A také jiné tempo řeči, nezhuštěné, ale volné, vanoucí. Nadhled nad jazykem a nesklouzávání ke klišé.

Abstakta jsou pro mě obvykle citově nekonkrétní a obecná, nepůsobí na city, ale na rozum, nepovzbuzují ani nevyžadují fantazii ani "poezii".

Jů, tak ty jsi Pescatore? V tom případě se mi možná konečně dostane odpověď i na otázku na http://www.totem.cz/enda.php?a=102740, kterou jsem, jak mě později upozornili, špatně odeslala! To by bylo fajn!

Měj se.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 4.9.2008 > jafa> 

Ale v té básni je to "kontrast"...ta uzavřenost, mlhy atd. a pak pátý verš.

Teda alespoň mi to takhle vyvstalo.  Ale pocítit se dá jistě tisíci způsoby, ne jediným.

  


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 4.9.2008 > jafa> Ad Pescatoreho reakce tehdy : Horkokrevně mě tehdy nadzdvihlo zakončení jinak celkem fajn básně citátem od Šaldy, ještě k tomu zkomoleným. Omlouvám se za to, bylo to dost příkré. Ale tohle mi prostě přišlo zbytečné. Citát, jak ho znám já je: "Jen kurvy se musí líbit, básně ne!" 
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 4.9.2008 > Lin Sien Ti> no v tom byl přece právě ten vtip, co ti na tom vadí???
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 4.9.2008 > jafa> No asi ten vtip, na závěr básně... a s přidaným "my". Ale to je věc názoru.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 4.9.2008 > Lin Sien Ti> No, mě právě jde o to, pochopit tvůj názor. Chceš říct, že s tím nesouhlasíš? Že bychom se, na rozdíl od svých básní, líbit měli?
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 4.9.2008 > jafa> Ale ne, prostě mi to v té básni nepřijde vtipné. Ani ten význam, že "ani my se (spolu s básněmi) nemusíme..." (na rozdíl od...) líbit. To je celé. Ale to je jen můj náhled, třeba se to někomu vtipné jevit může.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 4.9.2008 > Lin Sien Ti> chápu, že to není pro tebe vtipné (k zasmání). ale co ti na tom vadí - co tě na tom namíchlo?
teda, z tebe něco dostat... hořím zvědavostí, tak už to neprotahuj :)
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 4.9.2008 > jafa> 

Hoříš zvědavostí... ale já nevím co víc říkat. Přišlo mi, že to plynutí textu "pseudocitát" zabíjí a navíc je to taková věc, že (až na minimum výjimek) mi citování textu jiného autora, zvlášť pozměněné, přijde málokdy ku prospěchu textu. Snad staří bardi z dynastie Tchang tak ještě...

(Ovšem je třeba jedním dechem dodat, že jsem se kdysi s Edisonem taky do takové "hovadiny" pustil). Ach jo.       


<reagovat 
 jafa (Občasný) - 4.9.2008 > Lin Sien Ti> z tvé odpovědi plyne, že jsi u každé špatné básně podrážděný, když tě tahle naštvala jen svou nepodařeností. tak to asi není, že jo? ale když se ti těžko odpovídá, už to z tebe teda páčit nebudu, mlha ať zůstane mlhou
možná stejně o nic nešlo, třeba tě tehdy podráždilo něco jinýho a jen si tam přišel vylít vztek - což zpětně odpouštím



<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 4.9.2008 > jafa> 

Vylít vztek jsem si nepřišel, proč mi "vtip" v té básni nepřišel vtipný, jsem napsal.

Za odpouštění díky.


<reagovat 
 jafa (Občasný) - 5.9.2008 > Lin Sien Ti> jenže já se ptala na něco jiného: ne, proč ti nepřijde vtipný, ale co ti na něm vadí, tj. co tě na něm naštvalo.
otázku, kterou jsi zodpověděl, sis vsunul do dialogu sám a odpověděl jsi na ni sám sobě
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 5.9.2008 > jafa> 

Naštvalo mě, že zkomlením citátu od Šaldy (který navíc sám o sobě není až tak důležitý) ubíjíš jinak celkem fajn báseň. To je celé. Je to jako na konci lyrické básně např.zvolat: "Vím, že nic nevím... a ctím Sókrata".


<reagovat 
 jafa (Občasný) - 5.9.2008 > Lin Sien Ti> takže tě naštve tady na Totemu každá "celkem fajn" báseň, která se na konci pokazí???
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 5.9.2008 > jafa> Ne,každá ne Jafo. Tys výjimečná.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 5.9.2008 > Lin Sien Ti> ironie není dobrý způsob autentické a vnitřně pravdivé komunikace... já říkala, že z tebe nic nedostanu. ta uzavřenost nebude iluze, vězíš v ní až po uši. tak si to užij.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 5.9.2008 > jafa> Pěkný závěr rozhovoru. Nic jsi ze mne nedostala, ale celkem pěkně jsi mě ohodnotila.  Jsem uzavřenost sama.  Mám dojem, že o to zřejmě šlo.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 5.9.2008 > Lin Sien Ti> stačilo by odpovědět, a už by to bylo veselejší.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 48 49 50 51 52 54 55 56 57 58 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 86 87 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 100 101 102 103 104
105 106 107 109 110 112 (113) 114 115 116 117 118 120 121 122 123 124 125 127 128 129 131 132 133 134 136
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter